کاشت درختان میوه در معابر ممنوع است

به گزارش مجله هاستفا، خبرنگاران/اصفهان مدیر سیما، منظر و فضای سبز شهرداری خمینی شهر گفت: اجازه کاشت قانونی درختان میوه به شهرداری ها داده نشده و دلیل آن نیز آلاینده بودن میوه و امکان وقوع تصادف است.

کاشت درختان میوه در معابر ممنوع است

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

قاسم قائدی در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه شهرداری ها طبق قانون اجازه کشت درختان بارور چون توت و سنجد را در معابر شهری ندارند، گفت: قانون اجازه کاشت درختان میوه دار در معابر عمومی را به شهرداری نداده است. چرا که اگر اتفاقی برای شهروندی در این زمینه رخ دهد شهرداری مقصر شناخته می گردد، بنابراین، قانون این اجازه را نمی دهد.

وی اضافه نمود: درختان میوه در شهر به عنوان درختان مفید محسوب نمی شوند، زیرا عمر مفید آن ها کم و میزبان انواع آفات از جمله کنه، شپشک و ... هستند.

مدیر سیما، منظر و فضای سبز شهرداری خمینی شهر در خصوص درختان مناسب کشت در معابر شهری، اظهار کرد: برای درختان مناسب فضای سبز شهری سه اصل اساسی سازگاری با شرایط اقلیم، شرایط زراعی و اصل مقاوم با شرایط خشکی بودن وجود دارد، از این رو برای فراوری، کشت و انتخاب نهال های مخصوص فضای سبز ناچار هستیم نهالستان ها و خزانه های استاندارد داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سال جاری هیچ درخت کاجی در شهر کاشته نشده است، گفت: سال جاری 50 هزار اصله درخت و درختچه در بوستان ها و معابر شهری و بلوارهای جدید الاحداث خمینی شهر کاشته شد که این درختان شامل سرو لاوسون و نارون پیوندی بود.

قائدی در خصوص علت ممنوعیت استفاده میوه درختان شهری، گفت: آلاینده های زیست محیطی و دود ماشین ها به گیاهان و میوه آن ها نفوذ نموده و آن ها را مسموم می نماید که مصرف آن ها مسائل گوارشی و جسمی ایجاد خواهد نمود. به همین دلیل کاشت این نوع درختان در معابر شهری توصیه نمی گردد. آلودگی میوه ها به سموم دفع آفات نیز از دیگر دلایل عدم کاشت این درختان است.

مدیر سیما، منظر و فضای سبز شهرداری خمینی شهر، اضافه نمود: هدف اصلی کاشت درخت در معابر، زیبایی بصری و سبزینگی و فراوری اکسیژن است، اما با باردهی درختان این امر کاسته می گردد، چرا که بیشتر درختان میوه بارده هستند و عمر کوتاه تری نسبت به گونه های دیگر دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 6957

به "کاشت درختان میوه در معابر ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاشت درختان میوه در معابر ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید