چین چاپ سه بعدی روی ماه را آزمایش می نماید

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، چین در سال 2020 میلادی ماموریت چانگ 5 را به ماه انجام داد که طی آن یک کاوشگر بی سرنشین نمونه هایی از خاک و سنگ ماه را به زمین آورد. چین که نخستین بار در سال 2013 میلادی روی ماه فرود آمده، تصمیم دارد تا 2030 میلادی فضانوردی به ماه بفرستد.

چین چاپ سه بعدی روی ماه را آزمایش می نماید

در این میان کشور مذکور تصمیم دارد ماموریت های چانگ 6 و 7 و 8 را انجام دهد که هدف آنها جستجو برای منابع تجدیدپذیر روی ماه برای اقامت طولانی مدت انسان روی سیاره مذکور است.

نشریه چاینا دیلی به نقل از وو ویرن محقق سازمان ملی فضایی چین می نویسد کاوشگر چانگ 8 تحقیقاتی در محل از محیط و ترکیبات معدنی ماه انجام می دهد و بعلاوه تعیین می نماید آیا فناوری هایی مانند چاپ سه بعدی را می توان روی سطح ماه به کار گرفت یا خیر.

ویرن در این باره می گوید: اگر قرار باشد برای مدتی طولانی روی ماه بمانیم، باید با استفاده از مواد موجود در خود سیاره اقامتگاه بسازیم.

چین می خواهد طی 5 سال آینده یک ایستگاه با استفاده از خاک ماه در این سیاره بسازد. به همین دلیل یک ربات که وظیفه دارد از خاک ماه آجر بسازد طی ماموریت چانگ 8 در حدود 2028 میلادی به فضا ارسال خواهد شد.

رقابت برای استحکام موقعیت کشورهای مختلف در ماه به خصوص با آمریکا شدت یافته است.

در ماه جاری میلادی ناسا و آژانس فضایی کانادا نام 4 فضانورد را برای ماموریت آرتمیس 2 خاطرنشان کرد. قرار است این ماموریت در اواخر 2024 میلادی انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1402 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 12066

به "چین چاپ سه بعدی روی ماه را آزمایش می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین چاپ سه بعدی روی ماه را آزمایش می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید