چگونه مسائل Snap Assist ویندوز 10 را حل کنیم؟

به گزارش مجله هاستفا، یکی از بهترین قابلیت های ویندوز 10 ویژگی Snap Assist برای تقسیم و مدیریت پنجره ها است که با تقسیم صفحه نمایش به دو نیمه یا چهار بخش یاری می نماید کاربر بتواند در یک لحظه، با چندین اپلیکیشن به صورت هم زمان کار کند. اما گاهی اوقات مسئله ای پیش می آید که باعث می گردد این قابلیت به درستی یا اصلا کار نکند. معمولا بعد از نصب ویندوز، این قابلیت به صورت پیش فرض فعال است اما اگر غیرفعال بود، می توانید در ادامه و با روش های زیر، به حل آن بپردازید.

چگونه مسائل Snap Assist ویندوز 10 را حل کنیم؟

تقسیم پنجره ها در ویندوز 10 قابلیتی است که تحت عنوان Snap Assist شناخته می گردد. به خاطر همین قابلیت است که صفحه کامپیوتر حداقل به دو بخش و حداکثر به چهار بخش تقسیم می گردد. حال با شناختی که از این قابلیت داریم، می دانیم فوق العاده کاربردی است منتها گاهی اوقات پیش می آید که به درستی کار نمی نماید.

در ادامه به آموزش روش هایی می پردازیم که به یاری آن ها می توانید مشکل تقسیم پنجره ها در ویندوز 10 را حل کنید.

روش اول: فعال سازی به وسیله تنظیمات

قابلیت Snap Assist بعد از نصب ویندوز باید به صورت پیش فرض فعال باشد اما به نظر می رسد گاهی اوقات و بعد از نصب یک سری نسخه های ویندوز، این قابلیت غیرفعال است و باید آن را فعال کنید. بنابراین در این صورت به نظر می رسد هیچ مشکل خاصی برای کامپیوتر شما به وجود نیامده و فقط باید یک گزینه را فعال کنید.

برای انجام این کار کافی است وارد تنظیمات شده (با فشردن کلید های ترکیبی Win + I یا به وسیله اکشن سنتر) و از بخش System، وارد Multitasking شوید. در این بخش، Arrange windows automatically by dragging them to the sides or corners of the screen را مشاهده می کنید که یک آیکون برای فعال سازی هم در بخش پایینی آن دیده می گردد. کافی است همین گزینه را فعال کنید تا مشکل تقسیم شدن پنجره ها حل گردد. در این صفحه اما گزینه های دیگری هم وجود دارد که دانستن کاربرد آن ها می تواند برایتان مفید باشد. در ادامه به شرح آن ها می پردازیم.

When I snap a window, automatically size it to fill available space: در این حالت وقتی یک پنجره را به گوشه صفحه منتقل می کنید (تقسیم به دو نیم)، اگر آن را کوچک کنید، پنجره بعدی که کنار آن قرار می گیرد به صورت اتوماتیک فضای باقی مانده را پر می نماید. اگر این قابلیت غیرفعال باشد و پنجره ای را که به گوشه منتقل کردید کوچکتر کنید، پنجره جدیدی که کنار آن باز می کنید همان نصف صفحه را پوشش می دهد و فضای خالی همچنان خالی می ماند.

When I snap a window, show what I can snap next to it: در این حالت وقتی پنجره ای را به گوشه صفحه منتقل می کنید، پنجره های دیگری را که می توانید کنار آن باز کنید برایتان به نمایش در می آید. اگر این گزینه را غیرفعال کنید، بعد اینکه اپلیکیشنی را به گوشه بردید، باید خودتان اپلیکیشن دیگر را انتخاب نموده و به نیم دیگر صفحه منتقل کنید چون گزینه ای برایتان به نمایش در نمی آید.

When I resize a snapped window, simultaneously resize any adjacent snapped window: در این حالت اگر دو پنجره یا چهار پنجره تقسیم شده دارید و می خواهید آن ها را تغییر اندازه دهید، پنجره های کناری هم متناسب با عظیم یا کوچک شدن یک پنجره، کوچک و عظیم می شوند. اما اگر این گزینه را غیرفعال کنید، فقط اندازه پنجره هایی را که تغییر می دهید، عظیم یا کوچک می شوند و پنجره های کناری در همان اندازه قبلی باقی می مانند.

روش دوم: حالت تبلت را غیرفعال کنید

اگر روش بالا که در 90 درصد مواقع مشکل را حل می نماید مؤثر واقع نشد، باید چک کنید ببینید آیا کامپیوتر روی حالت تبلت قرار گرفته است یا خیر. اگر به کار با محیط ویندوز 10 و یک سری قابلیت های پایه آن آشنایی داشته باشید، می دانید اگر سیستم روی حالت تبلت قرار بگیرد کاملا واضح و معین است اما گاهی اوقات پیش می آید که کاربران خیلی از این بابت آگاهی ندارند.

البته در حالت تبلت، Snap Assist کار می نماید منتها نحوه عملکرد آن متفاوت با چیزی است که در حالت معمولی می بینید. به همین خاطر شاید تصور کنید چنین قابلیتی غیرفعال شده. بنابراین پیشنهاد می کنیم ابتدا روی اکشن سنتر کلیک نموده و با باز شدن گزینه های مربوط به آن، Tablet Mode را غیر فعال کنید. اگر این گزینه در اکشن سنتر وجود ندارد، وارد تنظیمات شده و در بخش System، گزینه Tablet Mode را انتخاب کنید. در این مرحله روی عبارت Change additional tablet settings کلیک کنید. در مرحله بعد، حالت Tablet Mode را غیرفعال کنید.

گفتنی است تقسیم پنجره ها در ویندوز 10 در حالت تبلت بسیار آسان است. فقط کافی است بخش بالایی پنجره را کلیک نموده و نگه دارید. سپس آن را به سمت پایین کشیده و به چپ و راست منتقل کنید. می بینید که فرایند انجام این کار هم لذت بخش و هم بسیار آسان است. بنابراین در این حالت، Snap Assist کار می نماید و غیرفعال نیست. منتها فقط نحوه عملکرد آن دیگر مثل قبل نخواهد بود.

روش سوم: ریستارت کردن Explorer.exe

Explorer.exe بخشی است که تقسیم پنجره ها در ویندوز 10 را مدیریت و کنترل می نماید. بنابراین اگر متوجه شدید زمانی این قابلیت در ویندوز کار نمی نماید، شاید بتوانید با یک بار ریستارت کردن Explorer.exe این مشکل را حل کنید. انجام این کار بسیار ساده است. کافی است روی نوار ابزار پایین صفحه کلیک راست نموده و Task Manager را انتخاب کنید. همچنین با استفاده از کلید های میان بر Ctrl+Shift+Esc هم می توانید به این منو دسترسی داشته باشید.

در این مرحله باید روی عبارت More details در پایین صفحه کلیک کنید تا تمام پردازش ها باز شوند. در بین پردازش ها، به دنبال Windows Explorer گشته و روی آن کلیک راست کنید. در بین گزینه های به نمایش در آمده، Restart را انتخاب کنید. با این کار صفحه ویندوز محو می گردد اما نگران نباشید، ثانیه ای بعد همه چیز مثل قبل روبه رویتان قرار خواهد گرفت.

روش چهارم: تغییر اندازه نمایشگر

بسیاری از کاربرانی که با مشکل در تقسیم پنجره ها در ویندوز 10 روبرو شدند گزارش دادند با تغییر اندازه نمایشگر توانستند این مشکل را حل نمایند. اینکه چطور ممکن است با این کار مسئله ای مثل این حل گردد معین نیست اما اگر چند نفر توانستند با این روش مشکل خود را حل نمایند، اشاره به آن خالی از لطف نیست.

برای تغییر اندازه نمایشگر کافی است وارد تنظیمات شده و در سربرگ Display، پایین بخش Change the size of text apps and other items، اندازه را روی عدد متفاوتی قرار داده و تغییرات را ذخیره کنید. اگر هم قصد وارد کردن عدد دلخواه خود را دارید، روی عبارت Custom scaling در زیر کادر مربوطه کلیک نموده و عدد دلخواه را وارد کنید.

روش پنجم: اجرای مشکل یاب ویندوز

مشکل یاب ویندوز ابزار خیلی قدرتمندی نیست که بتواند تمام مسائل ویندوز را حل نماید. اما اگر هیچ یک از روش های بالا برای حل مشکلتان مناسب نبود، بهتر است آن را امتحان کنید. مشکل یاب ویندوز به گونه ای طراحی شده که اگر خود ویندوز باعث به وجود آمدن یک مشکل باشد آن را تا حدودی حل می نماید.

برای انجام این کار اما به جهت تنظیمات نمی رویم. چون قرار نیست Troubleshooting انجام دهیم. آنچه که مد نظر است، وارد کردن دستور در محیط CMD است. در بخش جست و جو، عبارت CMD را وارد نموده و روی آن کلیک راست نموده و Run as administrator را انتخاب کنید.

بعد از اینکه صفحه مربوطه باز شد، دستور sfc /scannow را نوشته و اینتر را بزنید. در مرحله بعد، دستور DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth را وارد نموده و اینتر کنید. این فرایند ممکن است چند دقیقه ای طول بکشد اما وقتی به اتمام برسد، شما را از بابت فایل هایی که ویندوز برای اجرای صحیح به آن ها احتیاج دارد باخبر می سازد. با یافتن و نصب آن ها شاید بتوانید مشکل تقسیم پنجره ها در ویندوز 10 را حل کنید.

روش ششم: استفاده از کلیدهای میان بُر

اگر روش های بالا برایتان کارساز نبود، کلیدهای میان بر مخصوص تقسیم کردن پنجره ها را امتحان کنید. اگر کلید ویندوز را نگه دارید و هم زمان یکی از کلیدهای جهت چپ و راست و بالا و پایین را بزنید، پنجره فعال به سمت بخش های مختلف صفحه راهنمایی می گردد. سپس می توانید کلید Alt + Tab را فشار داده تا اپلیکیشن بعدی را انتخاب و کنار آن باز کنید.

در نسخه های ابتدایی ویندوز 10 کاربر فقط می توانست پنجره های فعال را به سمت چپ یا راست راهنمایی کند اما با به روزرسانی های متعدد، مولتی تسکینگ در این سیستم عامل به سطح قابل قبولی رسید. به گونه ای که اکنون می توان چهار پنجره را به صورت هم زمان مدیریت کرد.

اگر شما عزیزان هم راهی برای حل مشکل تقسیم پنجره ها در ویندوز 10 سراغ دارید، لطفا آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Guiding Tech

نماشو: شبکه تبلیغاتی نماشو | آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، ثبت آگهی رایگان، آگهی رایگان اینترنتی، رپورتاژ رایگان

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7870

به "چگونه مسائل Snap Assist ویندوز 10 را حل کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه مسائل Snap Assist ویندوز 10 را حل کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید