چگونه برترین اجرا کننده گنبد شیشه ای و سازه های شیشه ای را بیابیم

به گزارش مجله هاستفا، چگونه برترین اجرا کننده گنبد شیشه ای و سازه های شیشه ای را بیابیم

چگونه برترین اجرا کننده گنبد شیشه ای و سازه های شیشه ای را بیابیم

چنانچه تمایل دارید تا برای فضای تجاری، اداری و یا شخصی خود از سازه های شیشه ای مثل گنبد شیشه ای، اسکای لایت، سقف کاذب شیشه ای و یا محصولاتی از این دست بهره بگیرید مقاله درستی را برای کسب اطلاع انتخاب نموده اید. در این متن ضمن آشنایی شما با این محصولات منحصر به فرد؛ در باب چگونگی سفارش آنها از مطمئن ترین مجموعه معماری نیز صحبت خواهیم کرد.

آشنایی بیشتر با گنبد شیشه ای

ایرانی ها از سده های پیش تا به الان تمایل زیادی برای بکارگیری سازه های کروی با یاری متریال شیشه داشته اند. گنبد شیشه ای المانی کروی شکل است که جایگزین سقف های معمولی با متریال قدیمی و همیشگی می شود. با تعبیه این سازه می توانید جلوه محیط را با استفاده از نور طبیعی چند برابر کنید. از شیشه های طرح دار و یا ساده برای اجرای این هنر یاری می گیرند. با توجه به خواست کارفرما سقف شیشه ای می تواند از نوع استین گلس و یا شیشه رنگی باشد.

حضور گنبد شیشه ای با یاری شیشه تیفانی میتواند گذری کوتاه به معماری قدیمی ایرانی باشد. با حضور این عضو، محیط سرد و مدرن امروزی ما گرم و صمیمی تر خواهد شد.

همانطور که انتظار می رود بکارگیری متریالی همانند شیشه احتیاجمند طراحی و اجرای دقیق و متبحرانه می باشد. چنانچه برای اجرای آن از تیم حرفه ای یاری گرفته باشید دیگر نگرانی در باب امنیت سازه و یا کیفیت گنبد نخواهید داشت.

برای اجرای این المان محدودیتی وجود ندارد. شما می توانید آن را در انواع فضاهای مذهبی، سالن های نمایش، اماکن تجاری، ویلا ها، اماکن ورزشی و …. اجرا نمایید.

آشنایی بیشتر با اسکای لایت

بهره گیری از نور طبیعی تنها محدود به گنبد شیشه ای نمی شود؛ شما برای این کار می توانید از گزینه های دیگری نیز یاری بگیرید. اسکای لایت از دیگر محصولات کاربردی است که می تواند شما را به خواسته تان برساند. این محصول در واقع نورگیر لوکس و شیشه ای می باشد که میتواند به جای سقف های قدیمی پیاده شود و نور محیط را تامین نماید.

از مزایای تعبیه این محصولات؛ کاهش چشمگیر مصرف انرژی، افزایش جلوه بصری محیط، ارتقاء سطح آرامش و افزایش راندمان کاری افراد (در فضاهای اداری) می باشد. حتی در روزهای ابری می توانید با یاری این محصول حدود چهار الی ده برابر بیشتر از پنجره، نور را به محیط وارد کنید. با توجه به نوع سازه، این محصولات قادرند تا 80 درصد نور فضا را فراهم نمایند.

نکته کلیدی این است که نورگیر را بایستی از لحاظ مقاومتی در برابر شرایط جوی، بارش باران و یا تابش نور خورشید ایمن نمود.

توصیه ما این است که پیش از تصمیم گیری، با متخصصان و مهندسین آرچی تاج مشورت کنید. متخصصی ما می توانند برترین گزینه را با توجه به فضای مد نظرتان پیشنهاد دهند. نورگیر تجاری و شخصی می تواند به انواع و اقسام مختلفی اجرا شود.

اسکای لایت

انواع اسکای لایت sky light

- مدل مسطح: یکی از محبوب ترین مدل های انتخابی محسوب می شود. این مدل از چندین فریم شیشه ای با دو یا سه لایه فراوری می شود. برای عدم هدر رفت دما آنها را عایق بندی می نمایند.

- مدل هرمی: اغلب در سازه های مدرن و معاصر اجرا می شود و می توان با یاری آن نور فضا را تا سه برابر افزایش داد.

- فرم گنبدی: همانطور که در مبحث گنبد شیشه ای به آن اشاره کردیم می توانید آن را به عنوان نورگیر نیز پیاده کنید. یکی از مزایای این سقف ها این است که دیگر مسئله ای برای بارش برف و باران ندارند. به علت نوع دیزاین نیز این مدل همواره تمیز و بازتاب نماینده نور خواهد بود.

- نورگیر فری فرم: این مدل ها که با نام نورگیرهای فریم آزاد نیز نامیده می شوند بیشتر در فضاهای تجاری و یا موزه ها کاربرد دارند. در این محصولات از ستون های واسطه ای بهره گرفته نمی شود لذا فضای بیرونی یک دست و یکپارچه نشان داده خواهد شد.

- اسکای لایت بازشو: این سقف ها به فرم متحرک تعبیه می شوند؛ با یاری آنها می توانید ضمن تامین نور محیط، فرایند تهویه هوا را نیز انجام دهید. با یاری لولا های تعبیه شده در قسمت فوقانی کاربر می تواند نورگیر را به فاصله چند سانتی متر جابجا کند تا هوای تازه وارد شود. این محصولات می توانند در انواع دستی، واجد موتور و اتومات انتخاب و اجرا شوند.

*مجموعه آرچی تاچ یکی از قدیمی ترین مجموعه های اجرا نماینده سازه های گنبدی و شیشه ای می باشد. پروژه های اجرا شده به وسیله این مجموعه را می توانید در سایت مشاهده کنید.

نکات ضمن استفاده از sky light

- ابعاد این سقف شیشه ای با توجه به فضا و احتیاج کاربر می تواند متغیر باشد. به طور استاندارد در سازه هایی با ابعاد معمولی با عرض 36 الی 183 سانتی متر و با طول 40 الی 244 سانتی متر فراوری می شوند. در ساختمان های بزرگ و یا مجتمع های وسیع ممکن است این المان تا چند ده متر نیز اجرا شود.

- ضخامت نورگیرها نیز با توجه به مدل انتخابی و ابعاد آنها متغیر است. به طور معمول هر چقدر نورگیر وسیع تر باشد احتیاجمند ضخامت بیشتری خواهد بود.

- بعضی افراد ترجیح می دهند از نورگیر استیند گلس بهره بگیرند. به طور کلی انتخاب نوع محصول بر اساس سلیقه کارفرما خواهد بود و مشاورین نیز هدایت های لازم را انجام خواهند داد.

پنجره و درب شیشه ای دکوراتیو

شیشه های دکوراتیو شامل شیشه استین گلس و شیشه تیفانی می شوند. دنیای محصولات استین گلس تنها محدود به نورگیر شیشه ای نیست. شما می توانید آنها را در درب و پنجره نیز پیاده کنید تا جلوه منزلتان را چندین برابر نمایند. این شیشه ها که با نام شیشه رنگی نیز معروف هستند تلفیقی از انواع شیشه های تراش خورده، واجد بافت و رنگی می باشند و به همراه قاب های فلزی فراوری می گردند.

هنگامی که قرار است از این شیشه ها برای ساخت درب ورود و یا پنجره استفاده شود بایستی با دقتی چندین برابر فراوری شوند. این شیشه ها به عنوان درب و پنجره بیشتر در معرض دید هستند لذا کوچکترین نقص نیز به شدت جلوه المان را کاهش می دهد. دقت در برش و مونتاژ سبب فراوری درب شیشه ای رنگی منحصر به فردی خواهد شد که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می نماید.

سخن پایانی

ما در مجموعه آرچی تاچ ماموریت داریم تا خواسته شما را برای افزایش نور طبیعی محیط به برترین شکل ممکن اجرا کنیم. فاکتورهایی چون نوع فضا، بودجه و شرایط سازه در نظر گرفته می شوند و برترین گزینه ها پیشنهاد خواهند شد.

در آرچی تاچ می توانید طیف وسیعی از درب های شیشه ای دکوراتیو، درب شیشه ای استین گلس، پنجره استین گلس، گنبد شیشه ای و انواع اسکای لایت را انتخاب نمایید.

با توجه به بکارگیری تیمی با تجربه و تحصیل نموده می توانیم برای هر ساختمان ایده ای منحصر به فرد را ارائه دهیم. با این تفاسیر چنانچه تمایل به اجرای هر یک از این المان ها دارید تنها کافیست با کارشناسان ما مشورت کنید تا شرایط پروژه سنجیده شود.

به علت ارائه محصولاتی با بالاترین سطح کیفی، از لحاظ عمر مفید سازه نیز دیگر نگرانی نخواهید داشت. به منظور برآورد هزینه و آگاهی از اطلاعات جزئی تر در مورد چگونگی ثبت سفارش و بعلاوه دریافت مشاوره با کارشناسان ما ارتباط برقرار نمایید.

منبع: اتاق
انتشار: 14 اسفند 1401 بروزرسانی: 14 اسفند 1401 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 11812

به "چگونه برترین اجرا کننده گنبد شیشه ای و سازه های شیشه ای را بیابیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه برترین اجرا کننده گنبد شیشه ای و سازه های شیشه ای را بیابیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید