ورود سامانه بارشی جدید به کشور، تهران سردتر می گردد

به گزارش مجله هاستفا، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز یکشنبه (22 دی) از کاهش دمای هوا در تهران اطلاع داد.

ورود سامانه بارشی جدید به کشور، تهران سردتر می گردد

صادق ضیاییان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه های پیش یابی هواشناسی، طی امروز و فردا (20 و 21 دی) سامانه بارشی در نیمه شرقی، جنوب و مرکز کشور فعال است و بارش در مناطق جنوبی، جنوب شرق و شرق کشور و نیمه جنوبی خراسان رضوی به شکل رگبار همراه با رعد و برق و در مناطق مستعد با احتمال بارش تگرگ خواهد بود. بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی نیز به شکل برف پیش بینی می گردد.

وی با بیان اینکه امروز (20 دی) بیشترین میزان بارش برای هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان و مازندران است، توضیح داد: از امشب بر گستره و شدت بارش در نیمه شرقی کشور اضافه نموده خواهد شد.

ضیاییان با اشاره به اینکه این شرایط تا صبح روز یکشنبه (22 دی) ادامه دارد، گقت: همچنین طی این مدت به ویژه فردا (21 دی) وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور، هرمزگان، مناطقی از کرمان و شرق سمنان پیش بینی می گردد.

به گفته وی از اواخر وقت روز یکشنبه (22 دی) با ورود سامانه بارشی دیگری از شمال غرب مجدد بر میزان ابرناکی اضافه نموده خواهد شد و طی روز دوشنبه (23 دی) بارش های پراکنده باران و برف در شمال غرب، غرب و سواحل غربی دریای خزر رخ می دهد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه نمود: از فردا (21 دی) خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است و دریای خزر نیز فردا مواج خواهد بود.

ضیاییان در خاتمه درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده توضیح داد: آسمان تهران فردا (21 دی) نیمه ابری همراه با وزش باد و به تدریج کاهش ابر با حداقل دمای منفی یک و حداکثر دمای 6 درجه سانتیگراد و طی روز یکشنبه (22 دی) نیز صاف، در بعد ازظهر افزایش باد و در اواخر وقت افزایش ابر با حداقل دمای منفی 2 و حداکثر دمای 5 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2393

به "ورود سامانه بارشی جدید به کشور، تهران سردتر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی جدید به کشور، تهران سردتر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید