هدست واقعیت ترکیبی اپل را در این رندرهای مفهومی ببینید

به گزارش مجله هاستفا، با شنیدن واژه هدست واقعیت ترکیبی اپل ممکن است شما تصویر منتسب به این هدست که چند وقت پیش در شبکه های مجازی منتشر شده بود را به یاد بیاورید. این طرح که از طریق وب سایت The Information در اوایل سال جاری منتشر شد، بر اساس افشای اطلاعات و نگاهی به یک نمونه اولیه از آن بوده است. اکنون هنرمند و طراح رندرهای مفهومی Ian Zelbo، رندر مفهومی دقیق تری از این هدست اپل را منتشر کرده که آن را Apple View می نامد.

هدست واقعیت ترکیبی اپل را در این رندرهای مفهومی ببینید

هدست واقعیت ترکیبی اپل برای پردازش نیازی به آیفون در کنار خود نخواهد داشت

هدست واقعیت ترکیبی از واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) استفاده می کند. واقعیت افزوده داده ها را بالای تصاویر واقعی قرار می دهد. به عنوان مثال، مسیرهای پیاده روی AR با نمای زنده در گوگل مپس از دوربین جلوی تلفن شما برای نشان دادن جایی که در حال حاضر هستید استفاده می کند و سطحی از جهت های ناوبری به همراه نام مکان های دیدنی در بالای آن قرار می گیرد.

VR پلتفرمی است که باعث می شود احساس کنید در جای دیگری هستید، مانند یک مکان تازه ساخته شده. مفهوم واقعیت مجازی به ساده ترین زبان، شبیه سازی یک دنیای جدا از واقعیت تعریف می شود که به کاربر اجازه می دهد وارد فضایی متفاوت از محیط اطراف خود شده و به تجربه دلخواه بپردازد. با پوشیدن یک هدست، یک نمای سه بعدی از یک محیط کاملاً ساخته شده دریافت می کنید. هرچند واقعیت مجازی انواع مختلفی دارد ولی در متداول ترین حالت آن، می توان با حرکت سر به تماشای زوایای مختلف اثر مورد نظر پرداخت و همین قضیه باعث می شود حس حضور در یک دنیای دیگر به خوبی به کاربر منتقل شده و او را از فضای اطراف جدا کند.

هرچقدر کیفیت هدست و تکنولوژی های مرتبط با آن و البته سخت افزار مورد استفاده همراه هدست بالاتر باشد، به شکل بهتر و کامل تری این فناوری از طریق کاربر لمس می شود. در اوایل این ماه، مینگ چی کو، تحلیلگر TF International به کاربران گفت که هدست اپل از تازهترین سنسور تشخیص حرکت استفاده می کند تا کاربران بتوانند دستگاه را با حرکات بدنی کنترل کنند به جای اینکه مجبور باشند کنترل کننده ای را که احتمالاً شکسته یا گم می شود، حمل کنند.

حسگرهای سه بعدی که اپل در هدست خود قرار می دهد به گونه ای طراحی می شوند که کوچکترین حرکات دست و انگشتان را ثبت کنند. همان طور که سنسورهای آیفون می توانند حرکات چهره را برای ساخت انیموجی تشخیص بدهند، هدست واقعیت افزوده اپل هم در زمینه تشخیص حرکات دست دقت بسیار زیادی خواهد داشت. این تحلیلگر در گزارش خود نوشته که افزایش دقت تشخیص حرکات دست منجر به مجذوب کننده تر شدن تعامل با رابط کاربری واقعیت افزوده می شود.

در حالی گزارشات و شایعات اخیر حاکی از آن بود که این هدست واقعیت ترکیبی برای انجام برخی وظایف پردازشی نیازمند اتصال به آیفون است، کو اما گفت که تراشه هایی که دستگاه را تغذیه می کنند، از پس کار های سنگین پردازی هم بر خواهند آمد. با توجه به اینکه اپل اکنون دو تراشه قدرتمند تازه دارد که برای استفاده در هدست در دسترس هستند (M1 پرو با 33.7 میلیارد ترانزیستور و M1 مکس با 57 میلیارد ترانزیستور)، به نظر می رسد که کاربران هدست برای استفاده از هدست واقعیت ترکیبی نیازی به آیفون خود نداشته باشند.

این تحلیلگر اعلام کرده که دستگاه به طور یکپارچه بین AR و VR جابجا می شود تا تجربه ی یک هدست نوآورانه و پیشرفته را به کاربران ارائه دهد. به گفته کو، اپل همچنین با توسعه دهندگان برای برخی از برنامه های این هدست در حال همکاری است تا هنگام رونمایی از این هدست ها، برنامه های آن نیز در دسترس کاربران قرار بگیرد. اولین هدست واقعیت افزوده اپل با بدنه مبتنی بر وزن بین 300 تا 400 گرم عرضه می شود. همچنین اپل توسعه نسل دوم این هدست را هم آغاز کرده که از بدنه سبک تر، باتری بهتر و تراشه قدرتمندتر بهره می برد و سال 2024 به دست کاربران می رسد. گفته می شود نسل اول هدست اپل سال آینده معرفی می شود و این شرکت انتظار دارد که حدود 3 میلیون واحد از آن را به فروش برساند.

بنابراین با توجه به این تعداد محدود، هدست واقعیت ترکیبی غول فناوری آمریکایی قرار نیست دستگاه ارزان قیمتی باشد. برخی تحلیلگران قیمت پایه آن را در حدود 3000 دلار پیش بینی می کنند. طبق گزارشی از وب سایت The Information که ادعا می کند نمونه اولیه این دستگاه را دیده اند، با این قیمت خریداران یک هدست با حداقل 15 دوربین دریافت خواهند کرد. این دوربین ها برای جمع آوری داده ها و ردیابی حرکات چشم کاربر استفاده خواهند شد. با توجه به مشخصات سخت افزاری بالای این هدست مانند نمایشگر های MicroLED و ماژول دوربین پانزده گانه، کو درباره نسل اول این هدست واقعیت مجازی یا واقعیت ترکیبی اپل می گوید: تجربه ای که این هدست به صورت مجازی خلق می کند از تمامی هدست های واقعیت مجازی موجود به طرز شگفت انگیزی بهتر است.

طبق آخرین شایعات، دو صفحه نمایش 8K با وضوح بالا در این هدست استفاده می شود. اما طبق معمول این شرکت، برای صرفه جویی در عمر باتری و کاهش نیاز به عملکرد پردازنده ها، اپل وضوح صفحه نمایش را در مناطقی که در دید محیطی کاربر در نظر گرفته نمی شود را کاهش خواهد داد. به دلیل هزینه بالای این فناوری، اپل انتظار دارد تنها 250 هزار هدست را در سال اول در اختیار کاربران قرار دهد.

پس از عرضه هدست واقعیت ترکیبی، اپل ظاهراً عینک واقعیت افزوده اپل را آماده خواهد کرد. این عینک ها، طراحی مشابه عینک های سنتی دارند اما با قابلیت واقعیت افزوده خواهند بود. هنگامی که گوگل از عینک Project Glass در آوریل 2012 رونمایی کرد، به نظر می رسید که گجتی باشد که در نهایت جایگزین گوشی هوشمند خواهد شد، اما چنین نشد. کو پیش تر اعلام کرده بود که غول فناوری آمریکایی قصد دارد هدست واقعیت ترکیبی را به گونه ای طراحی کند که تا 10 سال آینده بتواند جانشین گوشی های آیفون این شرکت شود. اما به نظر نمی رسد که این اتفاق برای نسل اول این هدست ها رخ دهد. خبرگزاری بلومبرگ معتقد است که این هدست بر سه بخش بازی، ارتباطات و محتوای رسانه ای متمرکز خواهد بود.

باید دید در نهایت این هدست های فوق پیشرفته و گران قیمت می تواند با استقبال کاربران روبرو شود یا نه.

منبع: Phonearena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 9593

به "هدست واقعیت ترکیبی اپل را در این رندرهای مفهومی ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدست واقعیت ترکیبی اپل را در این رندرهای مفهومی ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید