نقشی که همه تاریخ ایران را در بر دارد!

به گزارش مجله هاستفا، سفر به شیراز، سفر به دیدنی های ایران است. این استان چهار فصل می تواند هر گردشگری را با هر سلیقه ای راضی کند. جاذبه هایی که یکی از دیگری منحصربفرد تر و زیباتر هستند و هر یک در قلب خود، تاریخی شگرف جای داده و پر از رمز و راز ند. از تخت جمشید بگوییم یا از پاسارگاد، سعدیه و حافظیه که هرکدام زیبایی های متفاوتی برای خود دارد.

نقشی که همه تاریخ ایران را در بر دارد!

در 5 کیلومتری تخت جمشید جاذبه ای قرار گرفته است که آثاری از دوره ایلامیان، هخامنشیان و ساسانیان را در خود محفوظ نگه داشته است و یکی از مناطقی در ایران است که سهم بالایی در جذب گردشگر دارد. این منطقه زیبا جایی جز نقش رستم نمی تواند باشد.

علاوه بر آثاری که از دوره عیلامیان، هخامنشیان و ساسانیان در نقش رستم می توان دید، نقش رستم آرامگاه چند پادشاه بزرگ هخامنشی مثل داریوش و خشایارشا، اردشیر اول و داریوش دوم نیز می باشد. اما این آثار به همین ها ختم نمیشود، نقش های برجسته بسیار زیبایی از دوران تاجگذاری اردشیر بابکان و پیروزی شاپور اول به امپراطور رم هم در این نقطه به چشم می خورد.

در زمان باستان، آرامگاه ها را با سنگ های بزرگی که در پشت در قرار می دادند، قفل می کردند که انگار مهر و موم شده است. 9 تابوت سنگی در آرامگاه داریوش وجود دارد که محل دفن این پادشاه، ملکه و بقیه بستگان او است. امیدواریم اگر به دیدن این جاذبه باستانی زیبای کشورمان رفتید، جانب احتیاط را رعایت کنید تا چنین آثاری بتوانند برای سالیان سال، ماندگار مانده و بخش عظیمی از تاریخ این مرز و بوم را حفظ نمایند.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 209

به "نقشی که همه تاریخ ایران را در بر دارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشی که همه تاریخ ایران را در بر دارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید