میراث طبیعی تهران برای نخستین بار در سال 98 ثبت ملی شد

به گزارش مجله هاستفا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران گفت: لزوم توجه به میراث طبیعی در استان تهران موجب شد تا 2 اثر درخت کهنسال امامزاده قاسم و آبشار سنگان بخش کن به عنوان اولین نمونه های آثار طبیعی استان تهران در شهریورماه سال 98 در فهرست میراث طبیعی ثبت ملی شود.

میراث طبیعی تهران برای نخستین بار در سال 98 ثبت ملی شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران، پرهام جانفشان با بیان اینکه حفظ میراث طبیعی و فرهنگی به یک اندازه حائز اهمیت است، گفت: پیوند بسیار عمیقی بین انسان و طبیعت در طول تاریخ و فرهنگ ایران وجود داشته است که نمونه های آن در آثار فرهنگی به جای مانده قابل مشاهده است.

جانفشان افزود: شرایط جغرافیایی استان تهران موجب شکل گیری میراث طبیعی متنوعی در سطح استان نظیر غارها، چشمه ها، دریاچه های طبیعی، پوشش گیاهی و پدیده های زمین شناختی بی شمار دیگر شده است که ثبت این دو اثر طبیعی در سال 98 نقطه آغازی برای ثبت بیشتر آثار طبیعی در سال 99 خواهد بود.

او گفت: انتظار داریم در سال 99 با کمک دوستدارن محیط زیست و همکاری فرمانداری ها و دهیاران ثبت میراث طبیعی رشد قابل قبولی داشته باشد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2893

به "میراث طبیعی تهران برای نخستین بار در سال 98 ثبت ملی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میراث طبیعی تهران برای نخستین بار در سال 98 ثبت ملی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید