معرفی خودرو دوج چلنجر 2018 (Dodje Challenger 2018)، خودروی آینده

به گزارش مجله هاستفا، دوج چلنجر یک خودرو اصیل آمریکایی است. سال 2018، نسل جدید دوج چلنجر کوپه با الهام از مدل های قدیمی و لحاظ نمودن جلوه های مدرن از راه می رسد.

معرفی خودرو دوج چلنجر 2018 (Dodje Challenger 2018)، خودروی آینده

دوج چلنجر یک خودرو اصیلآمریکایی می باشد که همچون فورد موستانگو شورولت کامارو، احتیاج به به روزرسانی ظاهری و طراحی مجدد دارد. در شرایطی که سالقبل، موستانگ کاملا به روز رسانی شد و سال جاری هم از کاماروی جدید رونمایی بهعمل آمد، دوج چلنجر باید چند سال دیگر هم با همین بدنه و به همین صورت باقی بماند .

در سال 2008 کوپه تنومند دوج، با الگو دریافت از مدل های قدیمی مخصوصاًجد آن در سال 1970، طراحی شده بود. با این شرایط طرح اولیه آن کمی بیش از حدسنگین و متکی به گذشته به نظر می آمد. به هنگام به روزرسانی اول در سال 2015 تا حدودزیادی این نواقص را رفع کرد و تغییرات نامحسوس آن باعث ایجاد نگاهی مدرن تر درعین حفظ ظاهر کلاسیک آن شد .

از سویی معرفی مدل های SRT و مدلخارق العاده هلکت، باعث شد تا چلنجر دوباره سری در میان سرها بلند کند و باعثشگفتی همگان شود. این بازی رو به جلو همچنان ادامه خواهد داشت و سال 2018، نسلجدید دوج چلنجر کوپه با الهام از مدل های قدیمی و با لحاظ جلوه های مدرن بیشتر درآن رونمایی می شود .

تغییرات اساسی در این خودرو در گلگیرها و چراغ های جلو و جلوپنجرهمشبک آن پیش بینی می شود. سپرها هم تغییر پیدا نموده و مشابه مدل سدان چارجر فعلیبا لبه ای رو به بالا به سمت جلوپنجره کشیده می گردند. درون چراغ ها هم حلقه های LED برای ایجاد هاله ای ترسناک و خشن ایجاد شده اند. نمای جانبی هم باخطوط برجسته و عضلانی همراه شده و جلوه ای مردانه و چهارشانه به آن می دهد.اغلب این تغییرات همراه با بهبود آئرودینامیک بوده و باعث افزایش سرعت نهایی خودرودر کنار کاهش سروصدا و مصرف سوخت می گردند .

از طرفی نسل جدید چلنجر روی پلتفرم جدیدی که با خودرو های کوپه اسپرتآلفا رومئو مشترک می باشد فراوری می شود. این امر سبب می شود این خودرو نسبت بهرقبای آمریکایی اش، از اندازه کوچک تر و البته وزن بسیار کمتر و دینامیک بهتریبهره ببرد .

قدرت موتور دوج چلنجر 2018، 3.8 لیتر، 6 سیلندر پنتا استار یا 8سیلندر همی یا مدل 707 اسب بخاری هلکت، نیرو بخش این خودرو می باشد. گرچه هنوزمعلوم نیست که آیا مثل کامارو و موستانگ برای این خودرو هم نسخه چهار سیلندر مدنظر قرار داده شده یا نه .

برای انتقال نیرو به چرخ های عقب و دود کردن تایرها، از یک گیربکسبهینه شده 8 سرعته اتوماتیک بهره گرفته می شود. با این وجود باید منتظر بمانیم تا رقابت ماسل کارها را در راند آخرتماشا نماییم .

منبع: setare.com
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3381

به "معرفی خودرو دوج چلنجر 2018 (Dodje Challenger 2018)، خودروی آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی خودرو دوج چلنجر 2018 (Dodje Challenger 2018)، خودروی آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید