لذت کشاورزی در مزرعه خانواده

به گزارش مجله هاستفا، مزارع خانواده منطقه 2 فرصتی برای کشاورزی و برداشت محصولات ارگانیک برای شهروندان فراهم نموده است.

لذت کشاورزی در مزرعه خانواده

به گزارش خبرنگاران، دوره های آموزشی و مشاوره فضای سبز برای شهروند در مزارع خانواده منطقه 2 به صورت هفتگی برگزار می گردد. این مزارع فرصتی لذت بخش برای افرادی که به سبزی کاری و کشاورزی علاقه مند هستند فراهم نموده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار منطقه 2 در این باره می گوید: این دوره های آموزشی به صورت هفتگی به وسیله مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز این منطقه در راستای ترویج فرهنگ سبز زیستن در بین شهروندان، ارائه اطلاعات مربوط به نگهداری، آبیاری، کاشت و تکثیر گیاهان به ویژه گیاهان آپارتمانی و غنی سازی اوقات فراغت برگزار می گردد.

علی اصغر طاهری در ادامه می گوید: شهروندان پس از گذراندن دوره آموزشی در مرکز تحقیقات به صورت عملی مراحل کاشت، داشت و برداشت گونه های گیاهی کم آب از جمله گیاهان دارویی و سبزیجات فصلی را در مزارع خانواده انجام می دهند و در خاتمه محصولات به وسیله شهروندان برداشت و مصرف می گردد. محصولاتی مانند سبزی خوردن و صیفی جات در این مزارع کشت می گردد.

طاهری با اشاره به اینکه 2 مزرعه خانواده در منطقه 2 فعال است می گوید: این دو مزرعه در متراژهای 250 و 270 مترمربع در ضلع غربی و شرقی بوستان گلگشت قرار گرفته است که میزبان علاقه مندان و کشاورزان است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 خرداد 1402 بروزرسانی: 29 خرداد 1402 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 12350

به "لذت کشاورزی در مزرعه خانواده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لذت کشاورزی در مزرعه خانواده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید