فیلم هایی که در رم فیلمبرداری شده اند

به گزارش مجله هاستفا، رم، مرکز ایتالیا، شهری پر از آثار معماری بی نظیر است. جاذبه های دیدنی این فیلم را می توانید در بسیاری از فیلم ها و آثار هالیوودی ببینید.

فیلم هایی که در رم فیلمبرداری شده اند

در سال های اخیر فیلم های زیادی در رم، مرکز ایتالیا، فیلمبرداری شده اند. جاذبه های بی نظیر و فوق العاده این شهر دیدنی و موزه های مجذوب کننده و کلیساهای تاریخی آن، لوکیشن هایی فوق العاده و مجذوب کننده برای فیلمبرداری هستند که بر مجذوب کنندهیت و زیبایی آثار سینمایی می افزایند.

این شهر، استودیوهای سینمایی زیادی هم دارد که برخی از آن ها جزو بزرگترین استودیوهای فیلمبرداری در کل قاره اروپا است. علاوه بر فیلم های ایتالیایی، تعداد زیادی از فیلم های هالیوودی نیز از چشم اندازهای زیبای رم به عنوان پس زمینه فیلم ها، بهره برده اند.

در ادامه این مطلب تعدادی از فیلم های هالیوودی را معرفی می کنیم که در آن ها می توانید گوشه ای از زیبایی های این شهر دوست داشتنی را ببینید.

فرشتگان و شیاطین

فیلم فرشتگان و شیاطین به کارگردانی ران هوراد، یکی از فیلم های هالیوودی است که تعدادی از زیباترین جاذبه های رم را به تصویر کشیده است. این فیلم از روی کتابی به همین نام نوشته دن براون ساخته شده است و بازیگران مشهوری چون تام هنکس، ایوان مک گرگور در آن به ایفای نقش پرداخته اند. موسیقی متن فیلم را هانس زیمر ساخته و فیلم در سال 2009 منتشر شده است.

این فیلم هیجان انگیز معمایی، از سری فیلم هایی است که از روی رمان های دن براون ساخته شده است. فیلم قبلی این سری، کد داوینچی بود که در سال 2006 منتشر شد. این فیلم به غیر از رم در استودیوی سونی پیکچرز در کالیفرنیا فیلمبرداری شده است. تام هنکس در این فیلم نقش پروفسور رابرت لنگدن را مجددا بازی می نماید.

سارق دوچرخه

فیلم سارق دوچرخه به کارگردانی ویتوریو دسیکا در سال 1948 ساخته شد. این فیلم به عنوان یکی از متحول کننده ترین و تأثیرگذارترین فیلم های تاریخ سینمای دنیا شناخته شده است. این فیلم که مانند سایر فیلم های نئورئالیستی، در خارج از استودیو و در فضای واقعی محله های شهر ساخته شده و خواستار ارتباط مستقیم با واقعیات جامعه است، در لیست 250 فیلم برتر تاریخ سینما قرار گرفته است. این فیلم ایتالیایی یکی از مشهورترین فیلم هایی است که شهر رم فیلمبرداری شده است. داستان پدر فقیری را روایت می نماید که رم بعد از جنگ دنیای دوم را در پی دوچرخه ی سارقیده شده اش، جست وجو می نماید. او بدون این دوچرخه، شغل خود را از دست می دهد که تنها راه برای نجات خانواده اش است.

فیلمنامه این اثر، کاری از سزار زاواتینی است که بر اساس رمانی نوشته لوییجی بارتولینی نوشته شده است. فیلم سارق دوچرخه را به عنوان شاهکار نئورئالیسم ایتالیایی می شناسند. این فیلم کاندیدای 2 اسکار (کاندیدای اسکار برترین مستند بلند و کاندیدای اسکار برترین فیلمنامه) در سال 1949 شد.

زیبایی بزرگ

زیبایی بزرگ فیلمی به کارگردانی پائولو سورنتینو است که در سال 2013 میلادی ساخته شده است. این فیلم در ژانر کمدی درام است. رابی کالین منتقد فیلم، زیبایی بزرگ را هم رده فیلم هایی مثل لا دولچه ویتا فدریکو فلینی و رم، شهر بی دفاع روبرتو روسلینی می داند.

این فیلم برنده جایزه برترین فیلم غیر انگلیسی زبان در هفتادویکمین جشنواره گلدن گلوب شد. بعلاوه این فیلم برای دریافت نخل طلا در جشنواره فیلم کن 2013 و برای برترین فیلم غیر انگلیسی زبان در مرنام هشتادوششم جوایز اسکار نامزد شده بود و توانست این جایزه را برنده گردد. این فیلم در بیست و ششمین دوره جوایز فیلم اروپا برنده جایزه برترین فیلم، برترین کارگردان، برترین بازیگر مرد و برترین تدوینگر شده است.

در رم، مسیرهای گردشگری خاصی برای بازدید از لوکیشن های این فیلم در نظر گرفته شده است. این فیلم، صحنه های زیبایی از جاذبه های معماری رم را به تصویر می کشد.

بخور، عبادت کن، عشق بورز

بخور، عبادت کن، عشق بورز نام فیلمی از رایان مورفی محصول سال 2010 میلادی است. جولیا رابرتز و خاویر باردم از بازیگران این فیلم هستند. برد پیت و جولیا رابرتز از تهیه کنندگان فیلم بوده اند. این فیلم بر اساس رمانی از الیزابت گیلبرت نوشته شده است.

این فیلم در ژانر درام کمدی و بیوگرافی ساخته شده و به غیر از خاویر باردم و جولیا رابرتز، بازیگران سرشناس دیگری مثل جیمز فرانکو نیز در آن به ایفای نقش پرداخته اند. این فیلم، گاهی با نقدها زیادی روبه رو شده، ولی از نظر تجاری، پیروزیت آمیز بوده است. با بودجه 60 میلیون دلاری ساخته شده و عایدی آن به حدود 204 میلیون دلار رسیده است.

ماموریت غیرممکن 3

ماموریت غیرممکن به کارگردانی جی .جی. آبرامز و تهیه کنندگی تام کروز و پائولا واگنر در سال 2006 ساخته شد. بازیگرانی چون تام کروز، فیلیپ سیمور هافمن، کری راسل و... در آن به ایفای نقش پرداخته اند. ماموریت غیرممکن با بودجه 150 میلیون دلاری ساخته شد و عایدیی در حدود 400 میلیون دلار به دست آورد.

ماموریت غیر ممکن 3، یک فیلم جاسوسی آمریکایی از سری فیلم های ماموریت غیرممکن است. در این سری، تام کروز در نقش اتان هانت مامور IMF بازی می نماید. این فیلم نقدهای مثبتی از طرف منتقدان دریافت کرد و از نظر تجاری نیز بسیار پیروزیت آمیز بود. فیلم بعدی این سری، یعنی پروتکل شبح، در سال 2011 منتشر شد.

دوازده یار اوشن

این فیلم به کارگردانی استیون سودربرگ بازیگرانی چون جرج کلونی، برد پیت، مت دیون، کاترین زتا جونز، اندی گارسیا و جولیا رابرتز دارد. موسیقی فیلم را دیوید هولمز ساخته و در سال 2004 منتشر شده است. این فیلم با بودجه 110 میلون دلاری ساخته شد و 363 میلیون دلار عایدی داشت.

این فیلم کمدی آمریکایی بعد از فیلم یازده یار اوشن منتشر شد. گرچه گاهی با نقدها منفی روبه رو شد، ولی از نظر تجاری پیروز بود و جزو پرفروش ترین فیلم های سال 2004 شد. قسمت سوم این سری یعنی سیزده یار اوشن در سال 2007 منتشر شد و سه گانه اوشن را تکمیل کرد.

اسپکتر

این فیلم از سری فیلم های جیمز باند است و به کارگردانی سم مندز در سال 2015 منتشر شد. دنیل کریگ، کریستف والتز، بن ویشاو، نائومی هریس، اندرو اسکات، مونیکا بلوچی و... در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند. موسیقی فیلم اثری از توماس نیومن است. بودجه تهیه فیلم بین 230 تا 300 میلیون دلار است و عایدی آن 880 میلیون دلار برآورد شده است.

این فیلم، بیست وچهارمین فیلم از سری فیلم های جیمز باند است و چهارمین بار است که دنیل کریگ نقش جیمز باند را بازی می نماید. این فیلم از سال 2014 تا 2015 در کشورهای مختلف از جمله ایتالیا و شهر رم فیلمبرداری شده است. اسپکتر گران ترین فیلم در بین سری فیلم های باند و یکی از پرخرج ترین فیلم های تاریخ سینما است. این فیلم، نظرات مثبت زیادی دریافت کرد و موسیقی تیتراژ آن یعنی قطعه Writings on the Wall اجرا شده به وسیله سم نامیت، جایزه اسکار و گلدن گلوب را از آن خود کرد.

تقدیم به رم با عشق

این فیلم به کارگردانی وودی آلن در سال 2012 منتشر شد. فیلمنامه آن را وودی آلن نوشته و بازیگرانی چون روبرتو بنینی، پنه لوپه کروز، جودی دیویس، الن پیج دارد و خود وودی آلن نیز در آن به ایفای نقش پرداخته است. این کمدی رمانتیک اولین حضور وودی آلن به عنوان بازیگر است. همانطور که از نام فیلم پیدا است، در رم فیلمبرداری شده است. داستان فیلم در قالب چهار بخش و شخصیت جداگانه روایت می گردد.

منبع: کجارو / en.wikipedia.org
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 9673

به "فیلم هایی که در رم فیلمبرداری شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم هایی که در رم فیلمبرداری شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید