عکس ، کتاب خواندن بچه های افغان در اتوبوس

به گزارش مجله هاستفا، 13 سال پس از آنکه مرضیه برومند ایده کتابخانه های اتوبوسی را در سریال کتابفروشی هدهد به تصویر کشید، جهان دارد با کتابخانه های سیار به جایی بهتر برای بچه ها تبدیل می گردد.

عکس ، کتاب خواندن بچه های افغان در اتوبوس

به گزارش خبرنگار خبرنگاران به نقل از گاردین، فرشته کریم یکی از دانش آموخته های دانشگاه آکسفورد است که در راه اندازی و اجرای پروژه چارمغز در سرزمین مادری خود کابل همکاری نموده و می خواهد بچه ها افغانستانی را به کتاب و کتاب خواندن علاقه مند کند.

افغانستان یکی از کشورهای جهان با پایین ترین نرخ سواد است و در آن از هر 10 بزرگسال، فقط سه نفر (بر اساس آمار یونسکو) توان خواندن و نوشتن دارند. بسیاری از مدرسه ها کتابخانه ندارند و کتابخانه های شهری هم نمی توانند به بچه ها کتاب امانت بدهند. حالا در این کشور جنبش اتوبوس های کتابخانه ای یا کتابخانه های اتوبوسی راه افتاده و هر روز 600 بچه مدرسه ای با حضور در این اتوبوس ها بازی می نمایند، کتاب می خوانند و با هم حرف می زنند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1323

به "عکس ، کتاب خواندن بچه های افغان در اتوبوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، کتاب خواندن بچه های افغان در اتوبوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید