طرز تهیه کیک اسفنجی بدون احتیاج به فر!

به گزارش مجله هاستفا، کیک اسفنجی همواره جزو پرطرفدارین ترین و البته سخت ترین کیک ها بوده است؛ اما روش های متفاوتی برای پخت هم دارد که می گردد آن را به راحتی در خانه درست کرد و نگران خراب شدنش نبود. کیک اسفنجی را می گردد بعد از پخت با انواع خامه ها تزیین کرد و یک دورهمی مجذوب کننده و متفاوت ترتیب داد. این طرز تهیه کیک اسفنجی بدون احتیاج به فر درست می گردد و کافی است یک قابلمه و گاز داشته باشید تا برترین کیک اسفنجی را در خانه درست کنید.

طرز تهیه کیک اسفنجی بدون احتیاج به فر!

مواد اولیه:

تخم مرغ: 6 عدد

آرد: 2 پیمانه

آب سرد: یک چهارم پیمانه

شکر 1 پیمانه

روغن مایع: یک چهارم پیمانه

عسل : 1 قاشق سوپ خوری (به دلخواه)

بکینگ پودر: یک دوم قاشق چای خوری

وانیل: یک چهارم قاشق چای خوری

نمک: یک پنس

طرز تهیه و دستور پخت:

1. ابتدا سفیده و زرده را از هم جدا می کنیم (در این دستور برعکس دستور بقیه کیک ها که توصیه می گردد مواد به دمای محیط رسیده باشند تخم مرغ ها باید سرد سرد باشند)

2. ابتدا تمام مواد لازم را روی میز کار آماده می کنیم. در یک ظرف عظیم تر آب سرد و عسل را با هم مخلوط می کنیم. حالا آرد و بکینگ پودر و وانیل و یک پنس نمک را 2 تا 3 بار الک می کنیم. سپس سفیده های خنک را با دور تند همزن می زنیم تا سفید گردد و پف کند. (ظرفی که سفیده در آن ریخته می گردد و تیغه های همزن باید کاملا تمیز و خشک باشند)

3. سپس شکر دانه ریز را به سفیده ها اضافه نموده و حدود 3 الی 4 دقیقه با دور تند همزن می زنیم. سپس دور همزن را کند نموده و زرده ها رو یکی یکی به سفیده ها اضافه می کنیم و بعد از مخلوط شدن زرده ها مجددا دور همزن را زیاد نموده و حدود 1 تا 2 دقیقه مواد را می زنیم. حالا دیگر همزن را کنار بگذارید. تخم مرغ ها و شکر زده شده را به ظرف مخلوط آب و عسل اضافه نموده (فقط اضافه می کنیم).

4. حالا آرد و وانیل و بکینگ پودر و نمک الک شده را آرام آرام به مواد اضافه نموده و با لیسک به حالت دورانی آرام مخلوط می کنیم تا مواد کاملا یکدست شوند. حالا روغن را هم به مواد اضافه نموده و خیلی آرام مواد را یکدست کنید و در قالب ریخته دو سه بار به زمین بکوبید تا حباب های داخل کیک از بین برود.

5. سپس ظرف را روی شعله بگذارید و 40 دقیقه به آن موقع دهید.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8448

به "طرز تهیه کیک اسفنجی بدون احتیاج به فر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک اسفنجی بدون احتیاج به فر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید