صدور و تمدید 49 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در ایلام، ابطال و تعلیق 50 پروانه

به گزارش مجله هاستفا، خبرنگاران/ایلام مدیرکل استاندارد از صدور مجوز و تمدید 49 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در این استان اطلاع داد.

صدور و تمدید 49 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در ایلام، ابطال و تعلیق 50 پروانه

مهناز همتی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در راستای ایجاد اشتغال پایدار و استانداردسازی محصولات فراوریی استان، از ابتدای سال جاری تا کنون 49 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در حوزه صنایع غذایی، ساختمانی، بهداشتی شیمیایی، مکانیک و فلزشناسی صادر و تمدید شد که از این تعداد، 20 فقره پروانه صدور و 29فقره آن تمدید بود.

وی گفت: صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد از جمله تکالیف قانونی برای حصول اطمینان از رعایت الزامات استاندارد، استمرار کنترل کیفیت محصولات در واحدهای فراوریی تحت پوشش استان و ترغیب این واحدها به ارتقای کیفیت محصولات فراوری شده بر اساس معیارهای سازمان ملی استاندارد، است.

مدیرکل استاندارد ایلام با بیان اینکه در طول این مدت 27 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد باطل و تعداد 23 فقره نیز تعلیق شد، اضافه کرد: کارشناسان این اداره کل به طور تصادفی از کالاهای فراوری شده جهت ارزیابی انطباق محصول فراوریی با استانداردهای ملی مربوطه، نمونه برداری نموده و در صورت داشتن شرایط مذکور و انطباق آزمایشات با استاندارد ملی مربوطه، صدور پروانه استاندارد انجام می گیرد.

همتی تاکید نمود: شهروندان می توانند برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد درج شده روی محصول به هنگام خرید، کد 10 رقمی ذیل علامت استاندارد روی محصول را به سامانه پیامکی 10001517 ارسال تا با دریافت سریع پاسخ از اصالت کالا اطمینان حاصل نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 بهمن 1400 بروزرسانی: 14 بهمن 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 9432

به "صدور و تمدید 49 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در ایلام، ابطال و تعلیق 50 پروانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور و تمدید 49 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در ایلام، ابطال و تعلیق 50 پروانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید