شیوه نامه سفر های جاده ای برای زیارت امام رضا ابلاغ شد ، شروع طرح از 6 آبان

به گزارش مجله هاستفا، مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با اشاره به آماده سازی 6000 دستگاه اتوبوس برای سفر های زیارتی خاتمه ماه صفر، از ابلاغ شیوه نامه سفر های زیارتی امام رضا (ع) به ادارات کل استان ها در این ایام اطلاع داد.

شیوه نامه سفر های جاده ای برای زیارت امام رضا ابلاغ شد ، شروع طرح از 6 آبان

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، داریوش باقرجوان درباره آماده سازی ناوگان حمل ونقل عمومی جاده ای برای سفر های زیارتی سرانجام ماه صفر خصوصاً در راستا مشهد مقدس، گفت: شیوه نامه سفر های زیارتی به مشهد مقدس در ایام سرانجامی ماه صفر آماده و به ادارات کل استانی ابلاغ شد.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای ادامه داد: در شیوه نامه مذکور چارچوب های مورد احتیاج بسته شده است، در بحث هماهنگی شرکت های حمل ونقل و نحوه همکاری آن ها در این طرح، همچنین تعداد ناوگان مورد احتیاج هماهنگی ها انجام شد، تعداد این ناوگان بسته به میزان زواری که پای پیاده مشرف می شوند، به وسیله ستاد زیارت خراسان رضوی اعلام می گردد و بدین ترتیب نحوه همکاری در سفر های بازگشت هم مورد توجه قرار گرفته است.

* مشخص استان مشخص استان خراسان رضوی در تهیه اتوبوس برای زوار

وی بیان نمود: برخی از استان ها در این سفر های زیارتی، استان مشخص مشهد مقدس خواهند بود خصوصاً در سفر های بازگشت.

باقرجوان شرح داد: در این ایام تعدادی از زائران در رفت پای پیاده به حرم امام رضا (ع) مشرف می شوند و در بازگشت از ناوگان اتوبوسی استفاده می نمایند که به همین منوال طبق روال سال های گذشته ناوگان کمکی در اختیار استان خراسان رضوی قرار می گیرد تا زائران را به مقاصد خود منتقل نمایند.

* طرح سفر های زیارتی مشهد مقدس از 6 آبان تا 10 آبان

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با بیان اینکه طرح سفر های مشهد مقدس و ایام سرانجامی ماه صفر از روز دوشنبه 6 آبان ماه شروع می گردد، اضافه نمود: روز 10 آبان سرانجام این طرح است.

* 6000 دستگاه اتوبوس برای سفر های زیارتی سرانجام ماه صفر

وی گفت: برای سفر های زیارتی سرانجام ماه صفر 6 هزار دستگاه اتوبوس مدنظر قرار گرفته است ضمن آنکه 800 دستگاه اتوبوس هم به عنوان فوق العاده و ذخیره در نظر گرفته شده است، اما این ارقام با توجه به استقبال زائران قابل افزایش است.

باقرجوان بیان نمود: برآورد ورود زائران پای پیاده به مشهد مقدس طی این ایام نشان خواهد داد که چه میزان ناوگان برای سفر های بازگشت ضروری است، چون همان گونه که اعلام کردیم بخشی از زائران ترجیح می دهند در سفر رفت پای پیاده به حرم امام رضا (ع) مشرف شوند خصوصاً زائران استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با بیان اینکه هماهنگی ها برای جابه جایی زوار با شرکت های تعاونی حمل ونقلی اجرا شده است، اضافه نمود: این 6 هزار دستگاه اتوبوس طبق روال همه سال مشارکت می نمایند و 800 دستگاه اتوبوس هم آماده و فوق العاده است تا زائرانی که پای پیاده مشرف شده اند در سفر بازگشت بابت تأمین ناوگان دغدغه نداشته باشند.

وی شرح داد: برخی از زائران با اتوبوس به مشهد مقدس می روند و در سفر بازگشت هم با همان اتوبوس بازمی گردند، اما معمولاً تعدادی از زائران پای پیاده مشرف می شوند که در بازگشت از اتوبوس استفاده می نمایند.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: قرار شد تعداد کاروان هایی که به صورت پای پیاده اعزام می شوند طی هماهنگی از سوی ستاد زیارت استان خراسان رضوی اعلام گردد تا از نظر تأمین ناوگان برای سفر بازگشت مشکل خاصی نداشته باشند؛ بنابراین گزارش شماره تلفن های سرانجام مسافربری امام رضا 38519502-051 و سرانجامه مسافربری معراج 05136910370 آماده پاسخگویی به سؤالات و رسیدگی به شکایات هم وطنان است

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1052

به "شیوه نامه سفر های جاده ای برای زیارت امام رضا ابلاغ شد ، شروع طرح از 6 آبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوه نامه سفر های جاده ای برای زیارت امام رضا ابلاغ شد ، شروع طرح از 6 آبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید