سفرهای فراموش نشدنی از نگاه نشنال جئوگرافی

به گزارش مجله هاستفا، در این مقاله با مقصد هایی آشنا خواهیم شد که با توجه به علاقه ، تحقیقات و آنالیز کارکنان بخش سفر در نشنال جئوگرافیک (National Geographic Expeditions) انتخاب شده است. این انتخاب بر اساس مشخصه های متفاوتی انجام شده، اما قطعا از آن شهر یا کشور، خاطره ای فراموش نشدنی برای مسافران خلق نموده است.

سفرهای فراموش نشدنی از نگاه نشنال جئوگرافی

مناسب برای عکاس نشنال جئوگرافیک: نیویورک

نکات برجسته: می توانید در نیویورک، مهارت های عکاسی خود را تشدید کنید. عکس دریافت از غروب آفتاب، از بالای مرکز راکفلر (Rockefeller) یا تهیه عکس پرتره از جنب و جوش در محله چینی ها یا ایتالیای کوچک، تجربه عکاسی متفاوتی را برای شما خلق خواهد نمود.

فاکتور شگفت انگیز: عکاسی در یک بعد از ظهر زیبا، از پل بروکلین (Brooklyn Bridge) تجربه ای متفاوت و خاصی خواهد بود.

مناسب برای کوهنوردانی که در انتهای صعود، قدر آسایش را می فهمند: پرو

نکات برجسته: پیاده روی از سمت کوه های خوش منظره به سمت قله برفی Cordillera Vilcabamba. همانطور که در راستا ارگ باستانی ماچو پیچو هستید، منطقه کمتر شناخته شده اینکا (Inca)، روستای سنتی آندیان (Andean) و مزارع کشت قهوه را مشاهده کنید.

فاکتور شگفت انگیز: گونه های مختلف و نایاب پرندگان، هتل سازگار با محیط زیست در راستا ماچوپیچو، استراحت در سونای اکالیپتوس، لذت بردن از آتش در جنگل دنج و خوردن غذاهای سنتی پرو از نکات شاخص این سفر خواهد بود.

مناسب برای قاره گردی: آنتارکتیکا (ANTARCTICA)، قطب جنوب

نکات برجسته: کوه های باشکوه با منظره یخ های رشته ای شکل با حضور پراکنده پنگوئن ها بسیار تماشایی و چشمگیر است. کایاک در آب های حفاظت شده در اطراف توده های عظیم یخ های شناور و دیدن نهنگ ها و هزاران پنگوئن در حال حرکت، هیجان سفر را برای شما چند برابر خواهد نمود.

فاکتور شگفت انگیز: در پناهگاه نکو (Neko Harbor) از میدان یخی بالا بروید تا چشم اندازی وسیع از قله های دست نخورده و بکر را ببینید.

مناسب برای مشتاقان زیست شناس دریایی: بلیز (BELIZE)

نکات برجسته: بلیز مکانی ایده آل برای آنالیز زیستگاه های اقیانوسی و راه های حفظ آن است. هنگام شنا یا غواصی در میان ماهی های رنگارنگ و لاک پشت های دریایی در آب های حفاظت شده، عکس و فیلم را نباید فراموش کنید.

فاکتور شگفت انگیز: افراد به راحتی می توانند در کنار متخصصان و محققان محلی به بر روی پروژه های عکاسی و زیست شناسی دریایی کار نمایند.

مناسب برای طرفداران معنویت در فضای باز: ژاپن

نکات برجسته: بدست آوردن تجربه از گذشته و آینده ژاپن در کیوتو (Kyoto)، آسوکا (Asuka) و توکیو قبل از رفتن به کوه های Kii Peninsula و پیاده روی از معبد به معبد، قطعا لذت بخش خواهد بود که در این منطقه امکان پذیر است.

فاکتور شگفت انگیز: سفر با دوچرخه های برقی که از راستا های میان زمین های برنج می گذرد و بازدید از تپه ای باستانی که اولین امپراتور ژاپن در آنجا دفن شده است در پایتخت باستانی آسوکا را از دست ندهید.

مناسب برای علاقه مندان به گربه سانان عظیم: آفریقا

نکات برجسته: سافاری در میان یوز پلنگ های وحشی، شیر و کرگدن همراه با محققان حامی گربه سانان، تجربه ای شگفت انگیز خواهد بود. بعد از گشت و گذار هیجان انگیزی که داشتید، از آبشار دیدنی و جذاب ویکتوریا که یکی از عجایب هفتگانه طبیعی دنیا است، بازدید کنید.

فاکتور شگفت انگیز: با توری که توسط کارشناس گیاه شناسی رهبری می گردد، در باغ ملی گیاه شناسی Kirstenbosch همراه شوید.

مناسب برای دوست داران غذا و معماری: ایتالیای جنوبی

نکات برجسته: از خانه های ترولی (trulli houses) که به شکل کندوی عسل است، بازدید کنید و در غار های باستانی سنگی اقامت داشته باشید. از میان باغ های زیتون که بادی در میان درختان آن پیچیده است، بگذرید و به مکانی بروید تا پاستای خانگی همراه با موتزارلا، نان سیباتا و روغن زیتون محلی را امتحان کنید.

فاکتور شگفت انگیز: حتما تا به حال در خصوص معابد یونانی و رومی که در ایتالیا واقع شده است، شنیده اید. پس بازدید از آن ها را نیز نباید فراموش کنید.

مناسب برای خانواده: جزایر گالاپاگوس (GALÁPAGOS)

نکات برجسته: دیدن هیجان بچه ها هنگام اسنورکلینگ در کنار شیر های آبی، مشاهده لاک پشت های غول پیکر، پیاده روی در کنار غاز ها و فلامینگو های آبی، لذت بخش ترین قسمت سفر خواهد بود.

فاکتور شگفت انگیز: از نزدیک می توانید ایگوانا های دریایی که مختص این منطقه است را ببینید.

مناسب برای دوست داران فرهنگ و هنر: کوبا

نکات برجسته: با زندگی منحصر به فرد مردم کوبا که با موسیقی، پایکوبی و سنت های هنرمندانه ادغام شده است، ارتباط برقرار کنید. در گذرگاه های قدیمی هاوانا قدم بزنید، سپس به سمت خیابان های سنگ فرش شده ترینیداد (Trinidad) بروید تا در راستا با مورخان، رقاصان سالسا و نوازندگان نیز دیداری داشته باشید.

فاکتور شگفت انگیز: از Finca Vigía، خانه سابق هاوانا ارنست همینگوی، دیدن کنید تا از ارتباط قوی سازنده با مردم کوبا از نزدیک آشنا شوید.

مناسب برای دوست داران ساحل: جزیره جنوبی اندروس (ANDROS)، بهامس (BAHAMAS)

نکات برجسته: جزیره ای زیبا با ساحل سفید شنی و جنگل سرسبز، کاوشگران زیادی را به سمت خود کشانده است. اسنورکل و غواصی در آب آبی اقیانوس یا گشتن در حالی که در قایق نشسته اید و پا می زنید، از جذابیت های این جزیره است.

فاکتور شگفت انگیز: دسترسی به سومین صخره مرجانی دنیا، تنها با قایق سواری ده دقیقه ای از ساحل این جزیره، امکان پذیر خواهد بود.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: کجارو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 6430

به "سفرهای فراموش نشدنی از نگاه نشنال جئوگرافی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفرهای فراموش نشدنی از نگاه نشنال جئوگرافی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید