راد کرمانی: فدراسیون کاراته باید متولی فعالیت نابینایان باشد، بعد از مسابقات کاراته وان 2013 دیگر حمایتی از ما نشد

به گزارش مجله هاستفا، سرمربی پیشین تیم ملی کاراته نابینایان گفت، فدراسیون کاراته به عنوان متولی این رشته باید کاراته نابینان را سر و سامان بدهد.

راد کرمانی: فدراسیون کاراته باید متولی فعالیت نابینایان باشد، بعد از مسابقات کاراته وان 2013 دیگر حمایتی از ما نشد

بابک راد کرمانی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره عدم فعالیت تیم کاراته نابینایان گفت: دوستانی که در تیم کاراته نابینایان بودند همچنان مشغول فعالیت هستند، اما نه مانند گذشته و تنها ماهی دو سه بار تمرین انجام می دهیم. ما تمام توان و قدرت خود را گذاشتیم تا در سال 2013 به مدال طلا در مسابقات کاراته وان رسیدیم که برای من به عنوان مربی مانند یک معجزه بود. فکر نمی کردم در اولین حضور دنیای خود به مدال طلا برسیم، اما متأسفانه بعد از اینکه بازگشتیم و با وجودی که فدراسیون روی این موفقیت مانور کرد، اما هیچ حمایتی از ما صورت نگرفت و دیگر هیچ حالی از ما پرسیده نشد.

وی در مورد آمادگی دوباره این تیم برای فعالیت گفت: امسال برای اولین بار در مسابقات قهرمانی اروپا در کرواسی، نابینایان به صورت جداگانه مسابقه داشتند. بدون تعصب و با دلایل فنی اعتقاد دارم اگر ما در میان این تیم ها به رقابت می پرداختیم با اختلاف قهرمان می شدیم. وقتی کشورهای اروپایی کاری را شروع می کنند حتماً برنامه و سرمایه گذاری دارند و قطعاً در قهرمانی اروپا 2023 اختلاف کشورها زیاد نخواهد بود و ما عقب خواهیم افتاد.

سرمربی سابق تیم ملی کاراته نابینایان راجع به سطح کیفی مسابقات قهرمانی اروپا گفت: سطح کیفی مسابقات این دوره در کرواسی بسیار پایین بود و معلوم بود که تازه کار هستند و بیشتر آنها کاتا را سر جای خود تمام نمی کردند و جهت را گم می کردند. این در صورتی است که سلمان سعیدیان که در سال 2013 در مسابقات کاراته وان دبی قهرمان شد به اجرای کاتایی پرداخت که دو پرش بسیار ترسناک است و افرادی مانند والدز ایتالیایی که از قهرمانان سابق دنیا بود، این کاتا را در فینال انجام می داد. سلمان این کاتا را بدون کوچکترین نقصی اجرا کرد و قهرمان شد، اما مطمئنم این اختلاف باقی نخواهد ماند.

راد کرمانی درباره توقعات خود از فدراسیون کاراته گفت: تجربه 17، 18 ساله در کار با نابینایان دارم که تجربه ای بِکر است. ما نمی توانیم برای شهری که چهار کاراته کا نابینا دارد مربی بفرستیم، اما می توانیم مربیان را آموزش بدهیم تا نابینایان کنار افراد سالم تمرین کنند. کاری که من کردم و نابینایان را در کنار افراد سالم تمرین دادم. توسعه این کار باید توسط فدراسیون انجام بگیرد. حتی این بچه ها دان یک و دو را زیر نظر فدراسیون و به صورت رسمی دریافت کردند و متولی این کار فدراسیون است. به عنوان فردی از جامعه کاراته با تمام وجود و بدون منت در خدمت هستم و عشق و زندگی من در 37 ساله گذشته کاراته بوده است و باید از من که این تخصص را دارم استفاده شود.

وی در مورد فعالیت در کاردیو گفت: سال 2006 برای مدتی در انگلیس زندگی می کردم و کاردیو را آنجا آموزش دیدم. متأسفانه هنوز متخصصان تربیت بدنی ما با کاردیو آشنایی ندارند. کاردیو به ورزشی گفته می شود که طی 35 تا 45 دقیقه مفید ضربان قلب به 80 درصد توان بالا برده می شود. در کاردیو هماهنگی عصب و عضله داریم که در تمام ورزش ها استفاده می شود. کاردیو را می توانیم در دل تمام ورزش ها برای بالا بردن سطح بدنی و تفکر بازیکن پیاده کنیم. وقتی در رشته فوتبال بازیکن بسیار خوب در دقیقه 70 از لحاظ هماهنگی عصب و عضله هماهنگی را ندارد و دچار مشکل و پرخاشگری می شود، اما تیم هایی مانند آلمان تا دقیقه 90 یکسان بازی می کنند و دلیل آن نیز استفاده از کاردیوست. استفاده از کاردیو نیز در ورزشی متفاوت است و ورزش روز دنیا از آن استفاده می کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7862

به "راد کرمانی: فدراسیون کاراته باید متولی فعالیت نابینایان باشد، بعد از مسابقات کاراته وان 2013 دیگر حمایتی از ما نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راد کرمانی: فدراسیون کاراته باید متولی فعالیت نابینایان باشد، بعد از مسابقات کاراته وان 2013 دیگر حمایتی از ما نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید