دوره آموزش شاغلان صنایع دستی اردبیل برگزار می گردد

به گزارش مجله هاستفا، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از برگزاری دوره آموزش شاغلین صنایع دستی در مناطق شهری، روستایی و عشایری در استان اطلاع داد.

دوره آموزش شاغلان صنایع دستی اردبیل برگزار می گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، ناصر محمودی روز 13 اردیبهشت ماه 99 از برگزاری دوره آموزش شاغلین صنایع دستی در مناطق شهری، روستایی و عشایری در استان اطلاع داد و گفت: در سال 99 که سال جهش فراوری است در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی محصولات صنایع دستی و بافته های داری صادراتی کارگاه های آموزش به بافی و به آموزی شاغلین صنایع دستی در مناطق شهری، روستایی و عشایری هدف و پایلوت شهرستان پارس آباد برگزار می گردد.

او بیان نمود: کارگاه های فراوری صنایع دستی در شهرستان پارس آباد در امسال به منظور اخذ نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی و دریافت گواهی کیفیت و درجه بندی کارگاهی مورد آنالیز و ارزیابی قرار گرفته و حائزین شرایط برای شرکت در داوری آثار و اخذ نشان های فوق به وزارتخانه متبوع معرفی می شوند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به ارائه تسهیلات به فعالان صنایع دستی در استان اظهار کرد: در سال 98 با پیگیری ها و اقدامات اجرا شده در راستای حمایت از رونق فراوریات در بخش صنایع دستی 3میلیارد و 680 میلیون ریال تسهیلات به فعالان در این بخش ارائه شد.

محمودی اضافه نمود: در این مدت از محل تسهیلات مشاغل خانگی مبلغ یک میلیارد و 980 میلیون ریال و از محل تسهیلات اشتغال روستایی مبلغ یک میلیارد و 750 میلیون ریال به فراوریکنندگان و صنعتگران صنایع دستی شهرستان های پارس آباد و اصلاندوز پرداخت شده است.

او حمایت از فعالان و صنعتگران صنایع دستی را از برنامه های سال 99 در استان برشمرد و توضیح داد: این امر در راستای رونق صنایع دستی در استان پیگیری می گردد که از جمله برنامه ها در این زمینه برگزاری برنامه های آموزشی است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3902

به "دوره آموزش شاغلان صنایع دستی اردبیل برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوره آموزش شاغلان صنایع دستی اردبیل برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید