خبرنگاران وزیر خارجه عمان: باید از تکرار سناریوی سوریه در لیبی جلوگیری کرد

به گزارش مجله هاستفا، تهران- خبرنگاران- وزیر خارجه عمان گفت: نوعی اجماع در مورد اهمیت حل سیاسی بحران لیبی وجود دارد و باید از تکرار سناریوی بحران سوریه در لیبی جلوگیری کرد.

خبرنگاران وزیر خارجه عمان: باید از تکرار سناریوی سوریه در لیبی جلوگیری کرد

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

به گزارش اسکای نیوز، یوسف بن علوی سه شنبه شب در گفت وگو با شبکه خبری اسکای نیوز عربی اضافه نمود: کوشش های عربی برای نزدیک کردن دیدگاه ها میان طرف های درگیر در لیبی اجرا شده است.

وی اعلام کرد: همه کشورهای عربی نظرات خود را اعلام کردند اما می خواهم تأکید کنم؛ همه آنها بر حل سیاسی به عنوان تنها راه چاره بحران لیبی اتفاق نظر دارند؛ چرا که این راه چاره برای همه بهتر است.

بن علوی ادامه داد: بنابر این برای ساز وکاری کوشش خواهیم کرد که منجر به یک راه چاره سیاسی گردد و مورد قبول همه طرف های لیبی و بین المللی قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: برای دستیابی به یک توافق، همه طرف های لیبی مهم هستند و ما از اهمیت مواضع هیچ یک از طرف ها نمی کاهیم.

وزیرخارجه عمان اضافه نمود: باید به توافق لیبی- لیبی برای رسیدن به یک راه چاره، استناد کرد و از این نقطه است که مرحله دیگر مربوط به قانون اساسی، دولت و انتخابات می گردد.

بن علوی اظهار کرد: کشورهای عربی در کوششند تا شبه نظامیان مسلح را از اراضی لیبی خارج نمایند.

لیبی از سال 2011 میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با هدف برکناری معمر قذافی حاکم وقت این کشور، با تنش های سیاسی و درگیری های نظامی بسیار گسترده ای روبه رو بوده است.

این کشور در نهایت به 2 بخش شرقی و غربی تقسیم شد. در بخش غربی با مرکزیت طرابلس دولتی موسوم به دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج بر سر کار آمده که مورد تأیید و حمایت سازمان ملل متحد و بعضی کشورها از جمله ترکیه، قطر و ایتالیاست و در بخش شرقی و جنوب نیز خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش بر امور مسلط شده است که از سوی کشورهایی مانند عربستان، روسیه، فرانسه، مصر، امارات متحده عربی، یونان و قبرس حمایت می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3927

به "خبرنگاران وزیر خارجه عمان: باید از تکرار سناریوی سوریه در لیبی جلوگیری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزیر خارجه عمان: باید از تکرار سناریوی سوریه در لیبی جلوگیری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید