حمله پهپادی به خودروی عناصر حراس الدین در ادلب سوریه 2 کشته برجای گذاشت

به گزارش مجله هاستفا، رسانه های وابسته به مخالفان دولت سوریه از کشته شدن دو سرکرده میدانی گروهک حراس الدین در ادلب سوریه خبر دادند.

حمله پهپادی به خودروی عناصر حراس الدین در ادلب سوریه 2 کشته برجای گذاشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه های فعال در شمال سوریه از وقوع چند انفجار (حداقل سه انفجار) در استان ادلب (شمال غرب سوریه) خبر دادند.

این رسانه ها علت این انفجارها را حملات هوایی ناشناس به وسیله پهپاد اعلام کردند که بر اثر آن چند نفر زخمی و یک نفر کشته شده است. بعضی منابع، عامل این حملات را ائتلاف آمریکایی دانستند.

خبرگزاری ثقه سوریه (وابسته به مخالفان) یکشنبه گزارش داد که در حمله پهپادی امروز یک سرنموده گروهک حُرّاس الدین به نام بلال الصنعانی کشته شده است.

رسانه ها و منابع نزدیک به این گروهک، الصنعانی را فرمانده و مسؤول ارتش صحرا معرفی کردند که به همراه تروریست دیگری به نام قسّام الأردنی، مسؤول نظامی کل حراس الدین در این حمله کشته شده اند.

این دو عضور گروهک حراس الدین در حال حرکت با خودرو بودند که موشک به خودروی آن ها اصابت نموده است. تصاویر منتشر شده از خودروی آسیب دیده، نشان می دهد که موشک های استفاده شده، از نوع نینجاست.

آمریکایی ها پیشتر در استان ادلب علیه این گروهک از این موشک استفاده نموده و یک تن از سرنموده های آن را کشته بودند. هنوز آمریکا در این باره واکنشی نشان نداده است.

موشک مخفی و محرمانه نینجا (AGM-114R9X)، نوع ارتقا یافته ای از موشک هِل فایر - فراوری مشترک کمپانی های لاکهید مارتین، بوئینگ و نورثروپ گرومن - است که دارای کلاهک جنگی غیرانفجاری برای نفوذ به عمق حجمی از 45 کیلوگرم فلز، بتن یا هر سازه ای با دقت حداکثری است.

کشورهایی که گفته می گردد آمریکا موشک نینجا را در آنها آزمایش نموده، شامل سوریه، یمن، لیبی، عراق و سومالی می گردد.

.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4309

به "حمله پهپادی به خودروی عناصر حراس الدین در ادلب سوریه 2 کشته برجای گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله پهپادی به خودروی عناصر حراس الدین در ادلب سوریه 2 کشته برجای گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید