حسین کیهانی: کسب سهمیه های المپیک سخت شده است

به گزارش مجله هاستفا، قهرمان دوی سه هزارمتر با مانع بازی های آسیایی گفت: قبلا شرایط کسب سهمیه المپیک بهتر بود، در این شرایط که قوانین تغییر نموده است تعداد سهمیه ها قطعا کم خواهد شد.

حسین کیهانی: کسب سهمیه های المپیک سخت شده است

حسین کیهانی دونده استقامتی ایران در گفت و گو با خبرنگاران در مورد شرایط اردوهای خود اظهار کرد: چند روزی است که اولین مرحله اردوی خود را در شهر یاسوج و زیر نظر فدراسیون دوومیدانی آغاز کردیم. چهار روز است که در اینجا باران می آید و ما در این شرایط تمرین می کنیم. ما اردوهای خود را در هوای بارانی انجام می دهیم، سخت است، اذیت می شویم اما مجبوریم تمرینات خود را ادامه دهیم. در حال حاضر در این مرحله از اردو من و امیر مرادی هستیم. فدراسیون گفته بود که چند نفر دیگر به ما اضافه خواهند شد، اما هنوز که این اتفاق نیفتاده و نمی دانم که قرار است چه افرادی به ما اضافه شوند.

وی در ادامه در مورد مسابقات تدارکاتی گفت: احتمالا تا آخر این سال مسابقه تدارکاتی نخواهیم داشت، اما بعد از عید و قبل از رقابت های قهرمانی آسیا در یکی دو مسابقه شرکت کنیم. در این رابطه هنوز سجاد مرادی برنامه دقیقی به ما نگفته و خیلی در جریان نیستم. رقابت های قهرمانی آسیا هم در اردیبهشت آغاز می گردد. من در دو ماده شرکت می کنم. علاوه بر سه هزار متر در یکی از ماده های 5 هزار متر و یا 1500 متر هم رقابت خواهم کرد.

دارنده مدال طلای دوی سه هزارمتر با مانع بازی های آسیایی در مورد رقابت های دوومیدانی قهرمانی آسیا اضافه کرد: این رقابت ها به دلیل میزبانی قطر سطح بالایی خواهد داشت. قطر همیشه با کامل ترین تیم حاضر می گردد. البته ما هم دست خالی ننشسته ایم و همه کوشش خود را خواهیم کرد تا خوش رنگ ترین مدال را بگیریم. زمان زیادی تا این مسابقات مانده و نمی توان در مورد نتیجه حرفی زد یا قولی داد، اما ما همیشه سخت تمرین می کنیم و برنامه و هدف ما خوش رنگ ترین مدال ها است. وقت و انرژی خود را می گذاریم و همیشه دنبال بهترین مقام ها هستیم. البته نتیجه حاصله به روز مسابقه و شرایطی که در این 5 - 6 ماه رقم می خورد هم بستگی دارد.

کیهانی در خصوص مسابقات کسب سهمیه المپیک و تغییر قوانین کسب سهمیه المپیک اظهار کرد: کمی قوانین المپیک تغییر نموده است، من هم زیاد آشنایی ندارم. گویا 45 تا 50 نفر برتر رنکینگ دنیای می توانند جواز حضور در المپیک را کسب نمایند. مسابقات انتخابی المپیک از یک سال و نیم قبل المپیک آغاز می گردد که همین اردیبهشت آغاز این مسابقات است. ما دنبال این هستیم که در قهرمانی آسیا یا قهرمانی دنیا ورودی را بگیریم. حضور در المپیک و کسب بهترین نتیجه در المپیک افتخار بزرگی برای ما است. رقابت های قهرمانی دنیا هم در مردادماه به میزبانی قطر انجام می گردد.

وی در پاسخ به این سوال که در این شرایط تعداد سهمیه های کسب شده ایران برای المپیک کم خواهد شد؛ ادامه داد: قبلا شرایط کسب سهمیه المپیک بهتر بود. در این شرایط که قوانین تغییر نموده است تعداد سهمیه ها قطعا کم خواهد شد، چون شرایط سخت است. شرایط کسب سهمیه المپیک بستگی به ماده هم دارد. در برخی از ماده ها همچون ماده خود من 10 نفر برتر کنیایی هستند و این شرایط را برای سایر دونده ها سخت خواهد نمود.

رکورددار دوی سه هزار متر با مانع بازی های آسیایی گفت: کمیته ملی المپیک به سبب رکورد شکنی که من و سهراب مرادی در جاکارتا داشتیم برای ما پاداشی در نظر گرفت. قرار است در جلسه بعدی کمیته ملی المپیک از من دعوت نمایند تا پاداش رکوردشکنی را بگیرم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 34

به "حسین کیهانی: کسب سهمیه های المپیک سخت شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسین کیهانی: کسب سهمیه های المپیک سخت شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید