جشنواره عجیب روحِ گرسنه در شرق آسیا!

به گزارش مجله هاستفا، مجله مهر: شرق آسیایی ها هر سال پانزدهمین روز جولای را با ارواح گرسنه شان جشن می گیرند! جشنی که در آن همه اهالی شهر جمع می شوند و برای ارواح غذا می خرند تا با احترام تمام به ارواح گرسنه اعلام نمایند: روح عزیز، ما را نخور!

جشنواره عجیب روحِ گرسنه در شرق آسیا!

این جشن البته به اندونزی محدود نمی گردد و بیشتر اهالی جنوب شرق آسیا، پایبند به برگزاری چنین جشنواره ای هستند. بر اساس یک اعتقاد چینی، ماه هفتم سال، ماه ارواح نام دارد و در این زمان روح ها از جهنم آزاد می شوند تا به دیدن زمین بیایند. در واقع در این روز دروازه های دنیای زندگان و مردگان باز می شوند و به هم ارتباط پیدا می نمایند! به همین علت سفر و ازدواج در ماه جولای به هیچ وجه توصیه نمی گردد.

در جشنواره ارواح گرسنه، زنده ها سعی می نمایند برای آرامش ارواح از آنها پذیرایی نموده و برایشان دعا نمایند. بنابراین اگر در نیمه دوم ماه جولای گذارتان به مالزی، سنگاپور، چین یا اندونزی بیفتد، خوراکی ها و نوشیدنی های زیادی را می بینید که کنار خیابان گذاشته شده اند تا ارواح خبیث گرسنه بخورند و کاری به کار زنده ها نداشته باشند!

حتی ممکن است یک میز غذاخوری عظیم را کنار خیابان ببینید که دور تا دور آن توفوی سرخ شده و پیتزا و ماهی بخارپز و کوکاکولا چیده شده باشد اما هیچ کس به این غذاها دست نزند؛ چون قرار است ارواح سر این میز از خود پذیرایی نمایند. آنها بعلاوه، پول های نمادین قدیمی را می خرند و آتش می زنند تا ارواح احساس توانگری نمایند و از زندگان راضی شوند.

در کنار همه اینها، در مدت برگزاری جشنواره چادری در شهر برپا می گردد که گروه های آواز سنتی در آن آغاز به خواندن می نمایند و مردم برای دیدن دور آنها جمع می شوند اما همواره دو ردیف اول جایگاه های این مراسم، خالی است. چرا؟ چون قرار است ارواح روی آنها بنشینند و موسیقی گوش نمایند!

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: برترین ها
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8236

به "جشنواره عجیب روحِ گرسنه در شرق آسیا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره عجیب روحِ گرسنه در شرق آسیا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید