جاذبه های دیدنی نایروبی

به گزارش مجله هاستفا، جاذبه های گردشگری نایروبی

جاذبه های گردشگری نایروبی تعدادی از منحصر بفردترین جاذبه های جهان را تشکیل می دهند، نایروبی مرکز کنیا و بزرگترین شهر این کشور است که هنوزهم همان رنگ و بوی استعماری را می دهد که سال های پیش کشیده است. می خواهیم تعدادی از برترین جاذبه های گردشگری نایروبی را به شما معرفی کنیم. با خبرنگاران همراه شوید:

جاذبه های دیدنی نایروبی

پارک ملی نایروبی

پارک ملی نایروبی اولین پارک ملی کشور کنیا است که در 7 کیلومتری مرکز نایروبی واقع شده است. در این پارک حدود 50 گونه از حیواناتی که در معرض خطر انقراض هستند؛ نگهداری می شوند. در این پارک می توان موجوداتی مانند کرگدن های سفیدی که در خطر انقراض هستند را دید، علاوه بر این حیوانات دیگر مثل شیر، بوفالو، چیتا، زرافه، شتر مرغ و بیشتر از 400 گونه پرنده زیست می نمایند. طبیعت این پارک اعجاب انگیز است و سافاری در آن یکی از برترین تجربه های زندگی هر کسی می تواند باشد.

پناهگاه حیات وحش دیوید شلدریک (David Sheldrick)

اگر از دوستداران حیوانات هستید باید این پناهگاه حیات وحش را که در واقع برای نجات حیوانات ساخته شده است، ببینید. این پناهگاه در سال 1977 به وسیله شخصی به نام دافنه شلدریک ساخته شده است و جایی برای نگهداری از فیل ها و کرگدن های جوانی است که مادران خود را از دست داده اند. در این پناهگاه بعد از رسیدگی به این حیوانات آن ها را در حیات وحش رها می نمایند تا بتوانند آزدانه زندگی کند. تماشا این پناهگاه تنها سرگرمی آن نیست، می توانید به این حیوانات دوست داشتنی غذا بدهید و با آن ها بیشتر در ارتباط باشید.

پارک اوهورو (Uhuru Park)

چند مورد از برترین باغ های قاره آفریقا در نایروبی قرار دارند و پارک اوهورو هم یکی از آن هاست. پارک اوهورو معروف ترین و زیباترین پارک درون شهری نایروبی است، در داخل این پارک دریاچه ای وجود دارد که یکی از فعالیت های سرگرمیی در آن قایق سواری است، شتر سواری در کنار دریاچه هم کار جالب دیگری است که می توانید انجام دهید. اوهورو یکی از جاذبه های گردشگری نایروبی و از محل های مورد علاقه اهالی شهر و بومی ها به خصوص در آخر هفته هاست.

بازار ماسای (Masai Market)

این بازار هر روز هفته به جز روزهای دوشنبه دایر است و در این بازار شلوغ پلوغ می توانید وسایل و اشیا رنگارنگ و جالب زیادی پیدا کنید فقط باید کمی وقت بگذارید و همه جای آن را بگردید و اگر دوست دارید یک جای واقعا آفریقایی را ببینید، هیچ جا بهتر از این بازار نمی توانید پیدا کنید. به جز این اگر بخواهید هدیه ای برای خودتان و یا دوستانتان خریداری کنید آن هم با قیمت های بسیار پایین بازار ماسای اولین انتخاب است.

تور کیبرا (Kibera Tour)

یکی از جالب ترین و شاید دردناک ترین جاذبه های گردشگری نایروبی توری به نام تور کیبرا است. جایی در نایروبی که در مساحتی حدود 2.5 کیلومتر مربع 1 میلیون انسان در خانه های حلبی شکل زندگی می نمایند، این جمعیت تقریبا یک سوم جمعیت نایروبی را تشکیل می دهد. در نایروبی تورهای روزانه ای وجود دارد که شما را به تماشا یکی از بزرگترین محله های فقیر نشین آفریقا می برد تا بتوانید حتی برای چند لحظه هم که شده با این نحوه زندگی آشنا شوید. برای ما باور این موضوع که حتی بتوان در چنین خانه هایی زندگی کرد هم سخت و غیر ممکن است اما تماشا آن واقعا تجربه ای است که در زندگی هر کسی ممکن است یکبار اتفاق بیفتد.

آمایکا (Amaica)

اگر در سفر به نایروبی هوس کردید تا یکی از برترین رستوران های این شهر را امتحان کنید باید به آمایکا بروید. آمایکا کلمه ای لوهیایی (مربوط به ناحیه ای از کنیا) و به معنای محل سنتی پخت و پز است. در آمایکا می توانید رنج متنوعی از غذاهای بومی کنیا را مزه مزه کنید و از اتمسفر آفریقایی و منظره زیبایی که به جنگل کارورا دارد لذت ببرید. آمایکا هم یکی دیگر از جاذبه های گردشگری نایروبی است.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 9940

به "جاذبه های دیدنی نایروبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های دیدنی نایروبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید