فراوری دستگاه آنالیزور آلیاژ توسط محققان کشور، کاربرد در صنعت فولاد

به گزارش مجله هاستفا، ابوذر حیدرزاده، مدیر یک شرکت دانش بنیان در مصاحبه با خبرنگاران گفت: ما در این شرکت پیروز به طراحی و ساخت دستگاه کوانتومتر بررسی فلزات یا متان آنالایزر شدیم که اولین نمونه ایرانی در کشور محسوب می گردد.

فراوری دستگاه آنالیزور آلیاژ توسط محققان کشور، کاربرد در صنعت فولاد

وی با بیان اینکه تاکنون از نمونه های خارجی در صنعت فولاد استفاده می شد، اظهار داشت: این دستگاه که بررسی فلزات را انجام می دهد قادر است با سرعت بالایی در عرض چند دقیقه یک فلز را بررسی کند؛ این اقدام می تواند ویژگی های فلز مورد نظر قبل از فراوری را به ریخته گر دهد تا محصول نهایی با کیفیت به فراوری برسد.

وی تاکید نمود: این دستگاه، جزء حساس ترین و استراتژیک ترین دستگاه های صنعت فولاد به شمار می رود و بدون این دستگاه فولاد سازی امکان پذیر نیست.

حیدرزاده اضافه نمود: این دستگاه نمونه سازی نشده ولی از دستگاه های مختلف ایده گرفتیم تا نمونه نهایی آن را با قیمت مناسب وارد بازار کنیم.

این محقق با بیان اینکه با استفاده از این دستگاه، آلیاژ فلز معین می گردد، خاطر نشان کرد: به عنوان مثال اگر گوگرد آلیاژی در فراوری میلگرد بالاتر از یک حدی باشد میلگرد به راحتی می شکند و بعد از فراوری عملا این محصول غیر قابل استفاده است ولی اگر قبل از فراوری آلیاژ فلز معین گردد چنین مشکلاتی پیش نخواهد آمد.

حیدرزاده عنوان نمود: بررسی فلزات باید قبل از فراوری صورت بگیرد تا بتوان بر اساس عناصر موجود در متریال آن، محصول نهایی را فراوری کرد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1042

به "فراوری دستگاه آنالیزور آلیاژ توسط محققان کشور، کاربرد در صنعت فولاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری دستگاه آنالیزور آلیاژ توسط محققان کشور، کاربرد در صنعت فولاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید