تست شناخت مسائل کودک برای والدین و آموزگاران

به گزارش مجله هاستفا، تست شناخت مسائل کودک، یک تست مناسب برای والدینی است که به تربیت کودک شان اهمیت می دهند. این تست به شما می گوید که بدترین مشکل کودک چیست، از کجا باید آغاز کنید و در خصوص چه رفتار هایی باید نگران بوده و اقدام جدی نمایید.

تست شناخت مسائل کودک برای والدین و آموزگاران

خبرنگاران | سرویس روانشناسی - تربیت کودک امری ست که امروزه بیش از پیش مورد توجه والدین و آموزگاران قرار گرفته و والدین باید نسبت به هر مسئله ای که در رفتار کودک مشاهده می نمایند یک اقدام سازنده نمایند. اما آیا والدین می توانند به خوبی تشخیص دهند که کدام مشکل احتیاج به اقدام جدی دارد یا خیر؟ و کدام مساله برای آنالیز مهم تر است و اقدام سریع تری می طلبد؟

یک آزمون آگاهی بخش

بچه ها نسبت به اینکه آموزگارشان آن ها را چگونه ارزیابی می نماید بسیار حساس اند. نگرش آموزگار روی شخصیت دانش آموز تاثیر می گذارد.

براساس آنالیز که بیش از 50 سال قبل اجرا شده، ناهمخوانی بسیار بزرگی میان شیوه ای که آموزگاران و والدین محافظه کار و متخصصان کودک رفتار های مشکل ساز را تعریف می نمایند، وجود دارد. آیا شما با ناهنجاری های موجود در فرزند خود آشنا هستید؟ آیا تا به امروز در مقابله با ناهنجاری های رفتاری یک کودک حس نکرده اید یک جای کار می لنگد؟ تست امروز برای همه کسانی طراحی شده که با بچه ها سر و کار دارند و مطمئن نیستند، رفتار کودک نشانه مسئله ای حاد است یا خیر؟

بیشتر بخوانید: اصلاح بدرفتاری بچه ها با راهبرد سه مرحله ای

تست شناخت مسائل کودک

از آموزگاران، والدین و متخصصان روان شناسی کودک خواسته شد برخی از رفتار هایی را که ممکن است زمینه ساز ناسازگاری های آینده باشد شناسایی نمایند. این رفتار ها الان برای شما لیست شده اند. کاری که شما باید بکنید اینست که این رفتار ها را رتبه بندی کنید و به بدترین آن ها رتبه یک داده و به ترتیب تا دهمین رفتار پیش بروید:

1- منزوی و غیراجتماعی بودن

2- بدبین بودن

3- ناخشنود و افسرده بودن

4- رنجیده خاطر بودن

5- هراسان و ترسو بودن

6- ظالم بودن

7- مایوس بودن

8- زودباور بودن

9- انتقادگر بودن (به شدت)

10- بیش از اندازه حساس بودن

محاسبه امتیاز

حالا وقت آن رسیده که پس از رتبه بندی این رفتارها، نظرتان را با نظر متخصصان رفتارشناسی کودک مقایسه کنید. از نظر متخصصان کودک، رفتار ها به همین ترتیبی که در لیست بالا قرارگرفته اند دارای اهمیت هستند. در واقع هر چه به انتهای لیست نزدیک می شویم از بدی رفتار کاسته می گردد. یعنی رتبه دهی متخصصان دقیقا مثل شماره رفتار ها در لیست است. حالا شما برای محاسبه امتیازاتتان باید اختلاف رتبه مدنظر خودتان با رتبه مدنظر متخصصان را محاسبه کنید و سپس همه این اختلاف ها را با هم جمع بزنید.

تفسیر نتایج

کمترین امتیاز 10 و بیشترین امتیاز 50 است. هر چه امتیاز شما به 10 نزدیک باشد نظر شما به نظر متخصصان نزدیک تر است و در نتیجه در تشخیص مسائل عمده بچه ها پیروز تر عمل خواهید کرد.

اهمیت شناخت مسائل اصلی بچه ها

متاسفانه بزرگتر هایی که مسئول سلامت روانی بچه ها هستند اغلب به مهمترین نشانه های مسئله ای که پیش رو دارند توجه نمی نمایند. تمام ده موردی که در پرسشنامه به آن ها اشاره شد تا حدودی نشان می دهند که در کودک مسئله ای وجود دارد. اما موارد 1 تا 4 از همه مهم تر و در آینده کودک تاثیرگذار تر هستند. متاسفانه آموزگاران به رفتار هایی امتیاز بسیار بد می دهند که به ضرر خودشان یا مدرسه است و به مسائلی که ممکن است در بچه ها ایجاد روان رنجوری و روان پریشی کند کمتر توجه دارند.

بیشتر بخوانید: 7 نکته مهم در تربیت کودک، برای والدین باهوش

در جریان آنالیز های مشابه اخیر معین شده است که خوشبختانه امروزه نظر والدین و آموزگاران به نظر متخصصان بیش از پیش نزدیک شده است. این در حالی است که متخصصان هم در نظرات خود محافظه کارتر شده اند. به نظر می رسد که این روزها هر سه گروه والدین، معلمان و متخصصان به مسائلی از قبیل گوشه گیری، ناخشنودی، هراسان بودن و افسردگی بچه ها بهای بیشتری می دهند.

بیشتر بخوانید: چگونه استرس بچه ها را کاهش دهیم؟

نظرات شما تا چه حد با نظرات متخصصان کودک هم خوانی داشت؟ آیا هیچ یک از مسائل لیست در کودک شما دیده می گردد؟ تجربه چه راهبرد پیروزی را برای حل مسائل بچه ها داشته اید. نظرات خود را به وسیله بخش ارسال نظر با ما در میان بگذارید.

منبع: setare.com
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 6669

به "تست شناخت مسائل کودک برای والدین و آموزگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست شناخت مسائل کودک برای والدین و آموزگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید