بیل گیتس ثروت چندین میلیارد دلاری خود را چگونه خرج می نماید؟

به گزارش مجله هاستفا، مجله دیجی کالا - رضا جلالی: بیل گیتس در هفته های گذشته به وسیله حساب لینکدین خود بیان کرد که میخواهد از عضویت هیئت مدیره مایکروسافت و برکشایر هاتاوی کناره گیری کند و دلیل این امر را هم تمرکز بیشتر بر امور بنیاد خیریه ای که توسط او و همسرش (ملیندا گیتس) تاسیس شده است مطرح نمود.

بیل گیتس ثروت چندین میلیارد دلاری خود را چگونه خرج می نماید؟

گیتس علاوه بر تاسیس مایکروسافت و مدیریت بنیاد خیریه ای که در سطح دنیای مشغول یاری به میلیون ها نفر است، به عنوان یکی از بزرگترین افراد ثروتمند عصر حاضر نیز شناخته می گردد و برای مدت ها لقب ثروتمندترین فرد دنیا را به خود اختصاص داده بود. اما آقای میلیاردر ثروت خود را چگونه خرج می نماید؟

بیل و ملیندا گیتس می گویند عادلانه نیست که آن ها ثروتمند باشند!

در حال حاضر، ثروت گیتس 64 ساله معادل 98 میلیارد دلار عنوان می گردد که بخش اندکی از آن صرف خرید عمارت های چند صد میلیون دلاری، خودرو های لوکس و هواپیما های شخصی می گردد. در واقع گیتس و همسرش ملیندا مدتی قبل اعلام نموده بودند، این که آن ها بسیار ثروتمند هستند عادلانه نیست! این زوج به جای هزینه کردن میلیارد ها دلار برای زندگی شخصی خود، بخش بزرگی از دارایی خود را به وسیله بنیاد خیریه شان برای امور بشر محبت آمیز هزینه می نمایند.

ثروت 98 میلیارد دلاری گیتس او را به دومین فرد ثروتمند در عصر حاضر تبدیل می نماید. او که پیش از این برای مدت طولانی عنوان ثروتمندترین فرد را در اختیار داشت، با بخشیدن قسمتی از ثروت خود به خیریه، این عنوان را به جف بزوس تقدیم کرد که ثروتش بیش از 100 میلیارد دلار است.

اگر گیتس روزی یک میلیون دلار از ثروتش را خرج کند، مدت 245 سال زمان ضروری است تا دارایی او به سرانجام برسد. اما در ادامه به مخارج زندگی شخصی آقای میلیاردر نگاهی خواهیم داشت:

هم بنیان گذار مایکروسافت در زمینه های مختلفی سرمایه گذاری نموده است. یکی از برجسته ترین سرمایه گذاری های او که با همراهی بیش از 20 ثروتمند برجسته دنیا صورت گرفت، صرف مبلغ یک میلیارد دلار برای تاسیس بنیاد BreakThrough Energy بوده است. این بنیاد خصوصی در کوشش است تا استفاده از انرژی های پاک را گسترش دهد.

بیل در مصاحبه ای که با الن دیجنرس داشت خاطرنشان کرد زمانی که در سن 31 سالگی به یک میلیاردر تبدیل شد، از ولخرجی های رایج پیروی نکرد. او در زمان خود جوان ترین میلیاردر تاریخ بود.

اما خودش می گوید که با گذشت زمان مبالغ زیادی را برای خرید مواردی مانند هواپیما های شخصی صرف نموده است. گفته می گردد گیتس یک هواپیمای Bombardier BD-700 Global Express در اختیار دارد که ظرفیت جابجایی 19 مسافر را دارد.

از دیگر دارایی های جالب توجه او می توان به عمارتی به نام Xanadu 2.0 اشاره نمود که در مدینا در واشنگتن واقع شده است. بیل گیتس در سال 1988 مبلغ 2 میلیون دلار برای خرید زمین این خانه هزینه کرد. ساخت این بنای بزرگ با مساحت 66 هزار فوت مربع (حدود 6131 متر مربع) حدود 7 سال زمان برد و مبلغ 63 میلیون دلار هزینه داشت. ارزش کنونی منزل گیتس معادل 125 میلیون دلار برآورد شده است. آقای گیتس در سال 2017 مبلغ یک میلیون و 41 هزار دلار برای این بنا مالیات پرداخت کرد!

این بنا به یک اتاق ترامپولین مجهز است که گیتس در مصاحبه با الن دیجنرس از این اتاق به عنوان مکان مورد علاقه سه فرزندش یاد کرد.

ارزش کامپیوتر هایی که در اطراف این خانه حضور دارند حدود 80 هزار دلار است. دستگاه هایی به ارزش 150 هزار دلار می توانند با یک لمس ساده تابلو های نقاشی و تصاویر مختلفی را نمایش دهند.

اما علاوه بر نقاشی های مجازی، گیتس به خرید تابلو های نقاشی واقعی نیز علاقه دارد و در دیوار های منزلش تابلو های گران قیمتی یافت می گردد و از میان آن ها می توان به نقاشی وینسلو هومر اشاره نمود که در سال 1988 به مبلغ 36 میلیون دلار خریداری شد.

عمارت مسکونی خانواده گیتس یک ساختمان 3900 فوت مربعی (362 متر مربع) جداگانه نیز دارد به یک استخر 60 فوتی (18 متری) مجهز است.

کتابخانه این عمارت شامل یک بنا به مساحت 2100 فوت مربع (195 متر مربع) است که از جمله آثار برجسته آن می توان به دست نوشته ای از لئوناردو داوینچی اشاره نمود که به قرن 16 میلادی تعلق دارد و گیتس در یک مزایده در سال 1994 آن را به مبلغ 30 میلیون دلار خریده است.

صاحب این عمارت برای داشتن سواحل شنی در اطراف خانه اش، مبلغی را برای انتقال شن از سنت لوئیس در دریای کارائیب به سواحل کنار منزلش هزینه می نماید.

عمارت خانوادگی گیتس به یک سینمای خانگی با گنجایش 20 نفر، 6 آشپزخانه، 24 سرویس بهداشتی و 23 گاراژ اتومبیل مجهز است.

البته تعداد زیاد گاراژ ها دلیل مهمی دارد و آن چیزی نیست جز علاقه شدید مرد ثروتمند داستان ما به جمع آوری خودرو های لوکس!

طبق گفته های خودش در مصاحبه با الن دیجنرس، اولین ولخرجی او پس از تاسیس مایکروسافت، خرید یک پورشه 911 بود. البته او مدتی بعد این خودرو را فروخت و پورشه آقای گیتس به مبلغ 80 هزار دلار به مزایده گذاشته شد.

اما این آخرین پورشه او نبود و گیتس در کلکسیون خود یک پورشه 959 هم دارد و به تازگی یک پورشه تایکان نیز خریده است که اصلی ترین رقیب خودرو های تسلا محسوب می گردد.

در خارج از واشنگتن و در ولینگتن ایالت فلوریدا، گیتس ملکی به مساحت 1.8 هکتار در اختیار دارد که شامل یک عمارت در ابعاد 12864 فوت مربع (1195 متر مربع) است.

طبق گزارش ها، او مبلغ 27 میلیون دلار را برای خرید یک مجموعه کامل از املاک در این منطقه هزینه نموده است.

این منطقه شامل مکانی لوکس برای سوارکاری است که گیتس آن را به دلیل علاقه دخترش جنیفر به این ورزش خریده است.

خانواده گیتس یک ملک دیگر به مساحت 92 هکتار در اختیار دارند که در کالیفرنیا واقع شده و بیل آن را به مبلغ 18 میلیون دلار خریده است. این مجموعه شامل باغ میوه، پنج مزرعه حیوانات و پیست مسابقه است.

همچنین، او یک مزرعه 199 هکتاری پرورش حیوانات در منطقه وایومینگ را به فهرست دارایی های خود افزوده است که در سال 2009 معادل 8.9 میلیون دلار ارزش گذاری شده است.

اما املاک بیل گیتس هنوز به سرانجام نرسیده است. همان طور که در ابتدا ذکر شد، او به وسیله شرکت سرمایه گذاری شخصی اش به نام Cascade، در زمینه های مختلفی سرمایه گذاری می نماید که یکی از آن ها مالکیت مشترک هتل چارلز در کمبریج ایالت ماساچوست است.

همچنین، او به وسیله Cascade مالکیت تقریبا نیمی از هتل های زنجیره ای Four Season را در اختیار گرفته است که شامل هتل هایی در آتلانتا و هوستن است. او 95 درصد از سهم خود را با ولید بن طلال، شاهزاده ثروتمند سعودی، شریک است.

در سال 2013، گیتس به همراه تعدادی از شرکایش مبلغ 161 میلیون دلار را برای خرید شرکت هتل های Ritz-Carlton پرداختند که ارزش آن در 2014 به 200 میلیون دلار رسید.

اما زمانی که گیتس از خرید املاک و یا کار کردن فارغ باشد، برای استراحت به یک یا دو سفر تفریحی می رود.

مقاصد سفر های معروف او استرالیا، کرواسی، برزیل و به خصوص آمازون بوده اند.

البته او در سفر خانوادگی خود به مدیترانه یک ابر قایق تفریحی به همراه یک هلی کوپتر را برای یک هفته به مبلغ 5 میلیون دلار اجاره کرد که توجه رسانه ها را به این خانواده جلب نموده بود.

او قبلا از علاقه اش به تنیس و اسکی نیز سخن گفته و بسیاری از رقابت های تنیس را از نزدیک به تماشا نشسته است.

البته تمام اوقات فراغت بیل گیتس به ماجراجویی نمی گذرد و کتاب خوانی نیز از کار های مورد علاقه اوست. او مجموعه بزرگی از کتاب های مختلف را در کتاب خانه اش دارد و کتاب های مورد علاقه اش را به دیگران نیز معرفی می نماید.

همچنین او یک بار به Reddit گفته بود که به بازی های کارتی نیز علاقه زیادی دارد.

اگر تفریحی وجود داشته باشد گیتس از آن متنفر باشد، قطعا خرید کردن برای خودش است. اما او اعتراف می نماید که خرید چیز های خوب برای همسرش را دوست دارد. البته او در تبادل نظر با Reddit خاطرنشان کرد که از هزینه اضافی برای پوشاک و جواهر خوشش نمی آید.

با این وجود، تمامی این هزینه هایی که ذکر شد تنها بخشی از ثروت افسانه ای میلیاردر 64 ساله است. او در مصاحبه با تلگراف خاطرنشان کرد که استفاده ای از پول ندارد. به همین دلیل، او بیشتر دارایی اش را می بخشد یا در فعالیت های خوب و مفید سرمایه گذاری می نماید.

گیتس مدتی قبل در Amyris سرمایه گذاری نموده بود که یک شرکت زیست ترکیبی است و برای دارو های مالاریا و بیوسوخت های هیدروکربنی مواد اولیه تهیه می کرد. این کمپانی اکنون در حوزه سلامت مشغول است و بر بخش های مراقبت از پوست، عطر ها و شیرین نماینده ها متمرکز شده.

در نوامبر 2017، گیتس مبلغ 50 میلیون دلار برای تحقیق روی بیماری آلزایمر اهدا کرد. در ادامه این کوشش های عام المنفعه، او مبلغ 30 میلیون دلار را برای گروهی از محققان در Diagnostics Accelerator سرمایه گذاری کرد. این موسسه یک شتاب دهنده است که به تشخیص زودهنگام آلزایمر یاری می نماید.

کوشش های بیل و ملیندا در امور خیریه و بشرمحبت آمیز ستودنی است. این زوج که در تاریخ خیرین آمریکا به عنوان بخشنده ترین بشر دوستان آمریکایی شناخته می شوند، با تاسیس بنیاد بیل و ملیندا گیتس، بیش از 36 میلیارد دلار از دارایی شان را برای اهداف خیرخواهانه خود اختصاص داده اند. همچنین، این دو در برنامه ای که در سال 2010 راه اندازی کردند، توافق کردند که بخش بزرگی از ثروت خود را اهدا نمایند.

زوج خیر در سفر به تانزانیا و سایر کشور هایی مشابه، مبالغ زیادی را برای کار های بشر محبت آمیز هزینه نموده اند. آن ها تنها در سال 2017 مبلغ 4.78 میلیارد دلار را برای پیش برد پروژه های بنیاد خیریه شان اهدا کردند.

در سال 2016، بیل و ملیندا بیش از 2 میلیارد دلار را به مسائل مرتبط با سلامت دنیای و توسعه آموزش در آمریکا اختصاص دادند.

2 میلیارد دلار برای شکست مالاریا، 50 میلیون دلار برای مبارزه با ابولا و 38 میلیون دلار در فراوری واکسن های کم هزینه فلج اطفال که در همکاری با شرکت داروسازی ژاپنی صورت گرفت؛ بخش دیگری از اقدامات خیرخواهانه گیتس و همسرش است. همچنین، بنیاد گیتس دست کم 2.5 میلیارد دلار را در اتحاد GAVI صرف کرد که در کوشش است دسترسی به واکسن ها را برای کشور های فقیر تسهیل کند.

زوج گیتس علاوه بر سلامتی، از آموزش نیز به عنوان اولویت خود یاد می نمایند. بنیاد خیریه آن ها برنامه ای با نام بورس هزاره گیتس راه اندازی نموده است که تا کنون 1.6 میلیارد بودجه به آن اختصاص یافته است. در سال 2016، بنیاد گیتس در همکاری با بنیاد دانگوته مبلغ 100 میلیون دلار را برای مبارزه با سوتغذیه در نیجریه هزینه کرد.

اما آقای میلیاردر اعلام نموده است که از تمام این ثروت هنگفتی که در طول این سال ها به دست آورده، فقط مبلغ 10 میلیون دلار را برای هر یک از سه فرزندش به ارث می گذارد که بخش بسیار ناچیزی از 98 میلیارد دلار ثروت فعلی اوست و باقی دارایی هایش را وقف امور خیریه خواهد نمود.

منبع: Business Insider

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: برترین ها
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4403

به "بیل گیتس ثروت چندین میلیارد دلاری خود را چگونه خرج می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیل گیتس ثروت چندین میلیارد دلاری خود را چگونه خرج می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید