این نشانه ها می گوید شما تنها هستید!

به گزارش مجله هاستفا، همه ما در طول زندگی خود ممکن است احساس تنهایی نموده باشیم و این امری کاملا طبیعی است.

این نشانه ها می گوید شما تنها هستید!

گاهی اوقات ممکن است این احساس تنهایی کردن ادامه دار باشد و زندگی روزمره را دچار اختلال کند. اگر شما هم دچار این احساس شده باشید، حتما در پی راه درمانی برای رهایی از این حس بوده اید و شاید به نتیجه دلخواه نرسیده باشید. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به بیان دلایل احساس تنهایی افراد می پردازیم.

دلایل احساس تنهایی افراد

اگر تا به امروز نتوانسته اید با این احساسات کنار بیایید و راهکارهایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد.

احساس تنهایی چیست؟

احساس تنهایی کردن برای هرکسی معنی به خصوصی ممکن است داشته باشد. برای بعضی از افراد تنهایی به معنی نبود شخصی در کنارشان است و ممکن است حتی در بین جمع هم باز احساس تنهایی نمایند. این احساس علائم گوناگونی می تواند داشته باشد از جمله:

علت اینکه گاهی احساس تنهایی می کنیم چیست؟

احساس تنهایی کردن می تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد مثل:

شکست عشقی در گذشته

اینکه گاهی کسی تمایل به تنهایی دارد می تواند به خاطر جریحه دار شدن احساساتش در گذشته باشد و به کسی اجازه ورود به زندگی و حریم شخصی اش را ندهد. اگر شما هم دچار این حس هستید و هنوز درمانی برای مقابله با آن پیدا ننموده اید، حتما از یک فوق تخصص روانپزشک یاری بگیرید.

برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب مردان تنها این زنان را مجذوب کننده می دانند! سر بزنید.

درون گرا بودن

افرادی که ذاتا درون گرا هستند کوشش زیادی برای برقراری ارتباط با دیگران انجام نمی دهند. ولی پس از مدتی این درون گرا بودن و ساکت و آرام ماندن در جمع دوستان می تواند برای این افراد کمی آزاردهنده گردد و احساس تنهایی کند.

عدم پیروزیت در پیدا کردن نیمه گمشده خود

نداشتن یک همدم، یک دوست و یا یک همسر می تواند به این احساس دامن بزند. با پیدا کردن شناخت کافی نسبت به ویژگی های شخصیتی و بالا بردن مهارت های ارتباطی، می توان این دوران را به خوبی سپری کرد و جفت مناسب خود را پیدا کرد.

نداشتن دوستان صمیمی

علت اینکه هنوز پیروز نشده اید که دوست صمیمی داشته باشید می تواند به این علت باشد که در حلقه اجتماعی خود، بیش از کیفیت به کمیت توجه نموده اید.

انواع احساس تنهایی کدام است؟

سه مدل احساس تنهایی وجود دارد. این سه مدل عبارتند از:

تنهایی بین فردی

این تنهای معمولاً به صورت جدا افتادگی و بی کسی تجربه در افراد بروز می نماید و به معنای دورافتادن از دیگران است. عوامل زیادی موجب بروز این حس می گردد مثل انزوای جغرافیایی، فقدان مهارت های اجتماعی، داشتن احساسات به شدت متضاد درباره صمیمیت یا یک سبک شخصیتی (اسکیزوئید، خودشیفتگی، استثمارگر یا قضاوت گر)

تنهایی درون فردی

در این مدل از تنهایی اجزای مختلف وجود فرد، از هم فاصله می گیرند و زمانی اتفاق می افتد که فرد احساسات یا خواسته هایش را خفه می نماید و یا بایدها و اجبارها را به جای آرزوهایش می پذیرد، به قضاوت خود بی اعتماد می گردد یا استعدادهای خود را به دست فراموشی می سپارد.

تنهایی اگزیستانسیال یا تنهایی وجودی

این افراد از دیگران و از اجزای خود جدا می افتند، ولی در عمق این جدا افتادگی ها، تنهایی اساسی تری وجود دارد که به هستی مربوط می گردد، تنهایی ای که به رغم رضایت بخش ترین روابط با دیگران و به رغم خودشناسی و انسجام درونی تمام عیار، همچنان باقی است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ترفندهایی برای ارتباط با دیگران که قطعا نمی دانید +ویدیو را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 2 اسفند 1401 بروزرسانی: 2 اسفند 1401 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 11753

به "این نشانه ها می گوید شما تنها هستید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این نشانه ها می گوید شما تنها هستید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید