افزایش انتفاع دانشگاه شریف از شرکت های مستقر در ناحیه نوآوری

به گزارش مجله هاستفا، رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: برای اداره دانشگاه نمی توانیم صرفا تکیه بر منابع دولتی داشته باشیم؛ از این رو راه چاره انتفاع دانشگاه از شرکت های دانش بنیان و ناحیه نوآوری در دستور کار این دانشگاه نهاده شد.

افزایش انتفاع دانشگاه شریف از شرکت های مستقر در ناحیه نوآوری

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمد فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در مراسم افتتاح مرکز نوآوری شریف، گفت: برنامه راهبردی دانشگاه شریف سال 95 بر 3 محور اصلی سرآمد شدن در آموزش، سرآمدی در پژوهش و فناوری و سرآمد شدن در حوزه اثربخشی اجتماعی تدوین و به تصویب هیات امنای دانشگاه رسید.

وی اضافه کرد: گسترش زمینه رشته های میان رشته ای در دانشگاه را برای تحقق سرآمدی در حوزه آموزش سرلوحه کار دانشگاه قرار دادیم. اما برای سرآمدی در حوزه تحقیق و پژوهش هم اقدام به بالا بردن کیفیت پژوهش ها و کاربردی کردن موضوعات سرانجام نامه ها کردیم. بر اساس رتبه بندی QS رتبه دانشگاه صنعتی شریف در تعداد ارجاعات 28 دنیا است.

به گفته وی، 30 درصد اعضای هیات علمی دانشگاه شریف هم در دانشگاه های فنی و مهندسی کشور یک پروژه و قرارداد دارند که در حال نهایی کردن آن هستند. ما در کوشش هستیم تا با استفاده از توانمندی متخصصان ایرانی غیرمقیم هم بر توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری دانشگاه بیفزاییم.

فتوحی با اشاره به ناحیه نوآوری شریف گفت : در حال حاضر 500 شرکت در این ناحیه فعال هستند و در کوششیم تا انتفاع دانشگاه از شرکت های مستقر در ناحیه را افزایش دهیم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4383

به "افزایش انتفاع دانشگاه شریف از شرکت های مستقر در ناحیه نوآوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش انتفاع دانشگاه شریف از شرکت های مستقر در ناحیه نوآوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید