از این به بعد برای دیدن برج ایفل دیگر به پاریس نروید!

به گزارش مجله هاستفا، باورتان می گردد که در چین که در همین قاره آسیا واقع شده است بتوانید جایی که را پیدا کنید که کاملا شبیه پاریس باشد؟ از برج ایفل و معماری ساختمان ها گرفته تا طراحی خیابان ها و پارک ها. در این شهر که حدود 10 سال پیش ساخته شده عکس هایی می اندازید که هیچ کس متوجه تفاوتش با پاریس واقعی نمی گردد! با وجود این شهر، دیگر لازم نیست برای دیدن پاریس که خیلی ها آرزوی سفر به آن را دارند به اروپا بروید چون چین هم آرزوی پاریس گردی تان را برآورده می نماید. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا از پاریس در چین بیشتر بدانید.

از این به بعد برای دیدن برج ایفل دیگر به پاریس نروید!

پاریس در چین! شاید بگویید یعنی چه؟ دو عکس برج ایفل با اینکه خیلی شبیه هم به نظر می آیند اما مثل هم نیستند این را می گردد خیلی راحت از اطراف برج فهمید! یکی از این برج ها همان برج اصلی ایفل است که در پاریس واقع شده است و آن دیگری کپی برج ایفل است که در ناحیه تیاندوچنگ (Tianducheng) در حومه شهر هانگزو در چین واقع شده است. تا به حال خیلی پیش آمده که در نقاط مختلف جهان کپی بناهای معروف ساخته گردد اما این چیزی که چینی ها ساخته اند با همه جا فرق دارد! تیاندوچنگ یک منطقه مسکونی لوکس 31 کیلومتر مربعی است که در سال 2007 تاسیس شده است. این منطقه اصلا یک جای معمولی نیست و در آن همه چیز کاملا به سبک و سیاق پاریسی هاست؛ از ساختمان های پاریسی و فواره ها گرفته تا چشم اندازها و حتی برج ایفل. قلب این شهر همان برج ایفل است؛ برجی به اندازه 1/3 برج ایفل اصلی و بیش از 100 متر طول.

سندرم پاریس خیلی ها را عاشق پاریس نموده کسانی که آرزوی دیدن این شهر و عکس انداختن در کنار برج ایفل را دارند. حالا که هزینه های سفر به اروپا گران است و شاید پاریس واقعی از نظر خیلی ها دست نیافتنی باشد می توانید پاریس را در جایی مثل چین تجربه کنید. وقتی پا به این منطقه می گذارید اول از همه برج بلند ایفل چشمتان را می گیرد، برجی که انگار هیچ تفاوتی با برج اصلی ایفل ندارد. شب ها نورپردازی می گردد و مراسم شاد اطرافش ساکنان محل را برای چند ساعتی به کنار برج می کشاند. بلواری در منطقه هست که دو طرفش پر از رستوران ها، چراغ ها و ساختمان هایی است که دقیقا مثل همان بلوار پاریس اند. حتی در این منطقه پارکی هم درست شده که در طراحی اش از کاخ ورسای و محوطه اطرافش الهام گرفته شده است و لوکیشن هایش برای عکس برداری های جشن های ازدواج خیلی پرهوادار است.

یک عکاس پاریسی چند سال پیش به این شهر رفت تا از جاذبه هایش عکس بیندازد و آن ها را با جاذبه های اصلی پاریس مقایسه کند، او این عکس ها را در کنار هم قرار داده تا همه بتوانند شباهت ها و تفاوت های جاذبه های اصلی و فیک را از هم تشخیص دهند. عکسی که در سمت چپ تصویر است پاریس فیک و عکسی که در سمت راست تصویر است پاریس واقعی ست. اینجا همه چیز ظاهری است! درست است که ظاهر، پاریسی است اما مردم کاملا به سبک چینی زندگی می نمایند! ساکنان این منطقه انگار که در دیگر نقاط چین هستند و هیچ فرقی با دیگران ندارند. حتی غذاهایی که در رستوران های این منطقه سرو می گردد هم مثل دیگر نقاط چین کاملا محلی هستند در صورتی که شاید فکر کنید در این رستوران ها که سبک ساختشان پاریسی ست احتمالا فقط غذاهای فرانسوی و پاریسی پیدا می گردد.

با اینکه مردم چین معماری اروپایی را خیلی دوست دارند اما چندان روی خوشی به منطقه تیاندوچمگ (شهر آسمان) نشان نمی دهند. جاذبه های فرانسه هر روز هزاران نفر را جذب می نمایند و گردشگرانش انگار تمامی ندارند! اما کپی همان جاذبه ها در چین اصلا شلوغ نیست و تنها بازدید نماینده هایشان همان مردم محلی هستند که گاهی با پای پیاده و گاهی هم با اسکوترهای برقی از کنار این جاذبه ها رد می شوند. مردم شهر آسمان زیاد به این جاذبه های کپی اهمیتی نمی دهند اما از بین همه جاذبه هایی که شهر پاریس را تداعی می نماید فقط برج ایفل هوادار دارد. هر شب مردم به کنار برج ایفل می روند و در مراسم شادی که اطراف آن برگزار می گردد شرکت می نمایند؛ مخصوصا در شب های آدینه و شنبه که برج در هر ساعت 5 دقیقه چراغانی می گردد.

4 سال پیش پروژه ساخت پاریس کمی به شکست برخورد چون هیچ کسی پیدا نمی شد تا خانه هایی که در این منطقه ساخته شده بود را بخرد و شهر بیشتر شبیه شهر ارواح بود. اما ناگهان ورق برگشت و در سال 2017 جمعیت این منطقه به 30 هزار نفر رسید در حالی که در هنگام ساخت این شهر قرار بود که فقط 10 هزار نفر در آن ساکن شوند. این تنها شهر کپی در چین نیست چینی ها حتی به سراغ انگلیس و ایتالیا هم رفته اند و دهکده کوچک انگلیسی و ونیز را هم ساخته اند. حالا دیگر همه گردشگران می دانند که زمانی که در چین هستند پاریس نزدیک تر از آن چیزی است که فکر می نمایند؛ کافیست به حومه شهر هانگزو بروند و با دیدن پاریس در این منطقه نسبتا دور افتاده، غافلگیر شوند.

منبع: amusingplanet.com

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: الی گشت
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 589

به "از این به بعد برای دیدن برج ایفل دیگر به پاریس نروید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از این به بعد برای دیدن برج ایفل دیگر به پاریس نروید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید