اردوغان خطاب به یونان: از سر راهمان کنار برو!

به گزارش مجله هاستفا، رئیس جمهور ترکیه در ادامه مناقشات ارضی با یونان، با لحنی تند به این کشور هشدار داد و از توسل به همه ابزارهای سیاسی، مالی و نظامی در مقابله با آتن سخن گفت.

اردوغان خطاب به یونان: از سر راهمان کنار برو!

به نقل از دیلی صباح، تشدید تنش های لفظی آنکارا-آتن که با تهدید به اقدام نظامی همراه است؛ به صحبت های امروز رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز کشید.

وی با اصرار بر حق ترکیه در مورد حفاظت از حقوق خود در مدیترانه شرقی، گفت: هر آنچه لازم باشد در مدیترانه، دریای اژه و دریای سیاه انجام می دهیم و هیچ مصالحه ای نخواهیم داشت.

اردوغان اضافه کرد: به لحاظ مالی، سیاسی و نظامی هرچه ضروری باشد، انجام می دهیم تا این را تضمین کنیم. اگر یونان خواستار پرداخت هزینه است، بگذارید بیایند و با ما روبرو شوند اما اگر شجاعت این کار را ندارند، از سر راهمان کنار بروند.

این در حالی است که مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه نیز روز گذشته از اتخاذ اقدام نظامی علیه یونان در صورت شکست راه های دیپلماتیک اطلاع داد.

همزمان، یونان نیز برای اثبات صندلی خود در مدیترانه شرقی، در حال برگزاری رزمایش مشترک با حضور فرانسه، ایتالیا و قبرس است.

کشف ذخایر مهم گاز طبیعی در آب های ساحلی قبرس و بعضی جزایر متعلق به یونان، موجب شروع رقابت منطقه ای برای تصاحب بیشتر این ثروت شده است. این رقابت تنش را میان ترکیه و یونان افزایش داده؛ این در حالی است که این دو کشور از اعضای ناتو هستند که در سال 1996 نیز بر سر جزایر غیر مسکونی دریای اژه با هم وارد درگیری نظامی شدند. ، مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4925

به "اردوغان خطاب به یونان: از سر راهمان کنار برو!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان خطاب به یونان: از سر راهمان کنار برو!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید