آموزش تغییر رمزعبور وای فای مودم نزتک 99C

به گزارش مجله هاستفا، نزتک 99C یکی از مودم های همراه و جیبی خوب بازار است که علاوه بر هات اسپات وای فای، یک پاوربانک هم هست و می تواند دستگاه های همراهی مانند گوشی تلفن همراه را شارژ کند.

آموزش تغییر رمزعبور وای فای مودم نزتک 99C

این مودم از دو سیم کارت موبایل پشتیبانی می کند و شما با فشار دادن یک کلید می توانید بین اینترنت این سیم کارت ها جابه جا شوید. مزیت بزرگ دیگر این مودم دارا بودن درگاه های LAN شبکه و USB 2.0 است تا بتوان به طور مستقیم به کامپیوتر رومیزی، لپ تاپ و دستگاه های دیگر متصل کرد.

نزتک 99 سی در رده LTE Cat 4 با سرعت دانلود 150 مگابیت و سرعت آپلود 50 مگابیت و از نظر اندازه و وزن به راحتی قابل حمل و سفر است.

ما در سایت شبکه چی، و در مقاله دیگری آن را سنجیدیم.

وقتی این مودم را از بازار خریداری می کنید؛ به طور پیش فرض برای شبکه وای فای آن یک رمزعبور (Password) تنظیم شده است که در صفحه نمایش دستگاه و اسلاید دوم قابل مشاهده و استفاده است.

اما کارشناسان همیشه توصیه می کنند؛ گذرواژه های پیش فرض پنل مودم و وای فای را عوض کنید تا سطح امنیتی بالاتری داشته باشید. شاید هم نیاز داشته باشید رمزعبور ساده تر و شخصی برای خودتان بگذارید تا راحت تر روی دستگاه های دیگر استفاده شود.

البته، باز هم کارشناسان آی تی و امنیت اطلاعات شدیدا توصیه می کنند؛ رمزهای عبوری انتخاب کنید که به اندازه کافی بزرگ و محکم باشند. یعنی شامل حروف کوچک، حروف بزرگ، اعداد و علایم اختصاری باشند تا به سادگی هک نشوند.

اما چگونه می توانیم رمزعبور وای فای و رمزعبور پنل مدیریتی تحت وب مودم نزتک 99C را تغییر دهیم؟ با این دو آموزش کوچک و ساده همراه ما باشید:

تغییر رمزعبور وای فای مودم نزتک 99C

1- در گوشی موبایل یا کامپیوتر دسکتاپ، مرورگر وب خود را باز کنید و در نوار آدرس عبارت 192.168.0.1 را بزنید. این عبارت آدرس IP دسترسی به پنل مدیریتی تحت وب مودم نزتک 99C است.

2- برای ورود به صفحه تنظیمات، در هر دو کادر نام کاربری (Username) و رمزعبور (Password) عبارت admin را وارد و گزینه لاگین (Login) را بزنید. در واقع، اطلاعات ورود به پنل کاربری مودم به شرح زیر هستند:

Username: admin

Password: admin

حتما یادتان باشد که پس از تغییر رمزعبور وای فای، رمز پنل کاربری را هم تغییر دهید تا دیگر به این سادگی نباشد.

3- حالا، صفحه تنظیمات مودم پیش روی شما قرار گرفته است. برای تغییر رمزعبور وای فای باید ابتدا از سمت چپ وارد منوی Settings شوید.

4- در منوی Settings زیرمنوی WLAN Basic Settings را انتخاب کنید.

5- در پنجره سمت راست می توانید تنظیمات شبکه وای فای مودم نزتک 99C را مشاهده کنید. گزینه های مهم این بخش عبارتند از:

SSID: نام شبکه وای فای را اینجا می توانید تغییر دهید یا به حالت پیش فرض بگذارید.

SSID Broadcast: گزینه نمایش یا پنهان سازی نام مودم یا نام شبکه وای فای در دستگاه های دیگران. با انتخاب گزینه Enable، همه دستگاه ها می توانند وای فای شما را ببینند و با انتخاب گزینه Disable، دستگاه های دیگر قادر به مشاهده نام شبکه وای فای نبود و باید به طور دستی وای فای را یافته و رمزعبور آن را وارد کرد.

Authentication: پروتکل احرازهویت وای فای را انتخاب کنید. بهترین و امن ترین گزینه WPA2-PSK است.

Encryption Mode: سیستم و الگوریتم رمزنگاری اطلاعات روی وای فای را انتخاب می کنید. بهترین و امن ترین گزینه AES+TKIP است.

WPA Pre-Shared Key: خاتمه اینجا باید رمزعبور وای فای خود را وارد کنید.

6- روز گزینه Apply بزنید تا تغییرات اعمال و مودم با یک بار ریست بتواند با نام و رمزعبور وای فای تازه کار کند.

هر زمان که نیاز داشتید؛ باز هم می توانید با طی کردن مراحل بالا، رمزعبور وای فای را تغییر دهید. بهتر است هر سه ماه یک بار رمز وای فای عوض شود.

تغییر رمزعبور پنل کاربری مودم نزتک 99C

گفتیم که علاوه بر رمزعبور وای فای، می توانید رمزعبور ورود به پنل کاربری یا همان صفحه تنظیمات مودم را هم عوض کنید. به طور پیش فرض، رمزعبور این صفحه admin است که برای بسیاری از مودم های دیگر هم کاربرد دارد و هر کاربری به طور چشم بسته می تواند آن را وارد کند.

کافی است که کاربر وارد شبکه وای فای شما شده باشد تا با دانستن نام کاربری و رمزعبور پیش فرش admin پنل مودم؛ وارد صفحه تنظیمات مودم شود و کارهای دلخواه اش را انجام دهد.

برای تغییر رمزعبور پنل کاربری مودم نزتک 99C مراحل ساده زیر را طی کنید:

1- در همان صفحه تنظیمات مودم و از منوهای سمت چپ پنل، منوی Settings را کلیک کنید.

2- از زیرمنوی Settings گزینه Modify Password را انتخاب کنید.

3- در پنجره باز شده در سمت راست، می توانید رمزعبور ورود به پنل کاربری مودم را عوض کنید. رمز پیش فرض admin است. ابتدا این رمز را در بخش Current Password وارد کنید.

بعد، در بخش New Password رمزعبور تازه دلخواه خود را وارد کنید. همین رمز را باید دوباره در بخش Confirm Password تکرار کنید.

به همین سادگی می توانید رمزعبور وای فای و پنل کاربری مودم جیبی خود را تغییر دهید تا همیشه یک وای فای امن و مطمئن داشته باشید.

دریافت فایل راهنمای کامل تنظیمات مودم نزتک 99C

منبع: شبکه چی
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8360

به "آموزش تغییر رمزعبور وای فای مودم نزتک 99C" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش تغییر رمزعبور وای فای مودم نزتک 99C"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید