آب پرتقال به مقابله با التهاب کمک می کند

به گزارش مجله هاستفا، خبرگزاری خبرنگاران- نتایج یک مطالعه تازه نشان داده است که آب پرتقال 100 درصد طبیعی، می تواند به مبارزه با التهاب و فشار اکسایشی در بزرگسالان کمک کند.

آب پرتقال به مقابله با التهاب کمک می کند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از زی نیوز، محققان می گویند نوشیدن آب پرتقال 100 درصد طبیعی به طور قابل توجهی باعث کاهش اینترلوکین 6، نشانگر اصلی التهاب، هم در بزرگسالان سالم و هم در افراد پرریسک می شود. همچنین دو نشانگر اصلی التهابی و فشار اکسایشی نیز کاهش می یابد.

یافته های این مطالعه، اثرات مفید هسپریدین، ترکیب بیواکتیو اولیه موجود در پرتقال و آب پرتقال 100 درصد طبیعی را بر کاهش برخی از نشانگرهای التهاب و فشار اکسایشی نشان می دهد.

التهاب مزمن ممکن است نقش کلیدی در ایجاد یا پیشرفت برخی بیماری های مزمن از جمله بیماری های قلبی و دیابت داشته باشد.

گیل رامپرسود، متخصص تغذیه در مرکز فلوریدا، می گوید: ما می دانیم که آب پرتقال 100 درصد طبیعی حاوی تعدادی مواد مغذی مانند ویتامین C و ترکیبات بیواکتیو مفید است که می توانند التهاب و فشار اکسایشی را کاهش دهند.

این تحقیق، مطالعات منتشر شده مربوط به مصرف آب پرتقال 100 درصد طبیعی و نشانگرهای التهاب و فشار اکسایشی را مورد بررسی قرار داد.

تجزیه و تحلیل شامل سه بخش بود: یک بررسی کیفی از 21 مطالعه با 307 بزرگسال سالم و 327 بزرگسال در معرض بیماری؛ بررسی سیستماتیک زیرمجموعه ای از 16 مطالعه که شش نشانگر زیستی گزارش شده مربوط به التهاب و فشار اکسایشی در بدن را میزان گیری کرده بود؛ و 10 مطالعه که داده های کافی برای انجام فراتحلیل داشتند.

در مجموع بررسی ها نشان داد که آب پرتقال 100 درصد طبیعی یا بر فشار اکسایشی و التهاب اثرات مفید دارد یا بدون عارضه است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8996

به "آب پرتقال به مقابله با التهاب کمک می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب پرتقال به مقابله با التهاب کمک می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید