آبشار دودن ؛ طبیعت کارت پستالی آنتالیا

به گزارش مجله هاستفا، آبشار دودن آنتالیا Düden Waterfalls گروهی از آبشارها در شهر آنتالیا، ترکیه است. این آبشارها یکی از دیدنی های شهر آنتالیا است که به وسیله چرخه آب به وجود می آید.

آبشار دودن ؛ طبیعت کارت پستالی آنتالیا

این آبشار در 12 کیلومتری شمال شرقی آنتالیا قرار گرفته است. این آبشار حتی زیباتر از آبشار ماناوگات آنتالیا می باشد. انتهای این آبشار جاییست که آبشار دودن پایینی از روی صخره ای مستقیما به دریای مدیترانه می ریزد.

این آبشارهای باشکوه دودن 10 کیلومتر با سواحل جنوب شرقی آنتالیا فاصله دارد و به آسانی به وسیله وسایل نقلیه عمومی و یا ماشین کرایه ای میتوان به آن دسترسی پیدا کرد.

در این راستا منظره ها بی نظیر رودخانه دودن و کوه های توروس را خواهید دید.. بهه علت وجود سنگ های آتشفشانی در زیر آبشار یک غار به وجود آمده.. در این مکان از شما هزینه ورودی گرفته می گردد و وارد یک باغ سرسبز با نیمکت های متعدد می شوید.

در اینجا میتوانید یک پیک نیک خانوادگی را ترتیب دهید و با گوش دادن به صدای بی نظیر ابشار و برخورد آب به صخره ها استراحت کنید. این مکان نمای فوق العاده خیره نماینده ای دارد و یک فضای دنج و دلچسب را برای شما فراهم می نماید.

در این پارک یک سری پله هایی وجود دارد که می توانید از آنجا به سمت رودخانه بروید.. چشمه های زیادی در اطراف آبشار هستند که آبشان به آبشار دودن می ریزد. به خاطر مواد معدنی در آب و سنگهای آتشفشانی، هنوز در بعضی مکان ها استالاگمیت ها هنوز رشد می نمایند. دودن آبشاری عظیم و با سر و صدای زیاد می باشد.. طول غار این آبشار حدود 40 متر است.

آبشارهای دودن با نمای فوق العاده نفسگیر از دو ابشار پایینی و بالایی تشکیل می گردد که به وسیله ابهای رودخانه دودن به وجود آمده است. قسمت بالایی آبشار دودن در محدوده شهر واقع شده، درحالی که ابشار پایینی دودن را از نوار ساحلی لارا دیده می گردد..با وجود غارهای تو در تو، پوشش گیاهی و گونه های جانوری دیدنی در اینجا، زیبایی وصف ناپذیری در انتظار شماست.

منبع: گردشبان
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8296

به "آبشار دودن ؛ طبیعت کارت پستالی آنتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار دودن ؛ طبیعت کارت پستالی آنتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید