کنکور 98، ترفند هایی برای جلوگیری از ضعیف شدن چشم کنکوری ها

به گزارش مجله هاستفا، یک متخصص چشم درباره راهکارهایی در زمینه حفظ سلامت چشم در کنکوری ها شرح داد.

کنکور 98، ترفند هایی برای جلوگیری از ضعیف شدن چشم کنکوری ها

حمید پدرام متخصص چشم در گفت وگو با خبرنگار ، درباره مراقبت از چشم در هنگام مطالعه گفت: با توجه به این نکته که دانش آموزان کنکوری تایم زیادی را با مطالعه سپری می نمایند، چشمانشان خسته می گردد. با برنامه ریزی درست وزمان بندی دقیق می توانند از خستگی بیش از اندازه چشمان خود جلو گیری نمایند.

راه چاره حفظ سلامت چشم هنگام مطالعه

وی با اشاره به راه چاره های پیشگیری از خستگی چشم اظهار کرد دانش آموزان با توجه ظرفیت های فردی خود، مطالعه را در زمان های 30 تا 40 دقیقه ای تقسیم بندی نمایند تا آسیبی به چشم های وارد نگردد و از خستگی چشم جلوگیری نمایند.

پدرام تاکید نمود: دانش آموزان کنکوری، اگر این راه چاره را به کار ببرند مطالعه به چشمانشان آسیب نخواهد رساند و اگر فرد از عینک استفاده کند، بیشتر از قبل چشمانش ضعیف نخواهد شد.

این متخصص چشم گفت: دانش آموزان به دلیل اینکه زمان زیادی به کتاب نگاه نمایند چشمانشان خسته می گردد و این خستگی کلافگی و بی حوصله را به دنبال دارد و به همین دلیل دانش اموزان تمرکز خود را برای درس خواندن از دست می دهند.

وی شرح داد: نکته مهم دیگر برای حفظ سلامت چشم در هنگام مطالعه نور کافی است، همانطور که نور لازمه مطالعه است، در صورتی که نور از حد کافی فراتر رود چشم را آزار می دهد و فرد نمی تواند به درستی مطالعه کند و دان اآموزان باید به این موضوع توجه کافی داشته باشند.

عوارض چشمی بی خوابی در شب امتحان

پدرام درباره استرس شب کنکور گفت: برخی از افراد وابستگی زیادی به خواب دارند و اگر خواب بهم بریزد و کم خوابی داشته باشند دچار مسائل دید در چشم می شوند و برای جلوگیری از اختلال در دید و حواس پرتی و حفظ تمرکز دانش اموزان باید خواب کافی داشته باشد.

وی اضافه نمود: شب قبل از کنکور و امتحانات، دانش آموزان باید به موقع بخوابند تا در جلسه امتحان به عارضه های بیخوابی مانند درد چشم، سردرد، خواب آلودگی، حواس پرتی و همچنین اختلال تمرکز مقطعی دچار نشوند و نتیجه مناسبی از عملکرد خود به دست بیاورند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 84

به "کنکور 98، ترفند هایی برای جلوگیری از ضعیف شدن چشم کنکوری ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنکور 98، ترفند هایی برای جلوگیری از ضعیف شدن چشم کنکوری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید