نگرانی بنیانگذار مایکروسافت از مسائل زیست محیطی ، بیل گیتس سیاست های ترامپ را تاسف بار خواند

به گزارش مجله هاستفا، بیل گیتس یکی از بنیانگذاران مایکروسافت و چهره سرشناس دنیای تکنولوژی معتتقد است ناکامی ایالات متحده در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به شدت ناراحت کننده است.

نگرانی بنیانگذار مایکروسافت از مسائل زیست محیطی ، بیل گیتس سیاست های ترامپ را تاسف بار خواند

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، بیل گیتس معتقد است از دست دادن فرصت اقتصادی ایالات متحده برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای مایه تاسف است.

گیتس، که خود از مبارزین درجه یک حوزه سلامت، بهداشت و حفظ محیط زیست محسوب می گردد در مصاحبه ای با شبکهHBO تاکید نمود: این امر بسیار مهم است که آمریکایی ها در برابر چنین تغییراتی مقاومت ننمایند و مواردی مثل احترام به محیط زیست را برابر تمام دنیا اجرا نمایند. ما همیشه در مقابل علم جدید و توسعه محصولات مسئول هستیم و بنابراین بسیار دردناک است که ایالات متحده نقشی در حمایت از محیط زیست نداشته باشد.

گیتس ضمن اشاره به بهانه جویی های دونالد ترامپ در مورد مسائل صنعتی نیز گفت: مطمئنا فعالیت های صنعتی ادامه خواهند داشت چرا که این روزها بسیاری از شرکتهای مطرح دنیا برای تامین انرژی های خود از منابع انرژی تجدیدپذیر مانند باد و خورشید استفاده می نمایند و برخی شرکتها نیز از انرژی الکتریکی. گیتس اشاره نمود که برق تنها یکی از موارد متعددی است که باعث انتشار گازهای گلخانه ای می گردد.

گیتس که هنوز در فهرست هیئت مدیره مایکروسافت واقع شده است و 1.35 درصد سهام چشمگیر مایکروسافت را در اختیاردارد ادامه داد: ما بسیار دورتر از این هستیم که بخواهیم وابستگی خود به منابع غیر فسیلی را به حداقل برسانیم. اما با بی تفاوتی ما نیز هیچ چیز درست نمی گردد.

گیتس تاکید نمود که درک نمی نماید چرا باید جدا شدن از سوختهای فسیلی تا این حد سخت باشد. اما این نخستین باری نیست که بیل گیتس از سیاست های ترامپ در حوزه های زیست محیطی انتقاد می نماید. وی پیش از این نیز در خصوص رفتارهای ترامپ معترض شده بود و اعلام نموده بود که سیستم رفتاری وی را نمی پسندد.

منبع: انتخاب
انتشار: 30 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 33

به "نگرانی بنیانگذار مایکروسافت از مسائل زیست محیطی ، بیل گیتس سیاست های ترامپ را تاسف بار خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی بنیانگذار مایکروسافت از مسائل زیست محیطی ، بیل گیتس سیاست های ترامپ را تاسف بار خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید