معرفی عنوان پرطرفدار PES 2019؛ پادشاهی از گوربرخاسته!

به گزارش مجله هاستفا، واقعیت این است که PES 2019 قدرت خود را در زمین فوتبال به خوبی نشان داده است و می توانید در آن از فوتبال لذت ببرید.

معرفی عنوان پرطرفدار PES 2019؛ پادشاهی از گوربرخاسته!

به گزارش خبرنگار ، پس از سقوط غیرمنتظره سری Pro Evolution Soccer در نسل هفتم کنسول های خانگی، تحول و دگرگونی مثبت بازی در نسل هشتم کنسو ل ها موجب شد تا نگاه بسیاری از هواداران برای بار دیگر به این سری جلب شود و درباره آینده آن امیدوار گردند تا بلکه خاطرات شیرینشان از نسخه های قدیمی همچون PES 2006 را دوباره به یاد آورند.

امروز میخواهد تا شما را وارد دنیای نماید، پس پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید.

معرفی PES 2019

چند سال گذشته که تغییرات گسترده و رو به جلو در نسل بازی های کنسول های خانگی اتفاق افتاده است و بسیاری از هواداران قدیمی سری و همین طور شماری از رسانه ها خبر از بازگشت پادشاه بازی های فوتبال دادند. درست است؛ این پادشاه قدیمی بازگشته است، اما اکنون پادشاه دیگری همچون سری FIFA که در حال حاضر از اقبال جهانی بیش تری هم برخوردار است، در کنار PES حضور دارد. به همین دلیل، بازگشت این پادشاه از گور برخاسته به تنهایی کافی نبوده و آن تحولات، فقط زمینه سازی برای آغاز دوباره کونامی و سری PES به حساب می آمد.

در واقع، در این سال های اخیر PES خواستار بازگردانی حکمرانی خود بوده و همین کار را نیز تاحدی انجام داده است، اما متاسفانه بسیار آهسته و آرام. PES 2019 نیز در روند این پیشرفت رو به جلو حرکت نموده است، ولی نه به اندازه ای که بتواند رقیب خود را در همه زمینه ها پشت سر بگذارد و فقط در بخش های پیروز چند سال گذشته اش پیشتازی می نماید.

گرافیک PES در چند سال اخیر وضعیت خوبی داشته و چهره و فیزیک بازیکنان همگی مناسب بودند. در این نسخه هم وضعیت به همین ترتیب است و حتی در موارد بسیاری وضعیت بهبود یافته است! اولین نکته ای که جلب نظر می نماید. چمن بازی نیز خیلی بهتر از نسخه های قبل شده و کاملا طبیعی جلوه می نماید.

دومین مورد فیزیک توپ بازی است که حرکتش چه بر روی زمین و چه در هوا طبیعی تر از قبل شده و می شود با اطمینان گفت: یکی از ضعف های اساسی PES در این نسخه رفع شده است. انیمیشن های بازیکن ها هم اگر چه در هنگام بازی خوب و واقع گرایانه کار شدند، اما در شادی بعد از گل هنوز هم PES با رقیبش FIFA فاصله دارد.

اما در مجموع می شود گرافیک بازی را جزو نقاط قوت آن به حساب آورد. یکی از بارزترین ویژگی های مثبت سری PES در این سالیان اخیر، انیمیشن های بسیار پویا و نرم بازی بوده اند. اکنون می توان گفت که انیمیشن های بازی در ایده آل ترین حالت خود در این چند سال قرار دارند و دلچسب ترین تجربه را به گیمر ها می دهند.

این انیمیشن ها در کنار ویژگی منحصر به فرد Player ID که کونامی چند سال پیش آن را معرفی کرد، کاملا به چشم می آیند. تقریبا استایل اکثر بازیکنان معروف در بازی به صورت کامل شبیه سازی شده است. استایل مسی در زمان حمل توپ و دریبل های ناگهانی اش یا شوت های بغل پای کوتینیو در بازی حس شیرین و خوبی را منتقل می نمایند که بار ها در بازی آن ها در دنیای واقعی مشاهده نموده اید.

چنین لحظاتی که در بازی از بازیکنان محبوبتان و نوع بازیشان لذت ببرید، فراوان یافت می شود. به دنبال اضافه کردن قابلیت تعویض سریع در حین بازی در FIFA 18، اکنون این قابلیت به سری PES هم اضافه شده است تا شما بتوانید در بازی تغییرات خود را به سرعت انجام دهید.

یکی از ایرادات همیشگی PES به تعداد کم خطا توسط CPU بازمی شود. در این نسخه هم شاهد چنین چیزی هستیم، اما اگر بخواهیم انصاف را رعایت کنیم، در نسخه سال جاری CPU بیش تر مجبور به خطا کردن روی بازیکنانتان می شود و این قضیه تا حد کمی بهتر شده است.

PES 2019 در زمینه گیم پلی عاری از مشکل هم نیست، ولی خب این مسائل، به شکلی نیستند که ضربه جدی به روند بازی بزنند. برای مثال برعکس حمله کردن که تقریبا حالتی بی نقص دارد و بازی در فاز تهاجمی آزادی عمل خوبی در اختیار شما قرار می دهد، در دفاع کردن گاهی احساس محدودیت خواهید کرد که البته بخشی از آن هم به دلیل خطا شدن خیلی از برخورد های فیزیکی، حتی برخورد های ساده است.

این مساله باعث می شود تا همواره در حین دفاع کردن، این ترس را داشته باشید که اگر به سمت بازیکن حریف بروید، داور به ضررتان خطا اعلام خواهد نمود. البته همان طور که اشاره کردم، این مشکل آنطور که باید در بازی تاثیرگذار نیست و خیلی مشکل ساز نمی شود، اما خب در مجموع، دفاع کردن در بازی به اندازه حمله کردن لذت بخش نیست. با این وجود در حالت کلی، PES 2019 از نظر ارائه یک فوتبال نزدیک به واقعیت و از آن مهم تر جذاب و سرگرم نماینده، عالی ظاهر می شود و تجربه ای است که هر مسابقه در آن، حس و حال خاص و منحصر به فرد خودش را دارد و روند بازی، به مرور زمان تکراری و قابل پیش بینی نمی شود.

به گونه ای که می توان گفت؛ PES 2019 از این حیث بهترین شرایط را در بین نسخه های اخیر مجموعه دارد. PES 2019، مشکل دیگری هم دارد که دیگر، همه به آن در این مجموعه بازی ها عادت نموده ایم.

منظور همان مشکل لایسنس نبودن تیم ها است که سال جاری هم تکرار شده است. برای مثال، از لیگ انگلیس فقط تیم های آرسنال و لیورپول به شکل واقعی لایسنس شده اند و باقی تیم ها اسامی و لباس های اشتباهی دارند. یا در زمینه لیگ های دیگر هم این مشکل وجود دارد و مثلا در لیگ ایتالیا باشگاه یوونتوس با اسم اشتباه قرار گرفته است و در لیگ اسپانیا هم خیلی از تیم ها از جمله رئال مادرید اسم درستی ندارند. به این موارد نبود لیگ هایی مثل بوندسلیگا را هم باید اضافه کنیم و البته در زمینه تیم های ملی هم اسامی بازیکنان تیمی مثل برزیل اشتباه است و فقط لباس آن ها به شکل درستی طراحی شده است.

البته کونامی سال جاری چند لیگ جدید مثل لیگ ترکیه یا روسیه را به بازی اضافه نموده است که قدم مثبتی هستند، اما برای پوشش دادن نبود تیم ها و لیگ های مطرح تر کافی نیستند.

Pro Evolution Soccer 2019 واقعی ترین بازی فوتبال حال حاضر صنعت بازی های ویدیویی است تا حدی که با گیم پلی آن می توانید طعم یک شبیه ساز فوتبالی را بچشید، برای هواداران قدیمی تر این سری و دوستداران آرکید هم تجربه ای سرگرم نماینده خواهد بود. با این حال، بازی از ایرادات ریز و درشت همیشگی خود که مانع نزدیک شدن آن به یک اثر کامل می شود، لطمه هایی خورده است.

به همین واسطه ممکن است عده ای جذب یا به اندازه کافی سرگرم بازی نشوند. واقعیت این است که PES 2019 قدرت خود را در زمین فوتبال به خوبی نشان داده است و می توانید در آن از فوتبال لذت ببرید، اما ای کاش با توجه کردن به جزییات بیش تر، راه خود را برای تبدیل شدن به یک اثر استثنایی و کم نقص هموار می ساخت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 79

به "معرفی عنوان پرطرفدار PES 2019؛ پادشاهی از گوربرخاسته!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی عنوان پرطرفدار PES 2019؛ پادشاهی از گوربرخاسته!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید