برانکو: بهترین مربی 2018 آسیا من بودم

به گزارش مجله هاستفا، سرمربی کاشیما به این خاطر به عنوان بهترین مربی آسیا انتخاب شد که تیمش توانست قهرمان لیگ قهرمانان گردد. هر چند در هر دو دیدار رفت و برگشت آنها به هیچ وجه بهتر از ما نبودند.

برانکو: بهترین مربی 2018 آسیا من بودم

پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان رسید اما دست برانکو ایوانکوویچ از جایزه بهترین مربی سال 2018 آسیا کوتاه ماند. البته ما از انتخاب سرمربی کاشیما تعجب نکردیم اما سرمربی پرسپولیس انتظار داشته که جایزه را به او بدهند. توجیهش هم قانع کننده به نظر می رسد. از شرایط پرسپولیس می گوید و صعودی که جز خودش و بازیکنانش هیچکس آن را باور نداشت اما واقعیت این است که ای اف سی همه چیز را از زاویه ای متفاوت می بیند و البته بابت انتخاب گو آیووا نمی توان به آن خرده گرفت.

با این حال، برانکو دلخور است و همچنان جایزه بهترین مربی سال 2018 آسیا را حق خودش می داند: سرمربی کاشیما به این خاطر به عنوان بهترین مربی آسیا انتخاب شد که تیمش توانست قهرمان لیگ قهرمانان گردد. هر چند در هر دو دیدار رفت و برگشت آنها به هیچ وجه بهتر از ما نبودند. از نظر من کسانی که این انتخابات را انجام می دهند، به این موضوع توجه نکردند که پرسپولیس قهرمان لیگ برتر ایران شده و به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده است. همچنین اهمیتی ندادند که ما با توجه به جریمه ای که داشتیم و مصدومیت ها، 5 بازیکن خودمان را در لیگ قهرمانان از دست داده بودیم. بنابراین با جرات می توانم بگویم که بهترین مربی آسیا در سال 2018 من بودم.

این حرف ها را پروفسور برای نخستین بار و در تازه ترین مصاحبه اش با سایت وکرنیجی کرواسی به زبان آورده اما در مخالفت با خبرنگار هموطنش، گفته که زوران مامیچ سرمربی العین گزینه مناسبی برای جایزه بهترین مربی سال آسیا نبوده: مامیچ نمی توانست نامزد این جایزه باشد چون مراسم برترین ها قبل از جام جهانی باشگاه ها برگزار گردید.

و این را هم تاکید نموده پرسپولیس خودش از العین مامیچ قوی تر است: اول از همه باید بگویم که العین عملکرد شگفت آوری در جام جهانی باشگاه ها داشت. حذف نماینده های آفریقا و آمریکای جنوبی در این رقابت ها معجزه بود. یک معجزه شبیه به اینکه کشور کوچکی مثل کرواسی در جام جهانی می تواند چنین نتیجه خیره کننده ای به دست بیاورد. با این حال نمی توانم نگویم که تیم من از العین قوی تر است. ما این برتری را در مسیر خودمان در صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا ثابت کردیم و دو تیم اماراتی (الوصل و الجزیره) را در این رقابت ها شکست دادیم.

در ادامه، خبرنگار وکرنیجی درباره سرمربی پرسپولیس چنین نوشته: برانکو ایوانکوویچ این هفته از ایران به زادگاهش یعنی واراژدین کرواسی رفت. او سال 2018 میلادی را به خوبی با پرسپولیس به خاتمه رساند. قهرمانی در لیگ برتر ایران و سوپرجام ایران و همین طور صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا در این سال برای او رخ داد و در فصل جدید لیگ برتر ایران هم تیم او بعد از خاتمه نیم فصل، با 31 امتیاز در کنار سپاهان و پدیده در صدر واقع شده است. هیچ مربی کروات در خارج از لیگ کرواسی نتوانسته 3 سال پیاپی قهرمان لیگ گردد اما این هدفی است که برانکو در سال 2019 به دنبال آن است.

سپس در ادامه این شرح، از پروفسور پرسیده بعد از این افتخاراتی که در فوتبال ایران به دست آوردید، زمان آن نرسیده که به یک باشگاه قوی تر یا یک لیگ قدرتمندتری بروید؟ برانکو ایوانکوویچ پاسخ جالبی به او داده: مربیان کروات، سال جاری نتایج خیلی خوبی به دست آوردند. نه تنها در آسیا بلکه در اروپا ایوان لکو در بروخه همین طور بود. با این حال حتی با وجود نایب قهرمانی در جام جهانی، کرواسی قدرت اصلی فوتبال جهان دیده نمی گردد. به همین خاطر سخت است که مربیان کروات در لیگ های معتبر صاحب پست شوند. همیشه مربی های آلمانی، اسپانیایی و پرتغالی هستند. شرایط من در ایران خیلی خوب است. یادتان نرود که تیم من در فینال لیگ قهرمانان آسیا 100 هزار طرفدار مشتاق داشت که حتی جیانی اینفانتینو رئیس فیفا را هم شوکه نموده بود. او به من گفت باید به این طرفداران افتخار کنی.

بعد هم محبوبیتش در ایران را به رخ کشیده است: فقط این را می توانم بگویم که بیش از یک میلیون و 100 هزار فالوور در اینستاگرام دارم. فکر می کنم همین برای نشان دادن محبوبیتم کافی باشد.

پرسش بعدی را درباره زلاتکو دالیچ از او پرسیده اند و اینکه آیا نایب قهرمانی در جام جهانی کار او را سخت نموده و تحت فشارش گذاشته یا نه؟ پاسخ برانکو این بوده: اتفاقا فشارها باعث می گردد شما عملکرد بهتری داشته باشید و بتوانید نتیجه بگیرید. زلاتکو کار آسانی در تیم ملی ندارد. هر چند تا امروز عملکرد خوبی داشته است. او الان در بهترین سال مربیگری خود واقع شده است و به نظرم در لیگ ملت ها هم خوب کار کرد. شکست 6 بر صفر برابر اسپانیا نباید به عنوان یک کابوس در نظر گرفته گردد چون بازیکنان ما همه از تعطیلات بعد از جام جهانی برگشته بودند.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 22 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 54

به "برانکو: بهترین مربی 2018 آسیا من بودم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برانکو: بهترین مربی 2018 آسیا من بودم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید