بحران بوئینگ 737 ، مقاومت آمریکا، خودداری مسافران از پرواز

به گزارش مجله هاستفا، ترکیش ایر، شرکت هواپیمایی ترکیه نیز انتها از توقف فعالیت 12 فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس خود اطلاع داد.

بحران بوئینگ 737 ، مقاومت آمریکا، خودداری مسافران از پرواز

چند روز از سقوط هواپیمای بوئینگ 737 مکس 8 در ایتوپی می گذرد، سقوطی که علاوه بر برجای گذاشتن 157 کشته، بحرانی کم سابقه را برای شرکت آمریکایی سازندۀ این هواپیما در پی داشته است.

هم اکنون از 10 کشور دارای بیشترین سفر هوایی در دنیا، تنها ایالات متحده آمریکا و ژاپن پرواز هواپیماهای بوئینگ 737 مکس را متوقف ننموده اند.

در آمریکا نیز اگرچه اداره هوانوردی فدرال (FAA) حاضر به توقف پرواز این مدل از هواپیماها نیست اما شمار قابل توجهی از مسافران از پرواز با این مدل از هواپیماها خودداری نموده اند.

اداره هوانوردی فدرال تاکید دارد که بر اساس آنالیز ها هیچ مسئله ای در عملکرد سیستماتیک این هواپیماها وجود ندارد و بنابراین دلیلی برای زمین گیر کردن آنها دیده نمی گردد.

موج گستردۀ توقف فعالیت هواپیماهای بوئینگ 737 در سراسر دنیا و فشار سناتورها و اتحادیه های کارگری در آمریکا باعث شد که دونالد ترامپ بامداد سه شنبه بصورت تلفنی با دنیس مویلنبرگ، مدیر عامل شرکت بوئینگ تبادل نظر کند.

در جریان این تبادل نظر آقای مویلنبرگ به رئیس جمهوری آمریکا اطمینان داد که هواپیماهای بوئیگ 737 مکس علیرغم تصمیم شماری از کشورها برای توقف فعالیت آنها، امن و قابل اعتماد هستند.

در پی بحران اعتماد بوجود آمده برای هواپیماهای بوئینگ، ارزش سهام این شرکت در بازارهای اقتصادی همچنان در حال سقوط است و به این ترتیب پس از افت 5.33 درصدی در روز دوشنبه، کاهش ارزش سهام بوئینگ در انتها روز سه شنبه به 6.15 درصد رسید.

برخلاف بوئینگ، این بحران فضای مناسبی را برای سودآوری ایرباس، رقیب اروپایی آن بوجود آورده است. ارزش سهام ایرباس در روز سه شنبه در بازارهای بورس 1.43 درصد رشد کرد و به 114.58 یورو رسید.

ممنوعیت پرواز هواپیماهای بوئینگ در حریم هوایی شماری از کشورهای اروپایی باعث شد بسیاری از هواپیماهایی که در میانۀ راه بودند، پس از انشتار بیانیۀ کشورها مجبور به تغییر جهت شوند یا سفر خود را نیمه تمام رها نموده و به فرودگاه مبدا بازگردند.

در همین رابطه تصویری در شبکه های اجتماعی از یکی از هواپیماهای ترکیه منتشر شده که نشان می دهد در پی ممنوعیت پرواز بوئینگ 737 مکس در حریم هوایی بریتانیا، پرواز TK1969 ترکیه در فراز آلمان مجبور به تغییر جهت و بازگشت به استانبول شده است.

ترکیش ایر، شرکت هواپیمایی ترکیه نیز انتها روز سه شنبه از توقف فعالیت 12 فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس خود اطلاع داد

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 102

به "بحران بوئینگ 737 ، مقاومت آمریکا، خودداری مسافران از پرواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران بوئینگ 737 ، مقاومت آمریکا، خودداری مسافران از پرواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید