کارخانه شمش فولادسیرجان باحضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح می گردد

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش خبرنگاران، شهباز حسن پور صبح پنجشنبه در همایش توسعه همکاری های مالی، بازرگانی استان کرمان و افغانستان بیان داشت: در حالی که بیش از 90 کشور کمتر از سه میلیون نفر جمعیت دارند چرا استان کرمان با بیش از سه میلیون نفر جمعیت این حجم مراودات مالی با افغانستان را دارد آیا جای سوال نیست چه مسئله ای داریم؟ در شرایطی که رهبران هر دو کشور می خواهند که همکاری ها وجود داشته باشد.

کارخانه شمش فولادسیرجان باحضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح می گردد

وی اضافه کرد: کرمان تنها استانی است در جهان که زنجیره فولاد را تکمیل نموده است ما امروز در استان کرمان با فراوری بیش از 50 میلیون تن سنگ آهن، 17 میلیون تن گندله، 10 میلیون تن فولاد رتبه اول در کشور را داریم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: در گذشته بزرگترین سایت آهن اسفنجی چین بوده که امروز سیرجان با 305 میلیون تن در صدر است.

حسن زاده یادآور شد: امروزه در کشور به راحتی می توانیم معادن را جایگزین نفت کنیم و به جای رجزخوانی آمریکا در رابطه با نفت، ما می توانیم نفت را برای آمریکا تحریم کنیم.

وی اضافه کرد: با داشتن این همه منابع طبیعی و ظرفیت ها آیا ننگ نیست که باز هم فقیر داشته باشیم و از کشورهای دیگر یاری بخواهیم؟

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: ما فقط با فعال شدن معادن می توانیم آقای جهان باشیم در صنایع فولاد، که علاوه بر تامین نیازهای افغانستان می توانیم نیازهای کشورهای منطقه را نیز تامین کنیم همچنین در بخش های کشاورزی هم پیروز هستیم.

وی توضیح داد: در دهه فجر توسط معاون اول رئیس جمهور اولین کارخانه شمش فولاد مورد افتتاح قرار می گیرد.

حسن زاده گفت: اگر تمام جهان را بازدید کنید هیچ کجا سیرجان نمی گردد ما توانستیم 10 تا 15 درصد هزینه ها را کاهش دهیم.

وی بیان داشت: در سایر بخش ها این آمادگی کامل را داریم که کل نیازهای افغانستان را تامین کنیم همچنین در بخش روغن خوراکی می توانیم با افغانستان همکاری کنیم ما امروز دهها زیر ساخت داریم که چهار زیر ساخت آن در سیرجان است که به اندازه هفت کشور در سیرجان فراهم شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 68

به "کارخانه شمش فولادسیرجان باحضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارخانه شمش فولادسیرجان باحضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید