پیگیری شرایط زندانیان ایرانی در قطر و رایزنی برای انتقال آنها به ایران در پی شیوع کرونا

به گزارش مجله هاستفا، سفارت ایران در قطر با اشاره به پیگیری ها برای انتقال زندانیان ایرانی به کشور در پی شیوع کرونا خاطرنشان کرد: در آخرین ملاقات کنسولی مسئولان قطری تاکید کردند سلامتی و شرایط رفاهی همه زندانیان ایرانی مناسب بوده و هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

پیگیری شرایط زندانیان ایرانی در قطر و رایزنی برای انتقال آنها به ایران در پی شیوع کرونا

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوحه امروز (یکشنبه) در اطلاعیه ای به تشریح اقدامات اجرا شده برای برطرف مسائل هموطنان ایرانی مقیم قطر و همچنین زندانیان ایرانی در این کشور پرداخت.

در این اطلاعیه آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوحه پس از شیوع بیماری کرونا در قطر و اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه در این کشور، در تعامل با دولت قطر جهت برطرف مسائل هموطنان عزیز اقدامات و پیگیری های لازم را به عمل آورده و خوشبختانه دولت قطر نیز همکاری لازم را مبذول داشته است.

اخذ 9 مجوز پروازی و بازگشت بیش از 1400 نفر

در این اطلاعیه آمده است: در راستای تسهیل بازگشت هم میهنان عزیز به کشور، با پیگیری های به عمل آمده تا به امروز 9 مجوز پروازی اخذ و بیش از 1400 نفر از هموطنان به کشور بازگشته اند و پیگیری های لازم برای اخذ مجوزهای پروازی جدید ادامه دارد.

این سفارتخانه می افزاید: در حال حاضر تعدادی زندانی ایرانی در زندان های قطر وجود دارند که بخش کنسولی سفارت تا پیش از بحران کرونا، درخواست های آنها را مستمرا و مستقیما پیگیری نموده است. با عنایت به اینکه به دلیل اقدامات پیشگیرانه در زندان ها، ملاقات با زندانیان ممنوع می باشد، رسیدگی به درخواست ها و شرایط آنها از طرق لازم صورت پذیرفته و موضوع عفو یا انتقال آنها به کشور با مسئولان ذیربط قطری دنبال شده است.

در این اطاعیه آمده است: به دلیل ابتلای بعضی زندانی های زندان مرکزی دوحه به ویروس کرونا، موضوع انتقال هموطنان زندانی با جدیت در دستورکار قرار گرفته و شرایط رفاهی و بهداشتی آنها به طور مستمر در تعامل با مسئولان قطری پیگیری می گردد. در آخرین ملاقات کنسولی، مسئولان قطری تاکید کردند که سلامتی و شرایط رفاهی کلیه زندانیان ایرانی مناسب بوده و هیچ گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3594

به "پیگیری شرایط زندانیان ایرانی در قطر و رایزنی برای انتقال آنها به ایران در پی شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری شرایط زندانیان ایرانی در قطر و رایزنی برای انتقال آنها به ایران در پی شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید