همه پرسی قانون اساسی الجزایر فردا برگزار می شود

به گزارش مجله هاستفا، منابع خبری از برگزاری همه پرسی اصلاحات قانون اساسی الجزایر طی فردا (یکشنبه) و همزمان با سالگرد انقلاب استقلال الجزایر از استعمار فرانسه خبر دادند.

همه پرسی قانون اساسی الجزایر فردا برگزار می شود

روزنامه البیان بیان نمود که همه پرسی اصلاحات قانون اساسی الجزایر فردا و همزمان با شصت و ششمین سالگرد انقلاب استقلال این کشور از استعمار فرانسه در سال 1962 در سایه شیوع ویروس کرونا برگزار می شود.

به همین دلیل، بقاط برکانی، عضو کمیته ستاد کرونا در الجزایر گفت که زمان برگزاری همه پرسی بیشتر از 24 ساعت نخواهد بود و منجر به افزایش آمار شمار مبتلایان به کرونا نخواهد شد.

وی افزود: کمیته عالی انتخابات از هفته ها قبل برای این موعد آماده می شود و تمامی تدابیر لازم در ایالت ها و مناطق مختلف اتخاذ شده است.

طبق این گزارش، رای گیری برای همه پرسی اصلاح قانون اساسی الجزایر توسط عشایر ساکن مناطق صحرایی پنج شنبه انجام شد و امروز نیز الجزایری های مقیم خارج رأی هایشان را به صندوق می اندازند.

عبد المجید تبون، رئیس جمهوری الجزایر اصلاح قانون اساسی را سنگ بنای اصلاحات بنیادی برای ساخت الجزایر جدید می داند که پیش از تصدی پست ریاست جمهوری در 19 دسامبر وعده آن را داده بود.

اما اپوزیسیون الجزایر که شامل دو جریان است، اعلام کرده که در همه پرسی مشارکت نخواهد کرد؛ چراکه این اصلاحات تلاشی برای تحمیل نقشه راه نظام جدید بوده و با توافق احزاب تهیه نشده است.

رئیس جمهور الجزایر ژانویه یک کمیته از 17 کارشناس به ریاست احمد لعرابة را مامور کرد پیش نویس اصلاحات قانون اساسی را ظرف نهایتا سه ماه تدوین کنند، ارائه این پیش نویس جهت بحث و بررسی به دلیل شیوع ویروس کرونا به تاخیر افتاد.

دفتر ریاست جمهوری الجزایر چند هفته قبل این پیش نویس را جهت بررسی به عموم عرضه کرد و در ادامه بیان نمود 2500 پیشنهاد مختلف از طرف فعالان سیاسی این کشور برای حذف یا افزودن بندی به اصلاحیه و تغییر محتوای برخی بندها دریافت کرده است.

این پیش نویس شامل پیشنهادهای مختلفی است که مهم ترین آن ها ایجاد پست معاون رئیس جمهور، گسترش اختیارات نخست وزیر، لغو ممنوعیت عملیات های برون مرزی ارتش برای اولین بار است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 5645

به "همه پرسی قانون اساسی الجزایر فردا برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه پرسی قانون اساسی الجزایر فردا برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید