ضرب الاجل کنگره آمریکا به ترامپ برای شرکت در نشست استماع استیضاح

به گزارش مجله هاستفا، یک کمیته کنگره آمریکا روز جمعه به رئیس جمهور این کشور یک هفته مهلت داد تا درباره شرکت در نشست های استماع استیضاح تصمیم گیری کند.

ضرب الاجل کنگره آمریکا به ترامپ برای شرکت در نشست استماع استیضاح

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، کمیته قضایی مجلس کنندگان آمریکا روز جمعه یک هفته به دونالد ترامپ مهلت داده است تا بگوید آیا وکیل و مشاور حقوقی اش مایل به ارائه اسناد درخواست شده در خصوص پفراینده جنجالی اوکراین خواهد بود یا نه.

مهلت کمیته قضایی مجلس کنندگان آمریکا به ترامپ برای شرکت در نشست های استماع در حالی است که فرایند تحقیقات و نشست های استماع درباره استیضاح ترامپ وارد مرحله تازه ای شده و این تحقیقات می تواند طی هفته های آینده منجر به اعلام رسمی اتهامات علیه ترامپ شود.

کمیته قضایی مجلس کنندگان آمریکا احتمالا طی روزهای آینده مفاد اصلی اتهامات علیه ترامپ را رسما اعلام خواهد کرد. این کمیته با ارسال نامه 2 صفحه ای برای ترامپ، به وی تا روز 6 دسامبر مهلت داده است تا درباره همکاری در فرایند تحقیقات استیضاح و شرکت وکیل و مشاور حقوقی اش در نشست های استماع تصمیم گیری کند.

دور جدید نشست های استماع مجلس کنندگان آمریکا درباره پفراینده استیضاح ترامپ قرار است چهارشنبه آغاز شود.

جری نادلر رئیس کمیته قضایی مجلس کنندگان آمریکا گفت: نخستین نشست استماع ساعت 10 صبح به وقت محلی در روز 4 دسامبر برگزار خواهد شد.

وی خطاب به ترامپ و وکیلش افزود: این کمیته منتظر حضور و شرکت شما در نشست های استماع مربوط به استیضاح است، چرا که قصد دارد به طور کامل به وظایف قانونی اش عمل کند.

وی گفت: هدف اصلی از برگزاری نشست های استماع ، تصمیم گیری درباره این است که آیا کمیته قضایی مفاد مربوط به استیضاح را به مجلس کنندگان توصیه کند یا نه.

دولت ترامپ حاضر به همکاری با اعضای مجلس کنندگان در خصوص پفراینده جنجالی اوکراین نشده و به مقام های سابق و فعلی دولت دستور داده است تا با درخواست احضاریه مجلس کنندگان مخالفت کنند.

یک افشاگر اطلاعاتی آمریکا ترامپ را متهم کرده است که کمک نظامی ایالات متحده به اوکراین را به حالت تعلیق درآورده و آن را مشروط به تحقیقات ضد فساد رئیس جمهور اوکراین از جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و پسرش کرده است.

زمانی که جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا بوده، پسرش در هیئت مدیره شرکت بوریسمای اوکراین که در زمینه انرژی فعالیت می کند، عضویت داشته است.

ترامپ و متحدان جمهوریخواه وی اتهامات مطرح شده را رد کرده اند. اگر مجلس کنندگان آمریکا در نهایت رای به استیضاح ترامپ بدهد، مجلس سنا که در اختیار جمهوریخواهان است احتمالا محاکمه ای را آغاز خواهد کرد که در نهایت می تواند منجر به برکناری ترامپ از قدرت شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1765

به "ضرب الاجل کنگره آمریکا به ترامپ برای شرکت در نشست استماع استیضاح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرب الاجل کنگره آمریکا به ترامپ برای شرکت در نشست استماع استیضاح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید