شرکت چینی واکسن کرونای ساخت خودش را به کارکنانش و خانواده هایشان تزریق می نماید

به گزارش مجله هاستفا، مدیر عالم شرکت داروسازی چینی سینوواک بیوتک می گوید بر اساس برنامه استفاده اضطراری در این کشور واکسن کرونای ساخت این شرکت را به حدود 90 درصد کارکنان این شرکت و خانواده هایشان تزریق نموده است.

شرکت چینی واکسن کرونای ساخت خودش را به کارکنانش و خانواده هایشان تزریق می نماید

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز چین از ماه ژوئیه (تیر) یک برنامه استفاده اضطراری از واکسن های کرونا را آغار کرد که تا به حال جزئیات زیادی از آن منتشر نشده است. انتشار چنین اخباری نشان می دهد با وجود این که کارآزمایی های بالینی واکسن های تجربی برای کروناویروس در چین در جریان است، این کشور به طور فعال از این واکسن ها برای حفاظت از کارکنان بخش های ضروری در برابر شیوع مجدد احتمالی کووید-19 استفاده می نماید.

هدف از این برنامه استفاده اضطراری از واکسن ها گروه های خاص از جمله کارکنان پزشکی و افراد مشغول به کار در بازارهای غذایی و بخش های حمل ونقل و خدمات هستند.

  • واکسن های چینی کرونا مجوز استفاده اضطراری می گیرند

شرکت سینوواک که واکسن کرونای آن به نام کروناواک در مرحله سوم کارآزمایی بالینی است و وارد این برنامه اضطراری شده است، این واکسن بالقوه را بر اساسی داوطلبانه برای حدود 2 تا 3 هزار نفر از کارکنان شرکت و خانواده هایشان ارائه نموده است.

مقامات این شرکت در شرح اقدامشان می گویند شیوع جدید کرونا در میان کارکنانشان می تواند بر توانایی شان در فراوری واکسن تاثیر بگذارد.

داده های گردآوری شده از این برنامه می توانند به عنوان شواهدی برای بی خطر بودن واکسن به کار فرایند، اما چنین داده هایی بخشی از پروتکل های ثبت شده کارآزمایی بالینی نیستند و بنابراین به عنوان مواد اصلی برای بازبینی ناظران هنگام تایید مجوز استفاده تجاری از این واکسن به کار نخواهند رفت.

یین ویدونگ، مدیر شرکت سینوواک گفت به افرادی که داوطلب تزریق این واکسن شده اند، از جمله همسر و والدین خودش، پیش از تزریق درباره اثرات جانبی واکسن و نیز اینکه فقط کارآزمایی های ابتدای و مرحله میانی این واکسن تکمیل شده، اطلاع داده شده است.

یین که خودش هم این واکسن را دریافت نموده است، گفت پزشکان پیش از تزریق واکسن از افراد درباره شرایط سلامت شان سوال می نمایند و میزان بروز واکنش های جانبی در میان افراد دریافت نماینده واکسن بسیار پایین بوده است.

نتایج کارآزمایی مرحله میانی واکسن کرونا در 600 نفر که ماه پیش پیش از بازبینی کارشناسان مستقل منتشر شد، نشان داد اثرات جانبی دریافت کروناواک شامل خستگی،تب و درد می گردد که اغلب خفیف بوده اند.

هیچ واکسنی برای کروناویروس جدید عامل بیماری کووید-19 تا به حال مرحله نهایی و گسترده کارآزمایی بالینی را که بر روی ده ها هزار نفر انجام می گردد و تاثیربخشی و بی خطر بودن واکسن را ثابت می نماید، به سرانجام نرسانده است.

شمار تلفات ناشی از کروناویروس جدید در سطح دنیا اکنون ا ز870000 مورد گذشته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 5017

به "شرکت چینی واکسن کرونای ساخت خودش را به کارکنانش و خانواده هایشان تزریق می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت چینی واکسن کرونای ساخت خودش را به کارکنانش و خانواده هایشان تزریق می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید