شانس سنگنوردان برای کسب سهمیه المپیک بین 20 تا 40 درصد است

به گزارش مجله هاستفا، رضا زارعی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه سنگنوردان ایران تنها یک مرحله رقابت های گزینشی دیگر برای کسب سهمیه المپیک در پیش دارند، گفت: مسابقات قهرمانی آسیا که ماه آوریل برگزار می شود، آخرین رویدادی است که نمایندگان ایران با حضور در آن می توانند برای کسب سهمیه تلاش داشته باشند. پیش از این ژاپن میزبان این رقابت ها بود اما به دلیل اختلافاتی که میان فدراسیون این کشور و فدراسیون جهانی بر سر مسائل مربوط به المپیک پیش آمده، احتمالا چین میزبان خواهد شد.

شانس سنگنوردان برای کسب سهمیه المپیک بین 20 تا 40 درصد است

وی در مورد تعداد سهمیه های توزیعی در این رقابت ها نیز شرح داد: در پایان مسابقات تولز فرانسه تکلیف تعداد زیادی از سهمیه های المپیک مشخص می شود. در رقابت های پیش رو هم در هر بخش مردان و بانوان یک سهمیه توزیع می شود.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی با بیان اینکه ایران در هر دو بخش این رقابت ها نماینده اعزامی خواهد داشت، اظهار داشت: الناز رکابی که در مسابقات تولز فرانسه حضور داشت همراه با کلاه سنگیانی و بیات زاده در بخش مردان شرایط شرکت در این مسابقات را دارند. البته این مرحله از رقابت های گزینشی المپیک در قالب مسابقات قهرمانی آسیا برگزار می شود و نمایندگان ایران در قالب تیم ملی اعزام خواهند شد. بنابراین ترکیب تیم اعزامی با برگزاری رقابت های انتخابی مشخص می شود.

زارعی در پاسخ به این پرسش که در مجموع شانس نمایندگان ایران برای المپیکی شدن چقدر است و این شانس را بیشتر برای بخش بانوان قائل هستید یا مردان؟، گفت: سختی کار قابل وصف نیست. البته با توجه به اینکه کشورهایی مانند ژاپن و چین امتیاز لازم برای المپیک را گرفته اند، شرایط برای سنگنوردان ایران بهتر شده است. در مجموع بینِ 20 تا 40 درصد شانس قائل هستیم برای هر دو بخش مردان و بانوان؛ شانس نمایندگان ما در هر دو بخش برای کسب سهمیه المپیک یکسان است.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه در مورد الناز رکابی که از حضور در رقابت های تولز فرانسه نتوانست برای المپیک کسب سهمیه کند، گفت: عملکرد رکابی خوب بود. وی به خصوص در بولدرینگ که رشته تخصصی خودش است، عملکرد خیلی خوبی داشت اما در ماده سرعت با بدشانسی روبرو شد وگرنه در تمرینات عملکردی بهتر از این داشت. الناز رکابی به شایستگی در جمع 20 نفر راه یافته به مسابقات قرار گرفت اما نتوانست نتیجه لازم را از حضور در مسابقات اخیر بگیرد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی تاکید کرد: البته قضاوت کردن در مورد ورزشکارانی مانند سنگنوردان که شرایطی خیلی سخت برای کسب سهمیه دارند، بی انصافی است. وظیفه ما حمایت کردن است و اینکه این ورزشکاران در بهترین شرایط ممکن راهی میادین انتخابی کنیم.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1781

به "شانس سنگنوردان برای کسب سهمیه المپیک بین 20 تا 40 درصد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شانس سنگنوردان برای کسب سهمیه المپیک بین 20 تا 40 درصد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید