سهم فرش آران و بیدگل از کل صادرات شهرستان 90 درصد است

به گزارش مجله هاستفا، مجتبی محلوجی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: امسال آران و بیدگل بیش از 111 میلیون دلار صادرات در بخش های مختلف نساجی و صنایع وابسته به آن داشته که این میزان سال گذشته 87 میلیون دلار بوده است.

سهم فرش آران و بیدگل از کل صادرات شهرستان 90 درصد است

وی تاکید کرد: 90 درصد سهم صادرات آران و بیدگل مربوط به صادرات فرش این شهرستان و مابقی صنایع وابسته و صادرات میلگرد و آهن از یکی از شرکت های فولادی مستقر در آران و بیدگل بوده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آران و بیدگل به روز و مکانیزه شدن دستگاه های بافت فرش و آموزش کارکنان و مدیران واحد های صنعتی به ویژه صنعت نساجی در زمینه صادرات و اهمیت آن را از دلایل افزایش میزان صادرات بیان نمود.

وی به توجه بالای مدیران واحدهای صنعتی آران و بیدگل به صادرات هم اشاره کرد و گفت: امسال یکی از واحدهای تولید فرش ماشینی در این شهرستان، صادر کننده نمونه ملی معرفی می شود.

محلوجی با اشاره به نقش تأثیرگذار آران و بیدگل در بازار فرش جهانی اضافه کرد: تولید سالیانه 45 میلیون متر مربع فرش ماشینی در آران و بیدگل، این شهرستان را به قطب بین المللی صنعت فرش تبدیل کرده است.

وی میزان صادرات سالانه فرش ماشینی و صنایع وابسته به فرش از آران و بیدگل را درخور توجه گفت و اضافه کرد: عراق، افغانستان، آذربایجان، چین، استرالیا، روسیه، کانادا و شرق آسیا از جمله کشورهایی هستند که با شرکت های فرش شهرستان آران و بیدگل تجارت می کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آران و بیدگل فعالیت 700 واحد تولیدی در آران و بیدگل را یادآور شد و گفت: با وجود سهم دو درصدی آران و بیدگل در جمعیت استان این شهرستان سهم بالایی در صادرات استان صنعتی اصفهان را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: در مجموع امسال با افزایش 12.6 درصدی صادرات از این شهرستان به سایر کشورها روبرو بودیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 945

به "سهم فرش آران و بیدگل از کل صادرات شهرستان 90 درصد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم فرش آران و بیدگل از کل صادرات شهرستان 90 درصد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید