سلیمی: اعتبارات غیر بودجه عمومی به پژوهش دانشگاه داده گردد

به گزارش مجله هاستفا، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: اگر اعتبارات غیر بودجه عمومی برای فعالیت های پژوهشی در اختیار دانشگاه ها قرار گیرد نه تنها مقوله پژوهش بلکه ماهیت دانش و دانشگاه در جامعه دگرگون می گردد.

سلیمی: اعتبارات غیر بودجه عمومی به پژوهش دانشگاه داده گردد

حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با اشاره به اهمیت حمایت اقتصادی از فعالیت های تحقیقاتی گفت: یکی از مهم ترین و اصلی ترین بخش در کارهای تحقیقاتی و پژوهشی موضوع تأمین بودجه کافی است که اگر حمایت کافی صورت گیرد دانشگاه ها و مراکز علمی و همچنین پژوهشگاه ها می توانند در مدت زمان کوتاهی به نتایج و دستاوردهای بزرگی دست یابند.

اعتبارات غیر بودجه عمومی حدود 1300 هزار میلیارد تومان است

وی اضافه نمود: اعتبارات غیر بودجه عمومی حدود 1300 هزار میلیارد تومان است که اگر بخش کوچکی از این بودجه را برای فعالیت های پژوهشی در اختیار دانشگاه ها قرار بدهند نه تنها کار تحقیقاتی و پژوهشی سرعت می گیرد بلکه ماهیت دانش و دانشگاه در جامعه دگرگون خواهد شد.

دولت مشکل بودجه پژوهشی را حل نماید

سلیمی توضیح داد: در حال حاضر تأمین بودجه برای فعالیت های پژوهشی مشکل اصلی بسیاری از دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی است که باید دولت نسبت به این موضوع حساسیت نشان دهد و این مشکل را برطرف کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 319

به "سلیمی: اعتبارات غیر بودجه عمومی به پژوهش دانشگاه داده گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلیمی: اعتبارات غیر بودجه عمومی به پژوهش دانشگاه داده گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید