سفر ریلی به شهر گنجینه های مدفون

به گزارش مجله هاستفا، سفر با قطار به کرمان یکی از گزینه هایی است که شاید کمتر به آن فکر نموده باشید. اکنون، صد سال است که از عمر راه آهن عظیم ایران می گذرد و این مار پیچ خورده که بر روی سینه ایران چمبره زده، به جای اینکه به دوران پوسیدگی و فرتوت شدن خود نزدیک گردد، با همت متخصصان این رشته و با همت کارگران ایرانی، هر روز جوان تر می گردد. یک از قسمت های بدنه این خط بلند، به یکی از اسرارآمیز ترین شهرهای ایران یعنی کرمان ختم می گردد و باز از دل این شهر به شهرهای دیگر ادامه پیدا می نماید. سوار بر ریل ها می شویم تا با قطار کرمان به این شهر زیبا سفر می کنیم و مروری بر خط ریلی آن خواهیم داشت.

سفر ریلی به شهر گنجینه های مدفون

اگر علاقمند به سفر با بهترین هزینه سفر به کانادا در سال 99 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

حرکت بر روی ریل ها آغاز می گردد!

فهمیدن این که چرا آنقدر عجله داریم، کمی عجیب است و دانستن این که چرا به خود اجازه نمی دهیم تا از راستا، بیش و پیش از مقصد لذت ببریم عجیب تر. شاید قبل از حرکت، باید به نوع حرکتمان فکر کنیم تا بتوانیم با انتخابی درست، از قدم به قدم راستا لذت ببریم و هر آن چه که باید را ببینیم و تجربه کنیم. ریل ها و قطارها! درست است! بهترین نوع حرکت و رسیدن، آن حرکتی است که پیوسته و با یک میزان سرعت معین باشد. قطار طوری حرکت می نماید که انگار خودش بیش از مسافران عاشق سفر کردن است! چنان در میان راستاهایی پیچ وتاب می خورد که انگار نه انگار، هزاران و یا شاید میلیون ها بار است که آن راستا همیشگی را طی می نماید تا به مقصد برسد. قطار عاشق است و خود را سینه خیز به سمت مقصد می کشاند. برای کسانی که مانند قطار، عاشق سفر کردن هستند و می خواهند از لحظه به لحظه سفرشان لذت ببرند، خرید بلیط قطار کرمان یک ضرورت محسوب می گردد. حتما لازم نیست که در کرمان، کسی منتظر شما باشد و یا شخصی شما را دعوت نموده باشد؛ هر زمانی که بر روی خط ریلی این شهر سوار شدید، مطمئن باشید که قلب پر از گنجینه های مدفون منتظر شما است و از شما به گرمی استقبال می نماید. محمدیه، کاشان، زواره، نائین، اردکان، میبد، یزد، بافق و در نهایت زرند، همگی، ایستگاه هایی هستند که بر سر راه مسافران مقصد راه آهن کرمان قرار گرفته اند. یک بار دیگر مرور کنیم. محمدیه و سپس کاشان! شهری که از طبیعتی دشتی و زیبا برخوردار است و کافی است تا دم پنجره قطار قرار بگیرید تا متوجه تمام دلتاها و جلگه های زیبایی بشوید که در راستا این شهر قرار گرفته اند. پس از توقفی کوتاه، دوباره قطار کرمان به راه می افتد و به سمت شهرهای زواره و نائین و اردکان به راه می افتد و بعد از توقف و حرکت از ایستگاه های این سه استان، به شهر کاشی ایران یعنی میبد می رسد. در ایستگاه قطار میبد، بی شک مسافران خارجی را می بینید که از قطار پیاده می شوند و ظاهری متفاوت و بور و سور دارند و به زبانی دیگر صحبت می نمایند. از خود می پرسید که آن ها در ایستگاه میبد چه می خواهند و برای چه از قطار پیاده شده اند؟! پاسخ به این سوال کاملا واضح است! این مسافران، سرمایه گذاران خارجی هستند که برای کیمیای کاشی میبد، به این شهر سفر نموده اند تا بتوانند با عقد قرارداد، میزان قابل توجهی از کاشی ها و سرامیک های بی نظیر این شهر کهن را بخرند. ایستگاه راه آهن یزد، ایستگاه بعدی توقف قطار کرمان است. یزد، بزرگ ترین و تنها شهر خشتی دنیا که همچنان به قوه خود باقی است و هر ساله، هزاران مسافر را از سراسر دنیا به طرف خود جذب می نماید، عده ای از همین مسافران خود را از دست امانت دار قطار کرمان تحویل می گیرد. ایستگاه های بافق و زرند نیز ایستگاه های پایانی هستند که پس از یزد، برای رسیدن به کرمان، باید از آن ها بگذرید. در نهایت بعد از گذشت نزدیک به 12 ساعت، به کرمان می رسید و می توانید در یکی از هتل های کرمان که از قبل رزرو نموده اید، ساکن شوید.

قطارها به طرف ایستگاه راه آهن کرمان!

مسافرت به کرمان با وسایل نقلیه ای مانند اتومبیل شخصی، مانند سفر به شهرهای دیگر ایران، سختی های خود را به همراه دارد؛ یکی از همین مسائل این است که برای رسیدن به مقصد باید بیش از 10 ساعت رانندگی کنید و فقط خدا می داند که بعد از رسیدن به مقصد چقدر خسته هستید. هزینه مصرف سوخت را هم که کنار بگذارید، نمی توانید از خطراتی که در جاده هر مسافری را تهدید می نماید چشم پوشی کنید. خوب! چه بهتر که با یکی از قطارهای با کیفیتی، این سفر را آغاز کنید که مستقیم شما را به سمت کرمان می برند و اصلا، مقصدشان کرمان است.

اگر مسافر کرمان هستید، با خرید بلیط قطار کرمان، سوار بر یکی از کوپه های درجه یک چهار تخته قطار غزال در راستا کرمان بشوید. جایگاه های راحت و تختخواب شو، میان وعده های خوشمزه، رستوران باکیفیت با فهرستی متنوع از غذاهای مختلف، اتصال مستقیم به اینترنت در تمام طول راستا و تماشای فیلم های به روز با دستگاه صوتی و تصویری محیا شده در کوپه خود، بهترین را به سمت کرمان، برای خود رقم بزنید.

منبع: eligasht.com

اطلاعات تماس الی گشت:

تلفن: 0218540

ایمیل: [email protected]

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

منبع: همگردی
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2360

به "سفر ریلی به شهر گنجینه های مدفون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر ریلی به شهر گنجینه های مدفون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید