دفاتر تحقیق و توسعه صنایع مختلف در دانشگاه امیرکبیر راه اندازی می گردد

به گزارش مجله هاستفا، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در راستای برطرف احتیاج های صنعت و جامعه بستری فراهم شده تا صنایع مختلف در این دانشگاه دفاتر تحقیق وتوسعه (R&D) ایجاد نمایند.

دفاتر تحقیق و توسعه صنایع مختلف در دانشگاه امیرکبیر راه اندازی می گردد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، حسین حسینی تودشکی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در رویداد نوآورانه شناسایی و حمایت از ایده های حوزه تایر در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این رویداد شروع یک همکاری و مدل فعالیت جدید با صنعت از جمله شرکت شاخص است.

وی اضافه نمود: رویداد نوآورانه شناسایی و حمایت از ایده های حوزه تایر با همکاری شرکت شاخص و دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار گردید.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیرخاطرنشان کرد: سیاست دانشگاه فعالیت در راستای برطرف احتیاج های صنعت و جامعه است که این رویداد و ادامه همکاری باعث می گردد تا سیاست دانشگاه با جدیت دنبال گردد.

حسینی تودشکی گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر از 5 سال گذشته هدف گذاری کرده است که تبدیل به دانشگاه های نسل سوم گردد چراکه این نوع دانشگاه ها در حوزه اثرگذاری فناوری در جامعه و صنعت بسیار موثر و برنامه ریزی شده فعالیت می نماید.

وی عنوان نمود: بنابراین در این دانشگاه طی سال های گذشته در حوزه تجازی سازی و حمایت از شرکت های دانش بنیان و واحد های فناور برنامه ریزی ها و فعالیت های متعددی اجرا شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در 6 سال گذشته تنها 17 واحد فناور داشتیم، اما اکنون این دانشگاه در سه ساختمان و 5 دانشکده فعالیت های نوآورانه و فناورانه را دنبال می نماید.

حسینی تودشکی اضافه نمود: درحال حاضر 200 واحد فناور و شرکت دانش بنیان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر فعالیت می نمایند.

وی با بیان اینکه نقطه قوت فعالیت موثر و مفید در حوزه ایده پردازی و فناوری فعالیت با بخش خصوصی است، گفت: در دانشگاه همکاری با شرکت ها و صنایع مختلف شروع شده و اکنون شاهد ایجاد دفاتر تحقیق و توسعه (R&D) شرکت ها و صنایع در دانشگاه هستیم.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید نمود: شرکت شاخص نیز در این دانشگاه حضور دارد و امیدواریم که علاوه بر مرکز نوآوری دفتر (R&D) این شرکت نیز در دانشگاه ایجاد گردد.

حسین حسینی تودشکی تاکید نمود: درحال حاضر دو شتاب دهنده معدنی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر حضور دارند و با دانشگاه همکاری می نمایند.

وی ادامه داد: ایده های نوآورانه با یاری صنعت گران عملیاتی خواهد شد بنابراین دانشگاه و صنعت با یاری یکدیگر می توانند در این جهت فعالیت نمایند.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانشکده های زیادی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر می توانند در حوزه تایر فعالیت نمایند که از جمله آن ها می توان به دانشکده های مهندسی پلیمر، مهندسی شیمی، شیمی، برق، هوافضا، مکانیک، نساجی و کامپیوتر اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1862

به "دفاتر تحقیق و توسعه صنایع مختلف در دانشگاه امیرکبیر راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفاتر تحقیق و توسعه صنایع مختلف در دانشگاه امیرکبیر راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید