در شرایط مالی فعلی، با افزایش قیمت مسکن مواجهیم، طرح ملی ساماندهی حاشیه نشینی با مشارکت مجلس تدوین می گردد

به گزارش مجله هاستفا، وزیر کشور گفت: در شرایط مالی موجود با افزایش قیمت مسکن روبرو هستیم که تأثیرات خود را هم در مبدأ یعنی روستاها، هم مقصد یعنی شهرها و بحث حاشیه نشینی خواهد داشت.

در شرایط مالی فعلی، با افزایش قیمت مسکن مواجهیم، طرح ملی ساماندهی حاشیه نشینی با مشارکت مجلس تدوین می گردد

جهت دریافت خدمات قیمت آلاچیق سیمانی طرح چوب با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه یکصد سی و چهارمین جلسه شورای اجتماعی کشور که صبح امروز در محل وزارت کشور برگزار گردید در ارتباط با موضوع چالش های حوزه حاشیه نشینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه امروز مربوط به حاشیه نشینی بود که قبلاً هم جزء دستورات جلسه بود اما با توجه به اینکه این موضوع جزء موضوعات پنج گانه مورد توجه رهبری است ما مجدداً آن را در دستور کار قرار می دهیم.

وی ادامه داد: در جلسه امروز وزارت مسکن و شهرسازی، شهرداری و دستگاه های تعیین گزارش های را ارائه کردند. در طرح جامعی که به همین منظور تهیه شده تقسیم کار ملی و دستگاهی اجرا شده و دستگاه های متولی، تعیین و همکار معین شده است.

وزیر کشور با اشاره به این مطلب که اقدامات خوبی اجرا شده اما با شرایط مطلوب فاصله داریم، مطرح نمود: در شرایط مالی موجود با افزایش قیمت مسکن مواجهیم که تأثیرات خود را هم در مبدأ یعنی روستاها، هم مقصد یعنی شهرها و بحث حاشیه نشینی خواهد داشت.

رحمانی فضلی در ادامه از تدوین دو طرح ملی با یاری مجلس اطلاع داد که و اضافه نمود: طرح مدیریت و ساماندهی مهاجرت و مدیریت و ساماندهی حاشیه نشینی دو طرحی است.

رحمانی فضلی در ادامه از تدوین دو طرح ملی با یاری مجلس اطلاع داد و اضافه نمود: طرح مدیریت و ساماندهی مهاجرت و مدیریت و ساماندهی حاشیه نشینی دو طرحی است که با قانونی شدن آن می توان تقسیم کار معین را با اولویت بندی بین دستگاه ها ارجاع داد.

وی در ارتباط با تصویب طرح واحدهای تسهیل گری در شورای اجتماعی نیز گفت: گزارش های خوبی از فعالیت این واحدها در مناطق حاشیه ای ارائه شده است. در واقع این واحدها رابط بین دستگاه اجرایی و مردم هستند.

وزیر کشور در مورد مهم ترین مسائل حاشیه نشینی نیز مطرح نمود: حاشیه نشینی دو مسئله دارد یکی موضوعات کالبدی و فیزیکی که مربوط به مسائلی همچون آب، برق، گاز و ساخت معابر است و دیگری خدمات و مسائل اجتماعی که تنظیم روابط اجتماعی، مبارزه با جرم در این بخش جای دارد.

رحمانی فضلی توضیح داد: در کوشش هستیم تا با توجه به بحث توانمندسازی در مناطق حاشیه ای، دستگاه های متولی را در امر مهارت آموزی و ارائه تسهیلات شغلی با هدف رشد کسب و کارهای خرد و خانگی فعال کنیم.

4105/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4631

به "در شرایط مالی فعلی، با افزایش قیمت مسکن مواجهیم، طرح ملی ساماندهی حاشیه نشینی با مشارکت مجلس تدوین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در شرایط مالی فعلی، با افزایش قیمت مسکن مواجهیم، طرح ملی ساماندهی حاشیه نشینی با مشارکت مجلس تدوین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید