خبرنگاران مراقبت در منزل از اقدامات مهم درمان بیماران کرونایی در مشهد است

به گزارش مجله هاستفا، مشهد- خبرنگاران- سرپرست گروه اعزامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مستقر در مشهد گفت: اجرای طرح مراقبت در منزل بیماران کووید 19 از اقدامات بسیار موثر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در چارچوب مقابله با ویروس همه گیر کرونا است.

خبرنگاران مراقبت در منزل از اقدامات مهم درمان بیماران کرونایی در مشهد است

جهت دریافت خدمات طرح الاچیق ساده با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

دکتر فریدون نوحی روز سه شنبه در نشست قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه نمود: برنامه ها نظارتی نیز می بایست در قالب اجرای طرح مراقبت در منزل بیماران کووید 19 در راستای ارتقاء کیفیت خدمات به بیماران کرونایی مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از دانشگاههای برتر در سطح ایران می باشد زیرا متخصصان و کارشناسان این دانشگاه در تمامی زمینه های بهداشتی و درمانی صاحب ابتکار و نظر است.

رپرست گروه اعزامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مستقر در مشهد گفت: وزیر بهداشت، رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد را فرمانده کل امور مرتبط با بحران کرونا در استان خراسان رضوی می داند لذا هدف حضور یک گروه ویژه از وزارت بهداشت در مشهد، تنها یاری به اقدامات و برنامه های جاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

وی اضافه نمود: تا به امروز در مدیریت بحران ویروس همه گیر کرونا اقدامات بسیار موثری در حوزه فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرا شده که می توان آن را با دیگر دانشگاههای علوم پزشکی در سطح کشور به اشتراک گذاشت.

مراقبت در منزل بیماران کووید 19 به عنوان یک طرح جانبی به منظور کاهش بار بیماران بستری کرونایی در بیمارستانها، با همکاری مراکز خصوصی پرستاری در مشهد در حال انجام است.

نماینده ویژه وزیر بهداشت به همراه پنج نفر از مدیران ارشد این وزارتخانه از چهارم مرداد ماه جاری در پی تداوم شرایط قرمز و بغرنج شدن شیوع ویروس همه گیر کرونا در خراسان رضوی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مستقر شده است.

مشهد و 24 شهرستان دیگر از مجمع 30 شهرستان استان خراسان رضوی به لحاظ کرونا در شرایط قرمز قرار دارند.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخیرا خاطرنشان کرد: ظرف یک ماه اخیر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در مشهد 300 درصد رشد داشته است،

همچنین گنجایش بیمارستانهای اختصاصی بیماران کرونایی شامل بیمارستان 610 تختخوابی امام رضا(ع) و بیمارستان شریعتی در مشهد رو به تکمیل است و باید علاوه بر آنها بیمارستانهای دیگر را برای پاسخگویی به فرایند رو به رجحان تعداد مبتلایان پیش بینی کرد.

به گفته دبیر کارگروه اطلاع رسانی کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم اینک روزانه 200 بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری می شوند.

80 درصد از جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند. بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی گناباد، سبزوار، تربت حیدریه و دانشکده های پزشکی نیشابور و تربت جام خدمات رسانی می شوند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد 13 شهرستان دیگر استان خراسان رضوی را زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی خود دارد.

بر اساس آخرین آمار رسمی تا به امروز 293 هزار و 606 نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده اند. بیماری کووید 19 تا به امروز جان 15 هزار و 912 نفر را در کشورمان گرفته است. همچنین تا به امروز 255 هزار و 144 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته اند.

پاندمی کرونا تا به امروز در سطح دنیا 16 میلیون و 442 هزار و 487 نفر را بیمار نموده و جان 652 هزار و 608 نفر را در 230 کشور گرفته است. 10 میلیون و 64 هزار و 736 نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح دنیا، تا به امروز درمان شده اند.

در این میان آمریکا با چهار میلیون و 371 هزار و 992 بیمار کووید 19 و 149 هزار و 852 قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در دنیا به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای برزیل، هند و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی ، ایران در جدول مبتلایان و جانباختگان پاندمی کرونا، صندلی یازدهم را در میان کشورهای دنیا دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4172

به "خبرنگاران مراقبت در منزل از اقدامات مهم درمان بیماران کرونایی در مشهد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مراقبت در منزل از اقدامات مهم درمان بیماران کرونایی در مشهد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید